Tesztek

Zárt sisakteszt 30 – 60.000 Ft között

Ahogy ígértük, jöjjenek az alacsonyabb árfekvésű zárt sisakok tesztje

Ahogy ígértük, jöjjenek az alacsonyabb árfekvésű zárt sisakok tesztje

Ahogy az előző csúcskategóriás tesztünkben, ebben sem az összes lehetségest hasonlítjuk össze. Most csupán hat márka bukósisakját vettük kezelésbe, a Caberg-et, az újdonságnak számító NUVO-t, az egyre ismertebb LS2-t, az AGV-t és annak testvérét az MDS-t, valamint az olasz Dainese-t. Tudjuk, hogy van még más is a piacon, de most be kell érnünk ezekkel.

Tudnotok kell, hogy passzívan teszteltük a sisakokat, tehát nem estünk nekik kalapáccsal, bökőszerszámmal és nem dobáltuk le őket a harmadikról. Nem ez volt a cél, nem a védelmet teszteltük, arra ott van a külföldi SHARP. Egyébként is körül-belül hasonló védelmi fokot képviselnek a kiválasztott kupakok. Tesztünk eredményéből tehát ne vonjatok le messzemenő következtetéseket, a kialakult sorrend csupán a mi szubjektív szájízünk szerint azt mutatja meg, hogy összeségében mennyire kényelmesek, milyen a szélvédelmük, a pleximechanikájuk, a minőségük, stb. Ezek is fontos dolgok, hiszen nem mindegy mit kapunk a pénzünkért.


Itt éppen súlyt mérünk

Ahogy az előző tesztünkben is, most is írunk pár gondolatot, benyomást a sisakokról, BenZso és én is. Csomó jellemzőt hoztunk össze, ami szerint pontoztuk a kupakokat így alakult ki az a sorrend, ami a teszt végén láthattok majd a ponttáblázattal és az értékeléssel együtt. Hogy a méret is összehasonlítható legyen, mindegyikből S-est hoztunk. Az alábbi táblázatban láthatjátok a teszt alanyait és jellemzőit.

AGV K4

Az olasz márkáról megoszlik az emberek véleménye, sokkal jobban, mint más márkákról. Egy viszont biztos, a legjobbak közé tartozik, főleg mióta a világ legismertebb és talán legjobb motorversenyzője, Valentino Rossi is a hazájabéli márka mellett döntött. Mégis, volt az a pénz, amiért eladták a népszerű céget, bár igaz “családban” maradt. Immár a Dainese-é a hárombetűs bukósisakgyár, ami azt hiszem nem rossz döntés. Komoly és stabil pénzügyi hátteret kapott ezzel az AGV, amivel még inkább ott lehet az elitben. A K4 a hat sisak közül a legdrágább, de ez egyáltalán nem szavatolja, hogya legjobb is. Hát lássuk.

Benzso:  Az AGV K4 egy jó árú, jó anyagokból készült, szép formájú bukósisak. A pleximechanika nagyon egyszerű, de jól működik és a szelet vastag gumicsíkkal rekesztik ki a mechanika körül, ami jót tesz a szélzaj legyőzésének. Szellőző is vannak épp elég és a fényezés minősége is nagyon jó. Sőt a legjobb ebben a kategóriában, a tetején van egy színjátszós skorpió, ami hol zöld, hol lila, attól függően, hogy honnan süt rá a nap. A héj formája is szép, egy baja van, hogy ebből minimum egy számmal nagyobbat kell választani a megszokott méretünknél. A le-fölvétel ennél volt a legsiralmasabb, mert alul nagyon szoros. Ha már benne vagyunk, akkor kényelmes lenne, ha megfelelő méretet választunk. A belső anyaga is igényes, nem lehet rá panasz.

  • a fényezés gyönyörű
  • a forma jól néz ki
  • a pleximechanika
  • le és fölvenni nagyon rossz
  • legalább egy mérettel nagyobbat kell venni, mint ami amúgy a méretünk lenne

DennyM: Nagyon tetszik ez a sisak, és még jobban tetszhetne, ha nem pont ő rá kerül utoljára a sor. Ekkor már BenZso és az én fejem is úgy égett, mintha péppé préselt erőspaprikát dörzsöltünk volna csiszolópapírral az arcbőrünkbe, így a mezőny legszűkebb darabja nem lett kedvenc. Na, de amennyire csak lehet, próbáljunk objektívek maradni, és lendüljünk át azon, hogy a K4-ből mindenképp egy-két számmal nagyobb kell. Az összes között külsőre nekem ez tetszett a legjobban, egyrészt a napfényre változó fényezés, másrészt a forma miatt. Igényes darab, ha nem látjuk az árcédulát külsőre akár még felsőbb kategóriákba is simán beleillene. A bélés is kellemes, sőt arra is figyeltek, hogy szájnál se maradjon burkolatlanul a felület. Az egyetlen, ami nem tetszett, az a pleximechanikája. Nem lehet külön zárni és az állítgatása sem olyan könyű, mint amúgy a cseréje. Összeségében lehetne ő a favorit, ha nem lett volna ekkora méretprobléma. És ka kicsit olcsóbb volna, akár végezhetett volna elsőnek is, mert a többiek jóval kevesebbért kínálják majdnem ugyanezt a színvonalat.

  • a forma és a fényezés csillagos ötös
  • minőség kívül-belül, az illesztésekkel sincs gond
  • ő a legkönnyebb a tesztelt sisakok közül
  • az S-es inkább XXXXXS-esnek tűnt
  • egy iciri-picirit lehetne olcsóbb, ahhoz hogy itt most verje a többit

Caberg V2R

Úgy vettem észre a Caberg valamiért nem annyira elterjedt márka nálunk, pedig indokolt lenne. Több ismerősöm is van, aki vett már ilyet és nagyon meg voltak elégedve. Ez az olasz cég is a ’70-es években indult, mint sokan mások, immár tehát 35 éve tökéletesítik a bukósisak gyártásának folyamatait. Sok féle modelljük van, az olcsótól a drágáig, a nyitottól a zártig, az üvegszáltól a karbonig, mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt. Egy viszont biztos, mindegyik sisakukra nagyon odafigyelnek és ez meglátszik a minőségen is. 

BenZso: A Caberg a Motoroázis kínálatában szerepel. Ez a V2R típus ár-érték arányban elég jónak tűnik. Fényezése és kidolgozása nagyon igényes, bár a sisakhéj anyaga … A szellőzők szép számban megtalálhatóak rajta és jól is záródnak. A plexije páramentes, amit megirígyelhetne sok drága sisak is a tesztből. A héj formája nekem nagyon tetszett és a plexi mechanika is jól működik, egyszerűen cserélhető a szélvédő. Meg egy érv mellette, hogy kapunk hozzá beépített napszemüveget is. A bélés kidolgozása kifogástalan. Viszont inkább lányoknak ajánljuk, mert a bemeneti nyílása borzasztó kicsi.

  • a héj formája
  • minőségi darab
  • a fényezés szép
  • a le-fölvétel nemegyszerű
  • nekem benne lenni nem olyan jó érzés

DennyM: Tényleg nem egy bő sisak. Szűk a bejárata és elég szoros is, hasonlóan satuba fogott érzést ad, mint az AGV. Ez csak azt jelenti, hogy eggyel nagyobbat kell néznünk, úgy viszont tökéletes lesz. A héj anyaga nem üvegszálból van, mint a konkurenseknek, de ettől függetlenül a SHARP teszten 5 csillagot ért el, ami nagy szó! És nem csak a védelemre figyeltek oda a tervezők. Szép a forma, a dizájn sem rossz, az összeszerelés és az általános minőség példaértékű. A plexi egyáltalán nem párásodik, amit még az Arai sem mondhat el magáról, s bár a mechanika kicsit hangos, cserébe a plexi és maga a szerkezet is egy mozdulattal leszedhető, ha kell. De nem fog kelleni, mert még lehajtható napszemüvegünk is van. Szóval egy nagyon tetszetős, jól felszerelt sisakot láttam a Cabergtől, amiből ha jó méretet választunk, szinte tökéletes.

  • a forma, a dizájn, a minőség nagyon tetszetős
  • a SHARP teszten 5 csillagot ért el
  • van lehajtható napszemüveg
  • kicsit ő is méretpontatlan, nagyobb kell belőle, mint gondolnánk
  • a pleximechanika egy icipicit hangos, de ez már csak kötekedés

Dainese D181

A Dainese név majdnem minden motoros szemében a legjobb szinonímája. Rászolgáltak az olaszok, tényleg rettentően jó termékeik vannak a motoros piacon és dícséretre méltó, hogy kicsit sem ülnek rá a sikerre, folyamatosan fejlesztenek. Ami a bukósisakjait illeti, rá is fér, mert ez az egyetlen olyan szegmensük, amiben nem alkotnak kiemelkedőt. Most, hogy megvették az AGV-t, a szintén olasz technika beolvasztásával remélhetőleg ez meg fog változni. A most tesztelt D181-es típus viszont még nem a fúzió szülötte.

BenZso: A Karasnából hoztuk el ezt a bukósisakot, ami a héj formájában és árában tetszik igazán. A pleximechanika ugyanolyan, mint a komolyabb Performance sisaké, de ez nem javít a helyzetén. Láttunk már ennél sokkal jobbat is ebben a kategóriában. A bélése szintén nem egy high-tech, de azért elmegy még ebben az árkategóriában. Szerintem ár-érték arányban jobb a drágább testvérénél, bár a héj anyaga ennek csak thermoplast, azaz pestiesen mondva műanyag.

  • a fényezés minősége és mintája szuper
  • a héj formája is egész jó
  • a bélése nem tetszett
  • nem fogta túlzottan a fejem

DennyM: A fényezés nekem is tetszett, de a formájától már nem estem hanyatt. Nem fogta meg a szemem, ami így tovább tudott menni az összeszerelési apró hibákra. Nem nagy dolgokra kell gondolni, de arra pont elég, hogy ne a Dainese-nél megszokott minőséget sugallja. Felvenni nem olyan rossz, jobbat és rosszabbat is láttam már. A belseje jó tapintású, de ránézésre hamar bolyhozódik. Viszont könnyű és nagyon halk bukósisak. A plexi jól zár, a mechanikán nem spóroltak. A szellőzők működnek, s bár ránézésre könnyű őket letörni (ami nem biztos hogy így van) viszont kesztyűben is könnyen állíthatóak. Összességében vegyes a kép, ami nagyon kell, az jó rajta, de közel sem tökéletes. Attól, hogy a héj anyaga nem üvegszálas, hanem thermoplasztik, szerintem ne féljetek. Ebben az egyben biztos vagyok, hogy a Dainese-től olyan termék nem jön ki, ami nem adna kivételesen jó védelmet.

  • a fényezés
  • a plexi működése és cseréje
  • a legnagyobb hátrány számomra az, hogy mindenben olyan csak erősen közepes
  • az összeszerelésbe helyenként bele lehet kötni

LS2 Garda

Sok gagyit gyártanak Kínában, a távirányítótól a plüssmackón át az autóig, szinte már minden onnan származik. Talán ezért is fanyalgunk ezekre a dolgokra, túl híg a kínai piac. Pedig a nagy keleti országból is jönnek jó dolgok, mint például az LS2. Nálunk úgy igazán idén kezdte el forgalmazni a Motorparts, de már most sokan ismerik. Nem véletlenül, mert talán ez a legjobb ár-érték aránnyal rendelkező márka. Olcsó ár, jó minőség, ritkán párosul a kettő, úgy tűnik ez a ritka esetek egyike. Egyébként a Motorpartsnál akár ki is próbálhatjátok az LS2 sisakokat, egy utat szerintem megér.

BenZso: Idén már üvegszálas sisakokat is gyárt az LS2, ez az egyik a cég kínálatából. A bélés anyaga igényes, tartósságáról még nem tudunk nyilatkozni. A héj formájával még foglalkozhattak volna egy kicsit, hogy kisebb legyen. A Shoei utánzatú pleximechanika elég gyenge, kicsit lötyögős. Viszont van napszemüvegünk, és kapható hozzá páramentes színes plexi is iszonyú olcsón. A plexi nem záródik tökéletesen, érdemes rendesen beállítani.  A fölső szellőzőket nem lehet zárni, ami elég nagy hülyeség.

  • a fényezés szép
  • a bélés kifejezetten tetszik
  • az ára ahhoz képest jó, amilyen a sisak
  • a forma nem nagy kaland
  • nincs túl sok szellőzője
  • lehetne könyebb

DennyM: A formája nekem sem tetszik, viszont szép anyagokból van, minden tekintetben nagyon igényes a sisak. A belseje átalgon felüli, ami nem mindegy, végtére is az az egyetlen kapcsolat bukó és fej között. A plexi átlagos, viszont van napszemüvegünk. Ami viszont érdekes, hogy a pleximechanika ugyanaz, mint a NUVO-ban, az egyetlen különbség, hogy az LS2-ben jobban működik. A szellőzés a gyenge pont. Állrésznél van egyetlen egy nyitható-zárható szellőző, felül viszont zárhatatlanok. A fényezés jól néz ki, legalább is messziről, közelről nagyon-nagyon pixeles. Már annyira, hogy szerintem direkt ilyen. Tetszik a sisak, de többet is ki lehetett volna hozni belőle és akkor ugyanezen az áron nagyon bomba lenne. Így nálam nem emelkedik ki a többi közül.

  • jó kidolgozottság
  • a bélése nagyon kellemes
  • kényelmes
  • a szellőzés variálási lehetősége igen gyenge

MDS Sprinter

Az MDS az AGV leányvállalata. A technikát megkapja, nincs fejlesztési költsége, így tud olcsó lenni. Olyan, mint a Nolan csoportnál a Grex. Nem törekszik világuralomra, célzottan a középkategóriás szegmenst támadják, nem is olyan rosszul. Külföldön népszerű a kispénzűek körében, és itt nálunk is az, bár egy kicsit kevesebben ismerik.

BenZso: A Shox polcairól hoztuk ezt a középkategóriás sisakot. Az MDS márkát szinte azóta ismerem, amióta motorozok. Már 30 éve ilyen matricával volt teleragasztgatva a biciklim, amit Gyulán a salakmotorosoktól kaptam. Elég jó múlttal rendelkezik a gyár, de nem a csúcskategóriát célozták meg a piacon, ők elvannak középen, hiszen itt lehet a legtöbb sisakot eladni. Ez jó hozzáállás és azt hiszem a sisak meg is felel a kategória követelményeinek. Jó a pleximechanikája, egyszerű cserélni a plexit rajta, benne lenni nem egy nagy kaland, de el lehet vele motorozgatni, ha az ember nem egy nagy versenyző. A sisakhéj formáján is akadt egy kis csemege ott a hátsó szellőző körül.

  • jó a pleximechanikája
  • a formája tetszik
  • a fényezése rettentően fantáziátlan
  • benne lenni nem annyira jó

DennyM: A héj nagyon nagy, olyan mintha egy nagy harangot húztam volna a fejemre. Én ezt nem szeretem, mint ahogy azt sem, hogy a belseje érzésre nem a legkellemesebbek közül való. A fényezés sem tetszik, olyan semmilyen és helyenként pixeles. A minőséggel amúgy nincs gond, jól összerakott darab, a pleximechanika is kifejezetten jó. Egyáltalán nem nyűgözött le, sőt őt raktam odébb a leghamarabb, ámbár tegyük hozzá, hogy az összes közül ez a legolcsóbb darab. Ebből a szempontból pedig nem tűnik annyira rossz választásnak. 40.000 Ft alatt nehéz lenne még egy hasonló minőségű, üvegszálas sisakot mutatni. Ettől függetlenül tőlem nem számíthat jó helyezésre.

  • az ára nagyon alacsony
  • a minőséggel nincs gond
  • nagy a héjmérete
  • a fényezés nem hozott lázba
  • a bélés nem annyira kellemes

NUVO Foul Plags

A NUVO egy új márka, angol megálmodói nem régiben kezdték el bukósisakon törni a fejüket (jó kifejezés mi? 🙂 ). A koncepció az, hogy korszerű anyagokból, bevált technológiával, tökéletes minőséggel, széles méretválasztékben, friss dizájnnal és ami nagyon fontos, elérhető áron kínáljanak bukósisakokat. “Mindegyik márka erre törekszik” – mondhatnánk, de a NUVO-nak tényleg minden esélye meg van rá. Ügyvezetője, aki egy konkurens cégtől vált ki, azt találta ki, hogy angol mérnökök és francia tervezők irányítása alatt Kínában gyártják a sisakokat. Így tudnak olcsóak maradni. Nem hiszem, hogy egyedi eset lenne, de hátha jobban csinálják, mint mások.

BenZso: A SHOX kínálatában lesz ez az új NUVO márka, ha végre megérkezik a szállítmány, amit szerintem már nagyon várnak. Ár-érték arányban elég jó a sisak, szép a fényezése, egy komplett képregényt festettek rá. Elképesztő, hogy a mai technikával milyen jól lehet ezeket a vékony fóliákat felragasztani egy-egy gömbölyű felületre. Ebben nagyon jó a NUVO. Pleximechanikája és az orrmaszkja ugyanaz, mint az LS2-é, ami nem épp előny, mert annak is ez volt a gyenge pontja. Az orrmaszk viszont jó formájú. Szellőzésről gondoskodtak rendesen és a plexije is teljesen páramentes. A belső anyaga plüssszerű, a le-felvétel elég gyötrelmes. Ha már benne vagyunk, akkor elég keménynek tűnik, de nem zavaró.

  • szép a héj formája
  • abszolút nem párásodik a plexi
  • a fényezés igényes
  • a pleximechanika nem működik túl jól
  • a le-fölvétel gyötrelmes

DennyM: Igényes, szép, formás sisak. A belseje is kellemes, kevés dologba lehet belekötni. Egy viszont mindenképp van, és az a pleximechanika. Az biztos nem angol fejlesztés, hanem a hely kínai, olcsó kis-kütyük boltjának húzó terméke. Nem működik jól, bár érdekes, hogy az LS2-n ugyanez a mechanika jobb volt. Mindegy, beszéljünk inkább a szellőzők és azok állítási lehetőségeinek mennyiségéről. Ha ez alapján kellene megfizetni a NUVO-t, akkor legalább 150.000 Ft lehetne. Kiemelendő még a pelxi, ami egyáltalán nem párásodik. Ez, ebben a kategóriában nagyon jó. Nagyon tetszik ez a sisak, rengeteg jó tulajdonsága van, viszont egyetlen egy rossz. Abban nem vagyok biztos, hogy ez a pleximechanika nem egy egyedi hiba, mivel ez a példány még egy nullszériás darab volt. Tőlem jó pontokat fog kapni és BenZso-n se látom ennek ellenkezőjét, lehet ő fog nyerni?

  • az a legjobb benne, hogy nehéz belekötni
  • rengeteg szellőzője van
  • a plexi belehelhetetlen
  • a pleximechanika nem működik jól
  • ő a legnehezebb mind közül

A sorrend

És most következzen a ponttáblázat, amiből kiderül a kettőnk véleményéből kialakult sorrend. Mindketten külön pontoztuk a sisakokat, különféle szempontok alapján. Van amelyik hangsúlyosabb és ezért több pontot lehetett vele elérni, van ami kevésbé, az a végeredményt se tudta annyira befolyásolni, hiába volt jó.

A NUVO nyert, de csak egy hajszállal a Caberg előtt. Nem csodálkozom rajta, nekem is ez a két sisak tetszett a legjobban, szívesen hordanám én is őket, ha ebből az árkategóriából kellene választanom. A harmadik az LS2 lett, ami közel sem tökéletes, de mindenben nagyon jól teljesített. Utána az AGV jön, ami kicsit jobban lemaradt, mint gondotlam volna. Egyrészt a méretpontatlanság miatt, másrészt mert ő a legdrágább és úgy gondolom annyival nem nyújtott többet, sőt. Kívülrűl, belülről nagyon igényes és szép sisak, ez igaz. Az utolsó kettő, gyakorlatilag fej-fej mellett pedig a Dainese és az MDS. Körülbelül reális is holtverseny, bár a Dainese talán egy sóhajtásnyival jobb. Viszont emellett az MDS annyival olcsóbb, hogy ár-érték arányával visszahozta magát a Dainese mellé. a kettő közül akinek az ár számít, annak MDS, akinek az érték, annak a Dainese.


Visszateszem az utolsó sisakot is. Azért ez nem volt semmi…

Hát ez lett volna 30-60ezer Ft közötti zárt sisaktesztünk. Tervezünk még további sisakteszteket is, de ha van olyan, ami kifejezetten érdekelne titeket, írjátok meg és megpróbáljuk összehozni. A végére még annyit, hogy ha tehetitek csakis zárt sisakot hordjatok!


Ez jó mulatság volt… Majd így szeretnénk visszagondolni a tesztre, ha kinövesztettük az új arcbőrünk. 🙂

 

Kaptunk egy kis kiegészítést a Motoroázistól, a Pinlockot illetően.

Szeretnénk ha tudnátok, hogy az Arai plexije valóban nem páramentes, de minden sisakhoz jár PINLOCK plexi, ami mint tudjuk a legjobb páramentesítő eszköz. Az Arai azért nem bevonattal oldja meg a páramentesítést, mert az idővel, a takarítások következtében “lejöhet” a plexiről. Ezért a biztosabb PINLOCK-ot használják már évek óta. Ahogy a nagy rivális SHOEI is.
Üdv: Motoroázis

Comments

comments

About the author

Benkő Zsolt

Amióta az eszemet tudom mindig minden motort ki akartam próbálni. Emlékszem még apám 350-es oldalkocsis Jawa motorjára, amikor kb 3 éves voltam azzal vitt sokszor. Ott csípődött be nekem a motorozás. Azóta mentem már szinte mindenféle motorral még Noriyuki Haga Superbike VB-s Yamahájával is Mugellon.
2003-óta vagyok motoros szakújságíró és több, mint 1000 motort teszteltem, így nagy meglepetés már nem érhet egyiken sem.
Kedvenceim városban a robogók, nagymotorok közül pedig az ezres Superbike-ok.