Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha Xenter: egyszerű, de nagy kerekű

Új robogó 125-ös vagy 155-es blokkal, versenyképes áron.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Fotó: Yamaha

A Yamaha bemutatta új robogóját, a Xentert. A 16 colos kerekekkel szerelt újdonság 125-ös és 155-ös változatban kerül a kereskedésekbe, várhatóan kedvező áron.

A Yamaha nem várta meg a milánói motorkiállítást, az EICMA kezdete előtt néhány héttel bemutatta új robogóját, a Xentert. A 125 és 155 cm3-es blokkal készülő gép a városi motorosok és az ingázók praktikus közlekedési eszköze lehet.

A Yamaha sajtóanyaga többször is hangsúlyozza, hogy a Xenter nagy kerekű robogó: elöl és hátul is 16 colos felniken gurul, amelyek jelentősen növelik a stabilitást rossz minőségű, nyomvályús utakon. A nagy kerekek mellett az alacsony súlypont is hozzájárul ahhoz, hogy a Xenter könnyen irányítható legyen, így nemcsak a tapasztalt robogósok, hanem a kezdők is könnyen megbarátkoznak vele. Az alacsonyan, 785 mm-en lévő nyereg szintén a modell felhasználóbarát jellegét erősíti.

A Xenter tervezése során kiemelt szempont volt a finom járáskultúra, a vibrációmentes működés, amit a blokk mellett a váz és a futómű esetében is figyelembe vettek. Az alumíniumból készített, könnyű, kovácsolt dugattyú, a kerámiabevonattal ellátott hengerfal és kiegyensúlyozótengely az erőforrás rezgéseit hivatott csökkenteni. A kevesebb vibrációt keltő hajtóművet a szokásosnál merevebb módon tudták a vázhoz rögzíteni, ami jó hatással van a kezelhetőségre. Az egyhengeres, vízhűtéses, négyütemű blokk egy felül fekvő vezérműtengelyt (SOHC), 4 szelepet, valamint – a környezetvédelem és a kis fogyasztás érdekében – nagy hatékonyságú befecskendezőrendszert kapott. A 125 cm3-es változat 12,5 lóerőt teljesít 7500-as fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka 11,9 Nm 7250-nél. A 155-ös testvér ugyanekkora fordulatszámok mellett 15,7 lóerőt és 14,8 Nm-t ad le. Az erőátvitelről mindkét modell esetében fokozatmentes automata váltó gondoskodik.

A Xenter futóműve elöl hagyományos teleszkópokból, hátul a blokkal egybeépített lengőkarból áll. Utóbbi mozgását a TMAX-ot idéző monocross rugóstag felügyeli, a kétféle menetemelkedésű rugó finoman nyeli el a kisebb útegyenetlenségeket és a nagyobb ütéseket is. Magát a rugóstagot vízszintesen, elrejtve építették be. A rugóút meglepően nagy, elöl 100, hátul 92 mm, ami szintén hozzájárul a kifinomult viselkedéshez. A fékrendszer egyszerű: a teletankoltan 142 kg-os Xenter lassítását elöl 267 mm-es tárcsára és egydugattyús nyeregre bízták, amelynek munkáját hátul 150 mm-es dobfék igyekszik segíteni. Blokkolásgátló nincs, a biztonságot az első és a hátsó féket összehangoló kombinált rendszer (UBS) növeli.

A Yamaha mérnökei a vázat és blokkot úgy alakították ki, hogy a lehető legtöbb hely jusson a vezető lábának és a frontpanel belső felére akasztható csomagoknak. A gyár szerint a Xenter kategóriaelső a lábtér tekintetében, és bizony szükség is van a helyre, mert a csomagszállítás terén nem jeleskedik a gép. A műszerfal alatti apró kesztyűtartó még rendben van – ide nagyjából egy mobiltelefon, egy pénztárca és egy kulcscsomó fér –, az ülés alatti tároló azonban túl kicsi: alkalmatlan bármilyen sisak tárolására, a sajtóanyag szerint is legfeljebb egy esőruha vagy egy motorlakat helyezhető el itt.

Minden bizonnyal ez az oka annak, hogy a Yamaha nagy hangsúlyt fektet a kiegészítőkre: a Xenterhez 39 literes hátsó doboz kérhető (az alapfelszerelésként adott, hátsó csomagrögzítő lapra helyezhető), és opciós tétel a képeken látható plexi is, amely ügyes módon nemcsak a felsőtestet és a fejet, hanem a kezeket is védi a menetszéltől. Tetszetős részlet az LCD-s műszerfal, amely a sebesség mellett az tank töltöttségi szintjét, a megtett távot, a külső hőmérsékletet és a pontos időt is mutatja, ugyanakkor kérdés, hogy erős napsütésben mennyire könnyű leolvasni. A LED-es hátsó lámpa szintén divatos, ugyanakkor a biztonságot is növeli, az első ikerfényszórók pedig jellegzetes yamahás arcot adnak a gépnek.

A Motoblog információi szerint a Xenter kedvező áron kerül piacra, Olaszországban a nagyobb, 155-ös változatért 2.990,- eurót, vagyis körülbelül 885.000,- forintot kell majd fizetni.









MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending