Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha R-széria szeptemberi rundja

Mi is indultunk a Hungaroringen rendezett versenyen és tisztesen helyt álltunk.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Hungaroringen rendezett versenyen mi is húztuk a gázt, nem is akárhogy!

Valamikor 2007 vége felé a Yamaha Hungária úgy döntött, idén elindít egy saját, új verseny sorozatot. A futamra nevezés egyetlen kikötése az lett csupán, hogy csak R6-tal vagy R1-gyel lehet rajthoz állni (esetleg R7-tel, ha van egyáltalán belőle az országban). Ebből is érződik, hogy mint “bajnokság” nem véresen komoly az R-széria kupa, eltekintve persze az összetett helyezések nyereményezéséről. Viszont mint lehetőség a fejlődésre annál is inkább megfontolandó. A legjobb az egészben, hogy lehet akár egy 2005-ös 25.000km-es R6-osod, vagy húzhatod a gázt Haga paripáján is, teljesen mindegy, garantáltan jól fogod magad érezni. Nem az a lényeg, hogy első legyél, hanem hogy fejlődj és ugyanolyan motorokkal és ugyanolyan tudású motorosokkal mérkőzz meg, mint te magad. Csak viszonyítás képp, az eleje 2:00 körül hasít, de a vége bőven 2:20 fele tanyázik, szóval a közel 40 indulóból tutira megtalálod magadnak azt az ellenfelet, aki épphogy csak jobb nálad valamivel és ezért húz téged felfele. A tervek szerint jövőre két külön futam is lesz, hiszen annyi R6 és R1 gyűlt össze, hogy már nem férnek el a rajtrácson.


Üléspróba
Az első, pénteki szabad edzés

Tartsák meg jó szokásukat, a Yamaha Hungária gondolt ránk és a szeptemberi menetre mi is kaptunk meghívást, na meg egy R1-est. Benzso rögtön kapott az alkalmon, hogy rozsdás tagjait megmozgassa kicsit, és kipróbálja magát a Yamahások között. Az első edzésen 2:05.680-nal a tisztes hatodik helyet csípte meg a pályát mostanában csak képeslapról látott kollega. Le a sisakkal előtte.


(Benzso) TesztMotor.hu 1 : 0 SuperBike (Norbi51)
Az indulók között felfedeztük a Yamaha karmesterét, Zei Zoltánt is.
A stopperral folytatott első küzdelem után, amint beért a boxba, jól elkaptam egy rövid inerjúra.

TM: Hogy érezted magad az időmérőn?
ZZ: Hát nem volt az igazi. Kicsit meleg is van és én sem érzem magam csúcs formában.

TM: De azért látom, élvezted. Sűrűn pályázol?
ZZ: Idén hál’ isten sokat voltam. Pár éve végeztem el egy pálya motoros tanfolyamot és azóta igyekszem egyre többet motorozni a ringeken.

TM: Utcán is két kerekezel?
ZZ: Persze, hiszen messze lakok a munkahelyemtől és sokkal kényelmesebb motorral bejárni.

TM: Elég nagy sikere van az R-szériának. Te kinek ajánlod ezt a verseny sorozatot?
ZZ: Mindenkinek, aki szeret motorozni és szívesen kipróbálná magát verseny körülmények között is. Nem arról szól ez, hogy pályarekordot jegyezzenek a nevünk mellett. Itt mindenki tanulhat. A kollegáim és persze a tapasztaltabb pályaördögök mindenkinek segítenek, akár elméletben, akár a beállításokat illetően. Szerencsére elég jó brigád jött össze a verseny hétvégék alatt és ez egyre csak javul.

TM: Igen, én is észrevettem, hogy elég családias a hangulat. Jó lehet így versenyezni.
ZZ: Itt mindenki inkább a barátja a másiknak, mint ellenfele. Ezt érezni itt a boxban és persze kint a pályán is.

TM: Nem akarlak feltartani. Már csak az érdekel, hogy mit vársz magadtól ezen a hétvégén?
ZZ: Egyáltalán semmit. Itt nem én vagyok a favorit. Motorozok egy jót, ez a lényeg.

TM: Sok sikert a másodpercek kergetéséhez!


A verseny színvonalát jellemzi, hogy Rossi (46) és Haga (41) is tiszteletét tette..
Az második, szombati időmérő edzés

Közvetlenül a szabad edzés után Benzso azt mondta nekem, az éves kihagyás ellenére még érez magában pár másodpercet. Viszont ha ez a pár szekundum nem is törne a felsznínre, még mindig ott a futómű, amit még bőven lehetne pozitív irányba tekergetni. Ez szintén hozhat még a konyhára, szóval ami a rajtot illeti, bízok az első sorban.


Matekolás a futóművel. Jó pár másodperc lapul abban a két “csőben”.

Szombat reggel következett a második edzés, melyre hirtelen megnőtt az indulók száma. Sokan ellógták a pénteki -amúgy nem kötelező- edzést, mert az időmérőn 41-en próbálták kvalifikálni magukat a késő délutáni mérkőzésre. Benzso a menet előtt még mókolt kicsit a gumi nyomással és a futóművel, minek után 2:03-as körrel az ötödik rajt kockáig küzdötte fel magát. Tényleg előjött az a pár másodperc, amiről beszélt, de az első sorról így ispont lecsúszott. Az ezután következő hosszas várakozást a délután 6 után induló versenyig viszont elég rosszul bírta versenyzőnk. Előszőr úgy tűnt, hogy a 11 körös mély alvásban sokkal jobb eredményre számíthatunk, aztán kinyíltak a szemek, az elszántság alakot öltött, a motor beindult. A versenyt pedig már Benzso kommentálja, végtére is ő húzta a becsület gázt a TesztMotor-ért 🙂

R-széria kupa belülről… és persze a verseny

“Augusztus végén kaptam a meghívást Hirtling Gábortól, hogy ha van kedvem, indulhatnék a szeptember elején megrendezésre kerülő hungaroringi versenyen. Mivel ez elég nagy megtiszteltetés, eszembe nem jutott nemet mondani. Az az egy motoszkált csak a fejemben, hogy a tavaly nyári esésem óta normális tempóban, pályán még nem motoroztam egy centit sem. Gondoltam, lesz ami lesz, nagy formában nem vagyok, de majd csak összehozok valami jó kis eredményt. Annak ellenére, hogy a motorra a pénteki szabadedzésen ültem először, a vártnál jobban sikerült a hétvége, mert mind a három menet alkalmával javítottam az időmön (sorrendben 05, 03, 02).

A motorom egy széria R1-es volt, amin csak az idom és a gumik voltak cserélve. A gumikról annyit, hogy a Dunlop új, D211-esei feszültek rajta, amivel még szintén nem mentem soha, és tetézte a helyzetet, hogy a guminyomás beállításáról elég eltérő információkat kaptam. A hátsó nyomásról hallottam olyat, hogy 1,2 bar kell bele, meg olyat is, hogy 1,8. Na köszi, most döntsem el, hogy mi a jó? Az edzésen kipróbáltuk az 1,6-ot, amivel már tudtam menni egy 2.03-as kört, ez elég volt az ötödik rajthely megszerzéséhez. Nem is forszíroztam tovább, hét kör után kiálltam.

A versenyre új gumikat kaptam, aminek a nyomását tovább csökkentettük elöl 1,8 bar-ra, hátul 1,4-re hidegen. Így már csak a rajtra kellett koncentrálnom. Persze ezt is gyakorolni kellett volna, de erre nem volt lehetőség, így „lesz ami lesz alapon“ történt minden.


Fejben már a pályán…

Naná, hogy nem ment simán, kb. tizedikként fordultam az első kanyarban. Ebben a körben nagyon kemény helyezkedés folyt előttem, amiből jobbnak láttam kimaradni, mivel ez nem egy világbajnoki futam, és nem volt kedvem belekerülni a darálóba. Összejöttünk 4-en R1-esek egy bolyba, és meccseltünk egy jót. Nagy nehezen átverekedtem magam rajtuk, majd a célegyenes végén elrontottam a féktávot, és mindenki visszaelőzött. Kezdhettem előlröl az üldözősdit, és kb. 2 kör alatt sikerült is újra átvágnom magam a többieken, de addig az első három már annyira elment tőlünk, hogy látni sem lehetett őket.

Így maradt a 4-8 hely valamelyike, amin osztoznunk kellett Dulai Ferenccel, Császár Nándorral és Szőke Zolival a Yamaha City méltán világhírű szervizvezetőjével. A hatodik-hetedik körben már a negyedik helyen mentem, amikor Dulai a célegyenes végén visszaelőzött. Tapadtam rá, gondoltam majd visszaelőzöm később, de nem találtam rajta fogást és így az összetett ötödik helyen értem célba, éppen lecsúszva az R1-esek dobogójáról. Pedig a verseny utolsó körében hoztam össze a leggyorsabb köröm, 2.02,725, dehát ez sem volt elég.

Aminek örülök, hogy szerencsére senki sem esett és jó hangulatban telt az egész hétvége. Gratuláció a Yamaha Hungária munkatársainak, hogy egy év alatt ilyen színvonalassá és népszerűvé varázsolták ezt a sorozatot. És persze a fiúknak is garulálok, akik előttem végeztek. A versenyt Kiss József nyerte, Kurucz Ferenc és Borsos Gergely előtt.”

Az R6-osok külön értékelésében: 1.Kurucz Ferenc, 2. Hóbor Tamás, 3. Dér Zoltán, 4. Vincze György, 5. Varga Roland lett.

Az R1-esek: 1. Kiss József, 2. Borsos Gergely, 3. Dulai Ferenc, 4. Benkő Zsolt 5. Császár Nándor sorrendben értek célba.

Az R6-osok 23-an voltak, míg az R1-esek 17-en. A verseny leggyorsabb köre Kiss József nevéhez fűzödött 2.01,31-es idővel.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending