Csatlakozz hozzánk

Hírek

Zöld túra-sport ezres: Z1000SX

A Kawasaki egy igazi összvért mutatott be Kölnben: a feldobozolható Z1000-est

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Kawasaki

“Sportos csábítás mindennapi sokoldalúsággal, ez az új Z1000SX koncepciója” – hirdeti a legkisebb japán gyártó egyik új, Kölnben bemutatott meglepetés modelljéről, amely megállapítás konyhanyelven talán így hangozna: “a Kawasaki legújabb sport-túra motorja”. Régóta tudjuk, hogy egyszerre két dolgot nagyon nehéz jól csinálni, így tehát az a nagy kérdés, hogy a sport, vagy a túra oldala domborodik-e ki jobban majd az SX-nek.

Az új SX egy ezres idomos sport(os) modell, amelynek alapja az “utcai fenevad”, meztelen Z1000-es. A Kawasaki szerint új kategóriát hozott létre ezzel az új csomaggal, és bár ez igencsak divatnak számít az utóbbi években, mégis meghökkentő a streetfigter-ből átalakított túragép elgondolása. Kérdés, hogy működik-e, vagyis mennyire sikerült megszelídíteni a brutális nakedet – de erre csak jövőre kaphatunk választ.

A gyár szerint azokat a városi tapasztalt motorosokat célozza meg az SX, akik kedvelik az izgalmas (akár napi) sport-túrás kirándulásokat, a szórakoztató motorozást, az agresszív stílust és a kemény hozzáállást – újabb kérdés, hogy utóbbi pontosan mit is jelent egy túrásabb beállítottságú vas esetében. A zöldek szerint az új Z-t könnyű vezetni és kényelmes, ugyanakkor mégis alkalmas a keményebb, sportos motorozásra. Az izgalmas meneteket a Z1000-ből származó 1043 köbcentis blokk szolgáltatja, a donorral megegyező 138LE-s teljesítménnyel. A sajtóanyag szerint minden fordulatszámon erősen húz és teljesítményét magas fordulatszám tartományban is megtartja.


Feldobozolt, magas plexis Z1000. Ilyen is van, pontosabban lesz jövőre


A menetteljesítménnyel bizonyára nem lesz gond, különösen, hogy nem lett gyengébb az SX, mint a neked verzió!

Határozott gázreakció, jól kiegyensúlyozott és sportos futóművet is rebesgetnek, az alumínium gerincváz és lengőkar, valamint a vízszintes monoshock hátsó felfüggesztés pedig bizonyíték, nem ígéret – ahogy a 41 mm-es fordított villa, a radiális féknyergek és főfékhenger is. A túrázásra és kétszemélyes motorozásra hangolt teljesítmény nem hangzik rosszul. A motorozás minőségét javító funkciók közé tartozik többek között a három pozícióba (kézzel) állítható túra szélvédő, a 19 literes üzemanyagtank-kapacitás, az ülés alatti tároló, amely mintegy kétszerese a Z1000-nek – de a legfontosabb tétel talán a kényelmesebb első és hátsó ülés, ellentétben a fapados “alapmodellel”.


Úgy gondolták a zöldek, az ER-6f lámpái még egy modellt megérdemelnek (az indexet is inkább átvehették volna…), a szélvédő manuálisan állítható


Kényelmet is ígér a Kawa a sportosság mellé, az új ülésekre (a Z1000-est tekintve) nagy szükség is van

Kawasaki Z1000SX 2011

Technikai információk:

Motor: folyadékhűtésű, 4 ütemű, 4 szelepes, 4 hengeres soros motor, DOHC,
Hengerűrtartalom: 1043 cm3
Furat x löket: 77 x 56 mm
Sűrítési arány: 11,8:1
Max. teljesítmény: 138 LE (101,5 KW) 9600/min-nál
Max. forgatónyomaték: 110 Nm 7800/min-nál
Üzemanyag-ellátás: Keihin üzemanyagbefecskendezés 38mm-es torokátmérőve
Váltó: 6 fokozatú
Kuplung: mechanikusan működtetett, olajfürdős, többtárcsás
Váz: alumínium hídváz
Futómű elöl: teljesen állítható fordított teleszkópvilla, 41 mm-es belsőcső-átmérővel
Futómű hátul: alumínium lengővilla, központi rugóstag
Állíthatóság: állítható rugóelőfeszítés és húzófokozat
Rugóút elöl / hátul: 120/138 mm
Villaszög / utánfutás: 65,5°/102 mm
Tengelytáv: 1445 mm
Fék elöl: 300 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, radiális, 4 dugattyús féknyereg
Fék hátul: 250 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg
Gumi elöl: 120/70 ZR 17
Gumi hátul: 190/50 ZR 17
Hossz: 2105 mm
Szélesség: 790 mm
Magasság: 1230 mm
Ülésmagasság: 822 mm
Szabadmagasság: 135 mm
Tanktérfogat: 19 l
Menetkész tömeg: 231 kg

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending