Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha XJ6 Diversion

Elcsattogtam a Yamaha Citybe, hogy jól megnézzem magamnak az új XJ6-ost.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Elcsattogtam a Yamaha Citybe, hogy jól megnézzem magamnak az új XJ6-ost.

Attila, a Yamaha City értékesítője pár napja szólt, hogy ha gondolom, nézzem meg az új XJ6-ot. A hívó szó eltalált, mert eddig csak képekről láttam a motort, és tényleg kíváncsi voltam rá, hogy élőben mit mutat. Meg amúgy is régen voltam a Cityben, így ahogy tudtam az Árpád út fele kanyarodtam, ahol rögtön a kirakatban fogadott az új hatszázas.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Mikor tavaly megláttam az első képeket a Diversionről, nagyon megijedtem. Vártam, hogy a konkurensekhez hasonlóan a Yamaha is előrukkol egy szép, modern dizájnú, csupasz méregzsákkal. Az interneten elterjedt fejidomos képek után (valamiért csak ezek kaptak szárnyra) viszont tisztán látszott, hogy nincs erről szó, rettentő csalódott voltam. Úgy éreztem kapunk egy konzervatív, valószínűleg a sótlan német piacra szánt, két keréken guruló unalmat. Kicsit túlzóak a szavaim, de így legalább érzitek, mennyire nem ezt vártam. Abszolút nem tetszett, sőt még azon is gondolkodtam, hogy biztos a Yamaha tervezte-e. Valamiért egyből az ugrott be, hogy olyan mint a Suzuki banditája és ha egymás mellé rakjuk a kettőt, némi alapja talán van is. Lényeg a lényeg, látszólag a CBF-fel egy színpadra szánt XJ6 Diversion kicsit megfeküdte a gyomromat.


Balra a bandita, jobbra a diverzsön.

Aztán a kölni kiállítás után megváltozott a szám íze. Megláttam a teljesen csupasz variációját, amit most már ti is bármikor megnézhettek a Yamaha Cityben. Ég és föld, ez az XJ6 szép! És hülyén hangzik, de a csalódottságom elillanásával a fejidomosra is máshogy néztem: a két féle felszereltség két féle közönséget szólít meg, az egyik a nyugodtabb, modern-konzervatívokat, míg a csupasz a fiatalos, lendületes motorosokat. Így már minden rendben van.

A fejidom nélküli formáját szerintem jól eltalálták, de nem telitalálat. Mondom ezt azért, mert nem dönget új formatervezői kapukat, nem érzem azt, hogy valami egészen új, iránymutatót látok, de ez persze nem is baj. Szív alakú lámpa, kifejezetten agresszív vonalak, szemgyönyörködtető műszaki elemek, nagyon igényes kidolgozottság jellemzi az XJ6-ot. Tehát teljesen beleillik abba a képbe, amit ma egy hatszázas modern nakedtől elvárhatunk, legalább is külsőleg.

Videók az XJ6-ról
 

A belső már egy másik kérdés. Az első pillanatban rögtön arra gondoltam, hogy “de jó, a hangvillások végre komolyan megszorongatják a többieket” (Honda CB600F, Suzuki GSR600, Kawasaki ER-6F, az olasz bringákat meg már nem is mondom). Érdekes módon a Yamahának eddig nem volt olyan igazán belevaló nakede. Igaz, ott volt az FZ6, de ha például a Honda palettájában kéne keresgetnem a párját, akkor nem a Hornetre, hanem inkább a CBF-re néznék. Illetve valahová a kettő közé. Egyébként úgy néz ki bejött ez a pozícionálás, mert az elmúlt évben az FZ6 volt az egyk legnépszerűbb bringa. Felteszem a kérdést, akkor mi lesz az új XJ6-tal?

Hogy mennyire lesz pariban a többiekkel? Az FZ6-ból származó 599 köbös sor négyes “csupán” 78 lőerőt ad a vezető kezébe. A belevaló jelzőt 90 felett osztogatják, de a lagymatagot meg 60 alatt, szerény véleményem szerint egy átlagos, megfontolt vezetőt bőven ki kell, hogy elégítsen ez az adat. Csak viszonyítás képp, a Honda CB600 103 paci, viszont nyomatékban csak 3Nm-rel tud többet, azaz az új Yamaha 8.500-nál 60Nm-t ad a kezünkbe. Na, de majd a teszteknél kiderül, hogy mire is képes. Viszont, ahogy Attilával beszélgettem a Yamaha Cityben, kiderült, hogy a motor A korlátos jogosítvánnyal is megvehető, ugyanis gyárilag 25kW-ra folytottan is kínálják. Ez a kezdőknek rettentő jó hír szerintem!

Minél többet gondolkodok rajta, annál inkább egyértelműbbé válik, hogy a Yamaha nem erőből akarja legyőzni a többieket. Ha azt akarta volna, akkor az R6R blokkját illeszti az acélcső vázba, valószínűleg nem tört volna bele a bicskájuk a feladatba. De nem ezt tették, inkább építettek egy vagány, és fejidommal egy konzervatív motort, ami nem a maximumokra, hanem az optimumokra törekszik. Ha eddig ez bevált az  FZ6-tal, miért ne válna be a Diversionnel is. Meglátjuk. És a végére még egy teljesen új, friss infó. A XJ6 naked ára 1.788.000 Ft lesz reg.adó nélkül, ami nagyon-nagyon jónak számít a mostani helyzetben.

 

 

XJ6 sajtó bemutató

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending