Csatlakozz hozzánk

Blog

Yamaha X-MAX 250i Tartósteszt

Ez a gyönyörűség lesz az idei tartós-teszt robogónk, amit a Yamaha Motor Hungáriától kaptunk erre a szezonra.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szerencsére alkalmam volt kiválasztani a Yamahánál azt a típust, amivel szívesen járnék minden nap. Városban egyértelműen a robogók felé hajlok, amik közül nekem már régóta be volt csípődve egy a Yamaha kínálatából. Ez az X-MAX, amit 2005-ben is teszteltem már, és akkor estem vele szerelembe. A románcról IDE kattintva olvashattok egy teszt formájában.

Ahogy átvettük ezt a gyönyörű gyönygyházfehér robogót egyből vallatóra is fogta szerkesztőségünk három tagja. Nekik ez volt a véleményük:

Ahogy Kun Zoli, a programozónk látta az XMax-ot

Már évek óta nem ültem robogón ezért először szoknom kellett, de elég hamar sikerült összebarátkoznom ezzel a kis jószággal. A külső nekem úgy ahogy van tetszik. Ami külön megragadott rajta az a műszerfal világítás. Szép narancssárga színe van, viszont olyan mintha valami fényérzékelő lenne benne (vagy van is?), mert ahogy sötétedik, úgy nő a fényereje. Ez lehet, hogy csak optikai csalódás, nekem akkor is nagyon bejön a dolog. Egyébként egyszerű és könnyen áttekinthető az egész.

A kényelem igazán keleti rajta. A széles és kényelmes ülés miatt viszont a 180 centinél alacsonyabbaknak nem ér le a lába rendesen. Így ha még utast is ültetsz magad mögé, akkor előtte nem árt egy kis erőnléti edzés. 🙂 Bár neki sem könnyű a le- és felszállás ha nem elég nyúlánk, viszont ha elhelyezkedett, akkor jó pár kilométer után sem fog sajgó hátsóval és derékkal leszállni az biztos. A futóművével is maximálisan elégedett vagyok. A rosszabb minőségű úton sem pattogtam rajta, még utassal sem. Az úthibákat remekül elnyeli. Nagy előnye még az ülés alatti bukósisak tároló, amiben két sisak simán elfér. Ha elugrassz vele egy napi bevásárlást elintézni, akkor két normál méretű szatyornyi cuccot bedobhatsz az ülés alá. A menetteljesítménye szerintem átlagos. Én kicsit pörgősebb, nyomatékosabb motorra számítottam de a hasonló kategóriájú robogók sem jobbak (a gyári adatok szerint). Tapasztalatom szerint a 80 km/h-s utazósebességet szereti a legjobban. Mivel még bejáratós így 90-nél többet nem mentem vele, de még ott sem éreztem, hogy a határnak akárcsak a közelében lenne.

A fékek… Na ez az, amivel kicsit nehezebb volt megbarátkozni, de azért sikerült. Ugyanis ha óvatosan fékezel, akkor igencsak hosszúra nyúlik a fékút ha meg keményen akkor hamar nyikkan a gumi. Nekem úgy tűnt, hogy a hátsó fék viselkedik úgy, mint általában az első és fordítva.

Bár elől elég termetes plexi van a szélvédelem így is nulla. Ha bebújsz mögé, akkor tökéletes, de elég hülyén fogsz kinézni rajta ilyen hasalós pozícióban. 🙂 Hűvösebb időben egy térdmelegítőt sem árt felvenni, ugyanis a lábad huzatban van. Ez nyáron ugyan akár jó érzés is lehet de pár év múlva az izületeid nem biztos, hogy díjazni fogják. Összességében véve, egy formás, kényelmes igazán barátságos kis útitársat ismertem meg benne.
Molnár Dénes (DennyM) véleménye

Város, munkába járás, tömött autósorok, kényelem, csomag-hegyek. Igen-igen, nekem is egy robogó képe ugrott be, még hozzá mostanában a Yamaha Xmax-é. Miután Benzso mester is elsorolta magában az előbbi listát, úgy érzem jól választott tartósteszt robogót, amikor a Yamaha Hungáriában erre a 250-es bökött rá.

Gyorsan elvittem pár körre hófehérkét, hisz én is nap, mint nap a város utcáit koptatom, na meg ki nem szeretne egy ilyen gyönyörűséggel villogni? Az első méterek legpozitívabb gondolata a kényelem és a praktikum volt. Egész napokat el tudnék az ülésen tölteni, abszolút érződik rajta, hogy a Yamaha a kirándulókra is gondolt, és ez jó! Nem szeretem az olan robogókat, amik beszorítják az embert a városba, hiszen nem mindenkinek van hosszú távra motorja vagy nagyobb robogója. Ha nem is Bécsig, de Balatonig bevállalnám az XMax-szal. Másik pozitívum, hogy elfelejthetjük rajta a háti zsákot is, hiszen igen méretes csomagterünk van. Annyit pakolunk bele, amennyit csak tudunk, zseniális. De fekete leves is van és ez nekem duplán rossz, mert se a feketét, se a levest nem kedvelem igazán. Nem arról van szó, ha nagyon kapaszkodunk a karokba, meg lehet vele állni, de úgy érzem nem árt ha van nálunk egy horgony is. Na, de nem akarok elhamarkodottan ítélni, a hosszú távú teszt alatt iderül, hogy mennyire lehet hozzászokni, vagy mennyire nem. Az Xmax-ban az tetszik nekem a legjobban, hogy párosul benne a szépség a praktikummal, és nem csupán városban élvezet vele robogni, néhány jellemzője lehetővé tesz nagyobb távokat is. Hogy pontosan mik ezek, a későbbiekben taglaljuk, kell a puskapor későbbre is…

BenZso

Én is szólnék hozzá pár szót, de nekem nem sokban változott a véleményem a 2005-ös teszthez képest, csak annyiban, hogy amit ott kifogásoltam azt ebben kijavították. Nevezetesen a hátsó lámpában található csavarok és a fogyasztása zavart akkor nagyon. Az injektor használatával csökkent a fogyasztás, és a csavarok is eltűntek a lámpából.

Akkor nem tűnt fel a fék gyengesége, mert nem sok jobb volt ebben a kategóriában, viszont most már rengeteg olyan robogóval volt dolgom, aminek sokkal jobb a fékhatása, mint ennek. Igazából ez is fog, de nagyon erősen bele kell kapaszkodni a fékkarokba, hogy erős lassulást érjünk el vele. Erre a hibára a hosszú teszt folyamán megpróbálunk megoldást találni. És minden kapható extrát bemutatunk rajta. Mondjuk, nem sok minden van hozzá az utángyártott piacon, megpróbálunk sok kiegészítőt keríteni hozzá. Az első 1000km lassan már benne is lesz. Eddig a fogyasztása 4,5 liter körül alakult, de készítünk egy pontos táblázatot is hozzá, ami mutatja az adatokat. Gumikopás, fogyasztás, fékbetét kopás stb…

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending