Csatlakozz hozzánk
KTM

Akciók

Yamaha YZF-DangerR1

Szeretnétek feldobni kicsit a gépeteket, csak nem tudjátok hogyan?
 
Nézzétek alaposan meg a cikkben szereplő R1-et, aztán a receptért irány a Danger Bikes, mely nevéhez hűen tényleg veszélyes…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

No nem azért, mert két mázsás oroszlán várja üres gyomorral az érdeklődőket és nem is azért, mert a Dangeres srácok Anettka maratont tartanak ezekben a hónapokban. A veszély abból adódik, hogy amint belépünk a kis üzletbe és meglátjuk a rengeteg tuning-kiegészítőt illetve -alkatrészt, egyszerűen kényszerét érezzük beszerezni egy rakás dolognak, amikre eddig úgy gondoltuk nincs is szükségünk. Nem véletlenül az a jelmondatuk, ami: “minden, ami a motorozáshoz nem kell”. Azt hiszem elég jól megfogja a dolgok lényegét.

A Danger Bikes-t és az ottani srácokat talán senkinek sem kell bemutatnom, így vagy úgy mindenki kapcsolatba kerülhetett már velük. Ha valakinek mégis idegen a név, gyorsan keresse fel őket, hiszen kevés ilyen jó hangulatú, segítőkész banda standol a motoros cuccok piacán, mint ők. Rengetegen keresik fel őket, ki konkrét céllal, ki csak dumálni egy jót (mint általában én is), mindenesetre mindig tudnak segíteni a tuningra, alkatrészre, kiegészítőre, sőt ruházatra éhes motorosnak. Hogy pontosan milyen márkákkal is foglalkoznak, nehéz lenne felsorolni, de egy biztos: csak a legminőségibb termékeket lehet náluk megtalálni, ráadásul olykor nevetségesen kevés aranytallérért.

Térképért katt a képre.

Az egyik tulajdonos, a mindig szélesen vigyorgó Káldi Dani, alias Danger Dani (lehet hogy csak én hívom így) egy 2007-es Yamaha R1-essel szeli az utakat. Ez eddig nem nagy szó, de nézzünk csak az alábbi képre…

Jobbra a sima R1, balra a DangeR1. Hány különbséget találtál?

Na igen, elég jól mutat a vas és mivel éppen nálunk dekkolt egy gyári állapotú R1, gondoltuk összeeresszük őket vizuálisan. Aki szereti fellelni két kép között a különbségeket, az előbbi képen megteheti azt. Mindenesetre összeállítottunk egy listát, hogy mégis miből lesz a cserebogár, azaz R1-ből DangeR1. Lentebb pedig egy összesített táblázatban láthatjátok az akutális árakat is. Vigyázat, a következő képi elemek megzavarhatják Önök, motorjuk és pénztárcájuk nyugalmát! A kockázatok és mellékhatások tekintetében forduljatok a Danger Bikes-hoz.

A legszembetűnőbb különbség a két motor között a színekből adódik. Dani Yamaháján a gyári Yamaha kék és a hófehér szín keveredik egymással és alkot kerek egészet. Láthatjátok, hogy a motor nem így gurul ki a japán gyár kapuján, bizony az oldalidom és a tank is új festést kapott, csak úgy, mint a felnik. Élőben látszik igazán, hogy mennyire mestermunka a festés, igaz pont ez az egyetetlen a motoron, ami nem a Daniék érdeme.

Ha valaki szeretne hasonlóan szép fényezést kedvencére, bátran keresse fel a Danger Bikes-t (info@danger.hu), vagy akár minket is (info@tesztmotor.hu). A kék és fehér minták, illetve a fej- és faridomon lévő fehér dombor matricák viszont megvehetőek bárki számára. Szerintem ezektől igazán ütős a motor. Érdekes, ha csak az asztalonlátnám a felrakandó matricákat, biztos fel nem ragasztanám őket, mégis milyen jól néznek ki! Döbbenet.

Az eddig felsoroltak is mutatósak, de a szlovén Akrapovic, alapvetően kipufogókat kínáló gyár, karbon idomai kiverték a biztosítékot nálam. Sok karbon cumót láttam már, de az Akra viszi a prímet. Ha belefér a büdzsébe, kötelező optikai tuning!

Akrapovic karbon idomok.

Ha a színkavalkádnál maradunk, szerintem mindenki egyetért milyen jól mutatnak az eloxált illetve színes ergál kütyük. Dani motorján ilyen a hátsó emelőszem (ez létezik akár bukógombával kombinálva is), az oldalt lévő, fúrásmentes bukógomba, az állítható verseny lábtartó (akár fix, akár felhajlós kivitelben, sőt fordított is létezik belőle), az olajleeresztő csavar, a kormánycsavar anya, kormányvég súly, a rugó erőfeszítést állítását könnyítő szirmok a telószár tetején, és a blokk- illetve idom csavarok.

Evezzünk komolyabb vizekre. A motor életében előbb vagy utóbb eljön az a pillanat, akár csak a nők és a hasjütővas esetében, amikor kap egy kipufogót. Dani a karbonszálas Two-Brothers mellett döntött, mely amellett, hogy mutatós darab, őrülten jó orgánumot varázsol az ezresnek. Lehet hozzá kapni csupán az összekötő csöves variációt akár a katalizátort kiváltó Y-csővel egysütt is, de az ínyenceknek létezik persze a teljes rendszer. Szintén ettől a márkától beszerezhető egy speciális befecskendező elektronika is, mely a megváltozott dobokhoz optimalizálja a blokk működését. Ha már lúd, akkor legyen kövér, nem de?

A Dangeres fiúknál kapható egy másik kipufogó márka is, a MIVV. Annyira friss még Magyarországon a márka, mint a hajnali 5 órás kenyér, viszont külföldön már ismerik és szeretik. Hasonlóan komoly kvalitásokkal bír, mint a Two-Brothers vagy akár az Akrapovic, amire a legjobb referencia a MotoGP. Ugyanis a Repsol Honda csapat hivatalos beszállítója a MIVV, ebben a szakágban pedig csak a legjobbak maradnak életben.

A fékrendszer is meg van bolondítva kicsit, amiben a Galfer márka veszi ki az oroszlán részt. A jobb hőleadású hullámos féktárcsákkal, a tökéletes és állandó nyomáspontot biztosító fém fékcsövekkel, a tárcsákhoz tartozó fékbetétekkel és a radiális főfékhengerrel egy enyhébb gondolatra is kerékre áll a motor. Veszélyesen jó csomag!

A méltán népszerű Valter Moto is képviselteti magát az R1-en. Ilyen a ultra kicsi és könnyű, felhajlós rendszámtartró és szintén ilyen a buborékos füst színű plexi. Komoly cucc, hiszen nem torzít, mindenhol pontosan illeszkedik, hatásosan megdobja a menetszelet és nem utolsó sorban szép is.

Ha mindez nem lenne elég, pillantsunk a hátsó lámpára, ami egyben az index is, de elől a speciális süllyesztett ledes indexek is pénztárca nyitogatóak.

Vagy nézzünk rá az IRC felhajló kuplung- és fékkarjára. Amellett, hogy egy nem kívánatos esésnél nem törnek le, csak ha nagyon muszáj (akkor is a végétől 2 centire), a lézerrel belegravírozott márkanévvel rettentő jól néznek ki.

De ott van még a verseny ihlette olajbetöltő sapka (ami igazából benzin betöltő, mégis így hívják), a karbon mintás üléshuzat, mely jobb tapadást és érzetet kölcsönöz, vagy a sportmotoron kötelező elemként emlegetett kormány lengés csillapító, ez esetben az ExtremeTech márkától.

Ahogy az alábbi listát elnézem, sikerült nem egy dolgot kihagynom. Talán elnézitek ezt nekem, hiszen képet mindenről találtok. Ha nektek is Daniéhoz hasonlóan komoly gépetek van, írjatok és megfotózzuk aztán kíméletlenül feltesszük kedvenced az oldalra. info@tesztmotor.hu

A beígért árlistáért nézzetek egy kicsit lejjebb. Természetesen ezek csak tájékoztató jellegűek, bármikor változhatnak negatív vagy éppen pozitív irányba.

Féktartály zokni Valter Moto 3 500 Ft
Hidraulikus hátsó féklámpa kapcsoló Valter Moto 4 900 Ft
Rendszámtartó Valter Moto 10 900 Ft
Ergal hátsó lánckerék Valter Moto 17 900 Ft
Ergal bukógomba Valter Moto 19 900 Ft
Type 2 Race ergal lábtartószett Valter Moto 82 900 Ft
Halfturn ergal tanksapka Valter Moto 32 900 Ft
Racing első emelő, blue Valter Moto 22 900 Ft
Racing hátsó emelő, blue Valter Moto 22 900 Ft
Ergal kormánycsavar anya Valter Moto 4 500 Ft
Ergal emelőszem Valter Moto 4 900 Ft
Ergal olajbetöltő sapka Valter Moto 5 900 Ft
Double-bubble plexi Valter Moto 19 900 Ft
Ergal előfeszítés állító szirmok Valter Moto 7 500 Ft
Ergal kormánysúly Valter Moto 5 400 Ft
Első üléshuzat, karbon mintás Valter Moto 20 900 Ft
Ergal blokk csavarkit Valter Moto 14 300 Ft
Ergal első tengelyvédő bukógombák Valter Moto 18 600 Ft
Ergal hátsó tengelyvédő bukógombák Valter Moto 18 600 Ft
M2 V.A.L.E. carbon dual slip-on TwoBrothers Racing 255 900 Ft
JuiceBox üzemanyag befecskendező elektronika TwoBrothers Racing 79 900 Ft
LED D’Lights süllyesztett első ledes index Motrax 15 900 Ft
Indy Leads indexkábelek Motrax 2 900 Ft
Firestarter bodykit Motografix 19 900 Ft
Yamaha quadrapad Motografix 7 900 Ft
Első numberboard Motografix 19 900 Ft
Hátsó numberboard Motografix 19 900 Ft
Radiális főfékhenger YAMAHA feliratos felhajló fékkarral IRC 79 900 Ft
YAMAHA feliratos felhajló kuplungkar IRC 16 900 Ft
Hullámos első féktárcsa kit Galfer 139 900 Ft
Hullámos hátsó féktárcsa kit Galfer 35 900 Ft
Első fém fékcső kit Galfer 21 900 Ft
Hátsó fém fékcső kit Galfer 12 900 Ft
Tech2 kormánylengés csillapító ExtremeTech 72 900 Ft
Ergal hátsó tengely anya EvoTech 5 900 Ft
Integrált hátsó index DanGer Bikes 20 000 Ft
Markolat Barracuda 6 900 Ft
Karbon hátsó sárvédő Akrapovic 53 900 Ft
Karbon láncvédő Akrapovic 35 900 Ft
Karbon tankpanelek Akrapovic 42 900 Ft
Karbon első lánckerék borítás Akrapovic 17 900 Ft
Karbon kipufogó hővédő Akrapovic 37 900 Ft

 

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending