Tesztek
Zero DS R teszt
Amikor egy zseniális futómű és az elektromos hajtómű házasságából egy csúnya, de ügyes gyermek születik. Ez a Zero DS R
Published
5 év agoon
By
Benkő ZsoltA gyári remek videó után gyorsan lelövöm a poént annak aki nem szeret sokat olvasgatni, olyan futómű van az elektromos Zero DS R alatt, amely megállja a helyét könnyebb terepen és aszfalton is és olyan hajtás van erre építve, ami a nyomatékának köszönhetően mindig vigyort csal a vezető arcára. Ez elég jó párosítás és ennyi elég is lenne ha nem szeretnél többet olvasni róla gyere és rendeld meg itt.
Ha azonban ennyi nem elég ahhoz, hogy meggyőzzelek, akkor gyere és olvass tovább, megpróbálom kifejteni, hogy miért jó egy hangtalanul suhanó elektromos motorkerékpár.
Elsőre nekem is furcsa volt, hogy szinte semmi hang nem hagyja el a gépet menet közben. Némi mechanika zaj hallatszik a gumiból és egy kis magas frekvencián szóló halk visítás az elektromos motorból. Ennyi…
Viszont a jó hír, hogy meg lehet ám szokni ezt a csendet, sőt meg is lehet szeretni. Nekem sikerült és a teszt végén már az volt furcsa amikor ráültem a saját motoromra, hogy az milyen hangos.
Akinek pedig kifejezetten jó, hogy csendes, azok a gazdálkodó szervezetek, akik erdőkben dolgoznak. Az sem volt meglepő amint áthaladtam a hozzánk legközelebbi természetvédelmi területen, hogy az a kutya aki eddig az utcán mindig megugatott a benzines hangos motorommal, most békésen nézte ahogy elsuhanok mellette. A gazdija be is szólt, hogy vigyázzak mert nagyon mérges a motorosokra, azonban füle botját sem mozgatta az irányomba. Jó, hogy nem állt oda hozzám megnyalogatni, mert egyébként a kutyanyál nem a kedvencem :)
Most pedig nézzétek meg itt a kisfilmet amit készítettem hozzá, ebben szinte mindent elmondok amit tudni érdemes róla.
Ami kimaradt a filmből:
Elmesélem az alternatív hajtás megkedvelésének a folyamatát. Kicsit olyan ez, mint a hibrid autózás, ami nekem szintén van már 4 éve. Átállítja az ember fejében a gondolkodást és hirtlen az lesz a fontos, hogy mekkora hatótáv mard, nem az, hogy mennyire megy. Ez így néz ki a gyakorlatban:
- Először mindenki húzza neki mint a barom, mert ugye rettenetesen gyorsul és élvezni lehet ezt a hatalmas gyorsulást
- Hoppá… jön a felismerés félúton, hogy ennyi elektronnal ami maradt már necces lesz hazaérni, ilyenkor gyorsan visszafordul az ember és megpróbál hazalopakodni ECO módban
- Ekkor rájön, hogy a közlekedéshez ez az ECO mód is bőven elég és onnantól kezdve nem is használ mást az ember
- Az előző 3-as pont kiegészítése: kivéve, ha a napi kilométer, amelyet meg kell tenni 100 alatt van. Akkor jöhet a SPORT mód és az akkumulátor reszkessen, mert a hátsókerék kiszívja belőle az összes energiát :)
Nekem ilyen 4-es pontszerű volt az utolsó napon a Zero nyergében :) sőt ha jobban belegondolok, akkor szinte minden napom ilyen lehetett volna, mert napi száz kilométert szinte soha nem kell megtennem, éjszaka meg mindig új életet tudok lehelni bele a gárázsban kb 300 Ft-ért. Hosszabb távra meg ott a hibrid autóm…

Telefonos alkalmazással összepárosítva egy másik műszerfalat is kirakhatunk magunk elé a kormányra rögzítve

A széles kormány sajnos nem fordítható túl nagy szögben, amely a fordulókörre van rossz hatással

Ezzel a keskeny felépítéssel inkább hasonlít egy cross mint utcai motorra

Az R betű jelzi, hogy ez a jobbik, nagyobb akksival rendelkező változat

A hűtés az elektromos motoroknál is sarkalatos kérdés, ezért van tele mindenhol hűtőbordával. Nekem sikerült egyszer-kétszer túlmelegíteni, amikor Budapest egyik végéből a másikba kellett mennem és nem spóroltam a gázzal, illetve az elektronokkal. Ilyenkor kiírta a műszerfalra, hogy most nagyon melege van. Értettem a kérését kicsit lassítottam és nagyon gyorsan visszahült. Egyébként nem gyengült a teljesítménye túlhevült állapotban sem.

Ezt az oldalsztendert sok motor megírígyelhetné. Végre nem egy lapított csövet látunk ebben a funkcióban, hanem egy szépen öntött alumínium alkatrészt, amely rendesen meg is van erősítve

Az elektromos motor 69 lóerővel és 146 Nm nyomatékkal rendelkezik, amely nem csak papíron néz ki jó, hanem érzésekben is megmutatkozik. Brutális a gyorsulás! Terepen nagyon jó szolgálatot tesz a blokkvédő, amely most ebben az esetben nem a blokkot, hanem a 13 kW kapacitású akkumlátort védi az esetleges sérülésektől. A gyár töltő 1,3 kW-ot nyom óránként, ezért könnyen kiszámolható, hogy a teljes lemerültségből kell neki 10 óra, hogy elérje a maximális töltöttséget. 95%-ra is kell neki 9,6 óra, amely nem túl gyors, de napi használatra én csak két naponta töltöttem. Nekem bőven elég volt addig a hatótáv

“Kukucslyuk” is van rajta… Na jó nem épp a gyerekeknek találták ezt ki, hanem a lengővilla merevségét fokozzák ezzel a behegesztett csővel, amelyre a lengéscsillapító is támaszkodik

A hátsó központi lengéscsillapító csillapítása és előfeszítése is állítható, (a csillapítás állításhoz szerszám sem kell) de nekem nem volt szükségem az állítási lehetőségek kipróbálásra, mert alapból is zseniális, ahogy működik napi használat során. Nem rázza szét a vezető hátát, viszont nagyon kényelmesen csillapít és úgy is rugózik. Aszfalton és terepen is tetszett. Valahogy sikerült eltalálniuk azt a kompromisszumot, amely mindenhol jól használható! Gratulálok ezért, ez egy nagyon jó pont a gépben

Az első teleszkópok is hasonlóan jól működnek. Teljes az egyensúly a futóművet tekintve. Ritkán találkozom ilyen kényelmesen jó futóművel megáldott tesztmotorral

A fékolajtartály akár Micimackó mézesbödöne is lehetne. Kristáytiszta a tartály anyaga, amelyben nagyon jól megfigyelhető a fékfolyadék elhasználódása. Minimum 2 évenként ezt is cserélni kell! Ugye Te sem felejted el a saját gépeden ilyen időközönként lecserélni?

Kicsit furcsán hat ez a Yamaha lámpa, ami már akkor sem tetszett nekem amikor az első MT-03 ason volt, most meg, hogy egy rakás épített motorra is ezt teszik nagyon elcsépeltnek tűnik… Manapság már a LED a menő, amely nekem nagyon hiányzik egy ilyen elektromos gépről

A kormánnyal párhuzamosan elvezetett fékcsőtől, a kicsi kulcsot kesztyűben nem könnyű elfordítani, mert nagyon kevés itt a hely

A J.Juan féknyeregből lehetne kettő a gépen, mert a teljesítmény már indokolna két tárcsát előre. Nem rossz a nyomáspont, de sokkal jobb lehetne a fékhatás aszfalton.

Ebből a szögből még jól is néz ki

A jó széles kormányon átlagos kezelőszervek vannak, a tükrök viszont átlagon aluliak. Ahogy a videóban is említettem maguktól elállítódnak, ezek helyett érdemes rögtön másikat venni. A szélvédő plexi pedig erre a típusra szerintem felesleges és csúnya is, de az extralistáról ez is rendelhető, ha neked tetszik

A tépőzárral rögzíthető kábeltartó táska helye előtt ott egy zár is, amivel a bukósisakot is hozzá lehet zárni a géphez. A kiegészítő akkumlátort és a gyorstöltőt is ide lehet behelyezni, ha vásárolunk hozzá az extralistáról.

Monitorkábeled van a munkahelyen?
Ha elfelejtenéd magaddal vinni a gyári töltőkábelt és lemerülne a gép a melőhelyen, akkor egy sima számítógépes tápkábellel töltheted a gépet. Sok idő alatt töltődik fel teljesen lemerült állapotból. A gyorstöltő viszont feláras extra tartozékként rendelhető.

Kicsi a bors, de erős tartja a mondás, amely ebben az esetbe is igaz. Pengevékonyságú a szénszálakkal erősített bordásszíj ami hajtja a hátsókereket, viszont olyan erős, hogy a 146 Nm nyomaték sem tudja elszakítani. Harleykon 4-5x vastagabb ez a hajtószíj, amely hasonló nyomatékot tud átvinni! Ami viszont furcsa volt, hogy a hatalmas gyorsulás ellenére egyszer sem akarta felelemlni az első kereket

Hátul is J.Juan fékját találjuk, amely remekül lassítja a Zero hátulját

Már majdnem buckaugró…

Itt megrendelheted a Zerodat! Ha Budán jársz a MotoPartsShop.hu üzletében adhatod le a rendelésed rá

Ehte amerikai… :) Ez bizony Kaliforniában készül

Mondom: Tiszta Amerika amely megmutatkozik rajta több ponton is

Terepre és aszfaltra is jó a Pirelli MT60 gumija, de ha csak aszfalton használnád, akkor érdemesebb az SR változatot választanod, az még jól is néz ki!

Különlegességek egy helyen! ZERO, Husqvarna, MV Agusta a picike budai üzletben
ZEROT RENDELNÉL? KATT IDE!
MentésMentés
MentésMentés
MentésMentés
MentésMentés
MentésMentés
You may like
Kövess bennünket az Instagramon is!