Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Yamaha XJ600, nagyon másképp

Ez történik, ha a stílusérzékeny olaszok kezelésbe vesznek egy XJ-t…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu

Café racer sorozatunk folytatódik: az olaszok ezúttal a ’80-as évek egyik japán kultdarabjából formáltak szemrevaló kávéversenyzőt: Yamaha XJ600 “Striscia Nera”, azaz következzen a “fekete csíkos” szobadísz!

Az Emporio Elaborazioni Meccaniche egy egyedi gépeket építő, mindössze négy fős római csapat, akiknek garázsából több remek bringa is kigurult már. Nemrégiben például a hangvillások XJR 1200-asát vették kezelésbe, egyik legújabb “kreatív rohamuk” során pedig figyelmük a nyolcvanas évek egyik ikonikus darabjára, a Yamaha XJ600-ra irányult.

Az Andrea ‘Dopz’ vezette csapat rátette a kezét egy ’84-es modellre, és egy igazán különleges café racert varázsoltak belőle, Striscia Nera névre keresztelve (olaszul fekete csíkot jelent). A cél az volt, hogy egy olyan motort építsenek, amely könnyű, sportos, elegáns és alkalmas a városi közlekedésre – mondta el Dopz.

A kezdet nem volt könnyű, mert egy olcsó, de nagyon rozsdás gépet találtak. Elég nehéz volt az összképen bármit is változtatni, hiszen az egész dizájn az adott korszakot idézte. Levetkőztették a masinát: megszabadultak az összes szerintük felesleges műanyag idomtól, valamint diétára is fogták a kis feketét, mely így 35 kilóval könnyebb lett.


Ez az XJ nem csupán dísztárgy, állítólag még így – erősen átépítve – is jól motorozható, sőt…

A gép lelke természetesen az eredeti Yamaha DOHC-motorja maradt: 599 köbcentis, négyütemű, léghűtéses négyhengeres blokk, hatfokozatú sebességváltóval.

Levéve a sárvédőt, a burkolatot és a segédvázat, a gép tulajdonképpen üres vászonként állt az EE-s fiúk rendelkezésére: különböző új részeket hegesztettek a vázra, feldobtak egy speciális üveggyapot alapanyagú tankot egy ízléses ERGAL (Extra Refined Grain Aluminium – “Extra finom szemcsés alumínium”) tanksapkával az oldalán. Javítottak a karburátoron, egyszerűsítettek az elektromos vezetékek rendszerén, eltávolították az airbox-ot, ráraktak egy új nyerget, és mindezt befestették vörös-fekete színűre.


A tankon végigfutó fekete “gyorsítócsíkról” kapta a nevét a Striscia Nera

Valószínűleg a “mindent a cél érdekében” jelmondat lebeghetett a tervezők szeme előtt, hiszen az építésnél számtalan furcsaságot felhasználtak: például darabokat egy sisakból, Ikeás alkatrészeket, de még pár darabot egy matracból is…

Csupán három hónap kellett a csapatnak, hogy ötleteiket formába öntsék – az eredmény állítólag egy nagyon gyors és könnyen kezelhető bringa lett, agresszív hanggal. Szívesen meghallgatnánk…


A gyári XJ600-ból (fent) a jellegzetes felniken kívül nem sok minden emlékeztet a római srácok ‘racerére…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending