Csatlakozz hozzánk

Hírek

Zöld GP a Man szigeten

A Man szigeti Grand Prix-t is utolelérte a környezetvédelem nemes eszméje.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A Man szigeti Grand Prix-t is utolelérte a környezetvédelem nemes eszméje és megrendezik az első tiszta emissziójú járművek versenyét.

Ha felelős érzelműek vagyunk, akkor a környezet védelem miatt, ha csak a kőolaj vészesen csökkenő mennyisége jár a fejünkben, akkor azért kutatjuk az alternatív üzemanyag forrásokat. Persze a kettőt össze is lehet kötni, és hál’ isten talán most először a természet megóvása és a jövő ugyanarra az útra téved. Ezt az utat vetíti elénk a TTxGP is, a világ első tiszta emissziójú versenye, mely 2009 júniusában a Man szigeten kerül megrendezésre a hagyományos őrült utcai száguláds mellett.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A szervezők szerint a változatos járművek közül néhány majd komoly verseny tempóval lepi meg a közönséget. Nehezen hihető, ámbár a versenycsapatoknak ebben számos nemzetközi vállalat, egyetem és high-tech intézmény segít. Az elsődleges céljuk, hogy “divatba” hozzák a környezetbarát versenyzést és hogy felhívják a figyelmet környezetünkre. A csapatok számára komoly és jövőbemutató a feladat, a megoldásokra pedig nagyon kíváncsiak vagyunk.


Camping bicikli után camping motor.
Valószínűleg azért a GSX-R-eknek és társaiknak ettől nincs félni valójuk.
Komoly induló a verseny szervezőjétől

Azhar Hussain elektromos motorja igen figyelemre méltó darab. A 600-as GSX-R-ből átalakított motort két, egyenként 43 lóerős elektromos erőforrás mozgatja, mely hagyományos társaihoz képest nem tűnik nagy kalandnak. Haha, gondolom azért a 125Nm-es nyomatékra és a 93%-os hatásfokra már mindenki felkapja a fejét. A mostani 600-as sportokhoz képest úgy 35-40 lóerővel elmarad, de kb. 50 Nm-rel nyomatékosabb!!

Jó, a történethez hozzátartozik, hogy a telepek 70kg-val megnehezítik az elektro-gixert, bár már tervben van a karbon vázas, karbon idomos változat is, mely ráadásul a fékezéskor elvesző energiát bizonyos mértékben képes lenne visszatölteni a motorba. A TTx01-ben 80 km-erre elegendő szufla lakozik és a végsebessége 195 km/h körül mozog. Azt hiszem jó úton haladunk. Szögezzük le, ez alatt semmiképpen se a fényezésre gondolok..

“A TTxGP radikálisan eltér a megszokott versenyektől, így egy teljesen egyedülálló koncepciót képvisel, mely szerintünk remekül megfér a hagyományos motorverseny mellett.”- mondta Azhar Hussain, a zöld GP kiötlője. “Kombinálva a világ legnagyszerűbb utcai versenyével, ezzel a remek kezdeményezéssel még nagyobb híre lehet kicsi, de büszke nemzetünknek”, tette hozzá John Shimmin, a környezetvédelmi miniszter.


Ez a két motor az első TT versenyeken, még a ’60-as évek végén rekordot állított be a Man szigeten. Most, a XXI. században megszólalásig hasonló járművek is rajthoz állnak az első TTxGP-n.

Hát, valahol el kell kezdeni, és ki tudja. Talán tíz év múlva nyer a környezettudatosság még a komoly versenyek világában is. Sajnos, vagy nem sajnos ez nem valószínű, de mindenképp fontos szerepe lehet a jövőben a TTxGP-nek.


Egy lehetséges versenyző. Egyelőre ezek a gépek közelebb állnak egy biciklikhez, mint a motorokhoz, akár csak a hős időkben. Viszont jó ha tudjuk, hogy a nagy motor gyártók bár bőszen dolgoznak az alternatívákon.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending