Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha XJ 600 Diversion 2009-es bemutató

Van szerencsém bemutatni egy új Yamahát, az XJ6 Diversion-t, avagy amerikai nevén az FZ6R-t.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Molnár Dénes (DennyM) – denes@tesztmotor.hu

A Yamaha bedobta a közösbe az első képeket az új középsúlyú sport-túrájáról, az XJ6 Diversion-ről. Ahogy én látom, a hangvillások szeretnék már megszorongatni kicsit a többieket (Honda CB600F, Suzuki GSR600, Kawasaki ER-6F, az olasz bringákat meg már nem is mondom). Jó ötletnek tartom a ‘kard ki kard’ felkiáltás, szeretem ha valaki teli tenyérrel csap bele a lecsóba.

Annál is inkább, mert a Yamahának érdekes mód nincs olyan igazán belevaló nakede, mint némelyik konkurensének. Igaz ott az FZ6, de az inkább a CBF-fel jár egy osztályba illetve ott a már felsőtagozatos SGH változat, de annak sincs elegendő vér a pucájában, csak néha-néha húzkodja meg a lányok haját.

Sikerült egy-két kósza adatot elcsippentenem a motorról, de nem lettem tőle boldog. Ha a madarak igazat csicseregnek, az FZ6-ból származó 599 köbös sor négyes csupán 78 lőerőt ad a vezető kezébe, ami mint tudjuk ideális körülmények között értendő, szóval a budapesti környezet esetében nyugodtan húzzunk le 9 pacit. Így marad 69, ami egyébként bizonyos értelemben véve nagyon jó szám, de ha motorerőről van szó, nem nagy kaland (igaz a Kawasakit így is megelőzi). Viszont -hogy valami jót is mondjak- 8.500-nál 60Nm nyomatékot kapunk cserébe, ami a viszonyítás végett 3-mal kevesebb, mint a Honda Horneté.

Bárcsak olyan lenne, mint amit a kép sugall.

A forma sem hoz igazán lázba, nincs az az érzésem, hogy de ott fogok vele hagyni mindenkit a szerpentineken. Igaz, részleteiben egész vagány a vas. Nézzük csak meg a kipufogót, a faridomot és az ülést, az oldalidommal és a légbeszívókkal se lenne gond. Viszont a fejidom engem másra emlékeztet, a lengővilla mindent sugall, csak nem erőt. Valahogy nem érzem a súlyát a motornak (most nem a menetkészen 211kg-ra gondolok), akárhogy is nézem, ez most nem annyira innovatív, nem annyira ördög, nem annyira Yamahás. Persze ez a saját személyes véleményem, amit egy-két interneten keringő kép alapján alkottam. Sőt talán a kezdeti felvetésem helytelen, nem is aszfalt szaggatónak szánja ezt a Yamaha, hanem FZ6 utódnak? Annak se örülnék, mert az FZ6 a maga nemében igen rendben van, a formája pedig eltéveszthetetlenül Yamaha. Az XJ6-ra ugyanezt nem tudom elmondani. Na de várjunk a motor kiállításokig, aztán jól megmérettetjük a Diversion-t, mind vizuálisan, mind koncepcionálisan (de szép új szót találtam ki megint… ).

Ez a szín egész vérlázító, de sajnos amerikában találkozhatunk csak vele.

 

Modell név

Yamaha XJ6 Diversion

Értékesítés

2009 Január

Blokk

víz hűtéses, soros négy hengeres, DOHC, hengerenkén 4 szelepes

Hengerűrtartalom

600 ccm
Furat x Löket 65,5 x 44,5 mm
Kompresszió 12.2:1

Keverékképzés

elektronikus befecskendezés

Indítás

TCI / electric

Max. teljesítmény

78LE (57 kW) @ 10000 rpm

Max. nyomaték

59,7 Nm (6.1 kg-m) @ 8500 rpm

Hajtás

6 sebességes, lánc hajtás
Sebesség fokozatok 1. 37/13 (2.846) 2. 37/19 (1.947) 3. 28/18 (1.556) 4. 32/24 (1.333) 5. 25/21 (1.190) 6. 26/24 (1.083)
Váz alumínium

Első felfüggesztés

43mm-es teleszkóp, 130mm-es rugó út

Hátsó felfüggesztés

Monocross típusú csilapítás, lengővilla, 130mm-es rugó út

Első fék

2x 298 mm-es tárcsa

Hátsó fék

245 mm-es tárcsa

Elsó gumi

120/70 ZR17

Hátsó gumi

160/60 ZR17
Ülés magasság 785 mm

Menetkész tömeg

211 kg
Üzemanyagtank 17,3 liter

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending