Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha Super Tenere

Egy kisfilmből tudhatunk meg részletek a készülő túraenduróról.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nemrég készült el az a video, ami a várva várt – de még nem tudni mikor érkező – új Yamaha Super Tenere néhány részletébe avat be minket. Természetesen azonnal felhívtuk a márka magyarországi importőrét, ahol az illetékes – a Yamahára jellemző példás titoktartással – nem árult el semmit sem a projekt jelenlegi állásáról, sem arról, mikorra várható, hogy bárki is megülhesse a sivatagi legenda legújabb reinkarnációját.

 

 

A bejátszásból kiderül, hogy a Super Tenere-ben lesz kombinált fékrendszer ABS-szel kiegészítve, elektronikusan változtatható teljesítmény-karakterisztika, elektronikus gázkar (ride-by-wire), kipörgésgátló, kardántengely hajtja majd a hátsó kereket, oldalt helyezik el a hűtőket, és soros, kéthengeres motorja lesz. A blokkon belül a hajtókarokat 270°-ban ékelik el egymástól. Egyelőre ennyi, várjuk a további információ-morzsákat.

 

Tudtad-e?

A soros kéthengeres, négyütemű motorok általában 360°-onként gyújtanak. Mivel egy hengerben két főtengely-fordulatonként (720°) ismétlődik a négy ütem, és a két henger, bár együtt mozog, felváltva dolgozik, így hol az egyik, hol a másik hengerben keletkezik robbanás. A Yamaha 1996-tól a TDM850, és a „Ducati Killer” becenevű TRX850 soros kéthengereseiben 270°-osra változtatta a gyújtás időzítését, és a hajtókarok elékelését. Ez azt jelenti, hogy a két henger nem együtt mozog, hanem ¼ fordulattal eltolva egymástól, így egyfajta „Big Bang”-szerű hatást érnek el. Ezek a motorok járásukban és hangjukban leginkább a Ducati 90°-os L2-esire emlékeztetnek.


360°-os és 270°-os elékelésű soros kéthengeres motorok

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending