Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha XJ 600 Diversion 2009-es bemutató

Van szerencsém bemutatni egy új Yamahát, az XJ6 Diversion-t, avagy amerikai nevén az FZ6R-t.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

A Yamaha bedobta a közösbe az első képeket az új középsúlyú sport-túrájáról, az XJ6 Diversion-ről. Ahogy én látom, a hangvillások szeretnék már megszorongatni kicsit a többieket (Honda CB600F, Suzuki GSR600, Kawasaki ER-6F, az olasz bringákat meg már nem is mondom). Jó ötletnek tartom a ‘kard ki kard’ felkiáltás, szeretem ha valaki teli tenyérrel csap bele a lecsóba.

Annál is inkább, mert a Yamahának érdekes mód nincs olyan igazán belevaló nakede, mint némelyik konkurensének. Igaz ott az FZ6, de az inkább a CBF-fel jár egy osztályba illetve ott a már felsőtagozatos SGH változat, de annak sincs elegendő vér a pucájában, csak néha-néha húzkodja meg a lányok haját.

Sikerült egy-két kósza adatot elcsippentenem a motorról, de nem lettem tőle boldog. Ha a madarak igazat csicseregnek, az FZ6-ból származó 599 köbös sor négyes csupán 78 lőerőt ad a vezető kezébe, ami mint tudjuk ideális körülmények között értendő, szóval a budapesti környezet esetében nyugodtan húzzunk le 9 pacit. Így marad 69, ami egyébként bizonyos értelemben véve nagyon jó szám, de ha motorerőről van szó, nem nagy kaland (igaz a Kawasakit így is megelőzi). Viszont -hogy valami jót is mondjak- 8.500-nál 60Nm nyomatékot kapunk cserébe, ami a viszonyítás végett 3-mal kevesebb, mint a Honda Horneté.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Bárcsak olyan lenne, mint amit a kép sugall.

A forma sem hoz igazán lázba, nincs az az érzésem, hogy de ott fogok vele hagyni mindenkit a szerpentineken. Igaz, részleteiben egész vagány a vas. Nézzük csak meg a kipufogót, a faridomot és az ülést, az oldalidommal és a légbeszívókkal se lenne gond. Viszont a fejidom engem másra emlékeztet, a lengővilla mindent sugall, csak nem erőt. Valahogy nem érzem a súlyát a motornak (most nem a menetkészen 211kg-ra gondolok), akárhogy is nézem, ez most nem annyira innovatív, nem annyira ördög, nem annyira Yamahás. Persze ez a saját személyes véleményem, amit egy-két interneten keringő kép alapján alkottam. Sőt talán a kezdeti felvetésem helytelen, nem is aszfalt szaggatónak szánja ezt a Yamaha, hanem FZ6 utódnak? Annak se örülnék, mert az FZ6 a maga nemében igen rendben van, a formája pedig eltéveszthetetlenül Yamaha. Az XJ6-ra ugyanezt nem tudom elmondani. Na de várjunk a motor kiállításokig, aztán jól megmérettetjük a Diversion-t, mind vizuálisan, mind koncepcionálisan (de szép új szót találtam ki megint… ).

Ez a szín egész vérlázító, de sajnos amerikában találkozhatunk csak vele.

 

Modell név

Yamaha XJ6 Diversion

Értékesítés

2009 Január

Blokk

víz hűtéses, soros négy hengeres, DOHC, hengerenkén 4 szelepes

Hengerűrtartalom

600 ccm
Furat x Löket 65,5 x 44,5 mm
Kompresszió 12.2:1

Keverékképzés

elektronikus befecskendezés

Indítás

TCI / electric

Max. teljesítmény

78LE (57 kW) @ 10000 rpm

Max. nyomaték

59,7 Nm (6.1 kg-m) @ 8500 rpm

Hajtás

6 sebességes, lánc hajtás
Sebesség fokozatok 1. 37/13 (2.846) 2. 37/19 (1.947) 3. 28/18 (1.556) 4. 32/24 (1.333) 5. 25/21 (1.190) 6. 26/24 (1.083)
Váz alumínium

Első felfüggesztés

43mm-es teleszkóp, 130mm-es rugó út

Hátsó felfüggesztés

Monocross típusú csilapítás, lengővilla, 130mm-es rugó út

Első fék

2x 298 mm-es tárcsa

Hátsó fék

245 mm-es tárcsa

Elsó gumi

120/70 ZR17

Hátsó gumi

160/60 ZR17
Ülés magasság 785 mm

Menetkész tömeg

211 kg
Üzemanyagtank 17,3 liter

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending