Csatlakozz hozzánk

Hírek

ZX-10R: probléma megoldva

A vezérléssel támadtak gondjai néhány 2011-es Ninjának, de január végére mind rendben lesz

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A legkisebb japán motorgyártó végre elárulta a “technikai stop”-ra keresztelt visszahívásának az okát. Megtalálták a problémát, helyrehoznak minden hibás Ninját, január végétől pedig újra kapható lesz a zöldek reménysége, a ZX-10R.

Magas fordulatszám-tartományban beremeghetnek a szívóoldali szeleprugók, ami a szelepek rendellenes működéséhez, ezáltal teljesítmény csökkenéshez vezethet – tárta fel az utóbbi napok egyik legnagyobb motoros rejtélyének okát a Kawasaki amerikai képviselete.

Az már valamivel korábban kiszivárgott a kínos üggyel kapcsolatban, hogy magas fordulaton, “kemény használat” mellett (pályán) jelentkezik a probléma a 2011-es ZX-10-eseknél, a hiba pontos okát azonban csak most tolmácsolták hivatalosan a világ felé. Azokban a motorokban, melyekben a probléma fennáll, a szeleprugók mellett a szelepszár ékeket, illetve a szívóoldali vezérműtengelyt is kicserélik. A Kawasaki fontosnak tartotta hozzátenni, hogy ez a kis bütykölés semmiféle teljesítmény-csökkenéssel nem jár. Ennél sokkal nagyobb gond lehet, hogy mennyit vesztett a népszerűségéből a “Tízes” (illetve a Kawasaki) ezzel a “kis” malőrrel… Lesz mit feledtetnie a versenypályán, a 2011-es összehasonlító tesztek alkalmával, vagy a Superbike világbajnokságon.

Előzmények

Néhány blokknál, nagyon magas fordulatszám-tartományban és kemény használat során – például versenypályán – probléma léphet fel” – állítják a zöldek felülvizsgálatra visszahívott, új csodafegyverükkel kapcsolatban.

Az ún. technikai stop okának a bevezetőben írt mondatot jelölte meg a Kawa munkatársa, tehát az ötjegyű fordulatszám-tartományban rakoncátlankodhat valami (összecserélt alkatrész?), de az sem minden esetben és nem mindegyik példánynál. Felmerült a kérdés, hogy miért nem fedezték fel korábban a problémát, például a Superbike sorozatra szánt versenymotorok tesztelésekor. Többek közt ezt is vizsgálják a visszahívás alkalmával, hogy miért csak most derült fény a problémára – amikor már ennyire kínos a Kawasakinak… Úgy látszik, a több hónapos reklámkampányt követő kölni bemutató után is hallunk majd bőven az új “Tízes” felől, de a negatív reklám komoly öngyilkos-módszer lehet a Ninja vadászterületén… Ahogy azt korábban hallhattuk, a gyár most megvizsgálja az összes amerikai ZX-10R-t és “befagyasztja” a szállítást, értékesítést, amíg a probléma meg nem oldódik. Egyelőre viszont nem hajlandók elmondani, hogy mi is a gond pontosan, de annyi azóta kiderült, hogy már nem csak az USA-piacos (180 lóerős) ZX-10-eseket vizsgálják, hanem minden legyártott darabot – “de ez ilyenkor nem szokatlan”…


A típus részletes információiért kattints IDE!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending