Csatlakozz hozzánk

Hírek

Yamaha modellpaletta 2015

Elérkeztünk a negyedik japán gyártó kínálatához!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A vállalat nevét alapítójáról, Torakusu Yamaháról kapta még 1887-ben. Kezdetben orgonák és zongorák gyártásán dolgoztak, majd 1954-ben megépítették első motorkerékpárukat. 1975-ben érték el első sikerüket a MotoGP királykategóriájában, amihez az akkori top versenyző Giacomo Agostini vezette őket, aki máig a sorozat legtöbb bajnoki címét szerző versenyzője. A megszerzett világbajnoki címek száma azóta 16 egyéni címre gyarapodott, amihez Agostini mellett olyan versenyzők járultak hozzá, mint Kenny Roberts, Eddie Lawson, Wayne Rainey, Valentino Rossi és Jorge Lorenzo. A SBK világbajnokságában nem voltak ennyire sikeresek, csupán egy éven tudták elhódítani a címet, még Ben Spies-el 2009-ben, amikor bemutatkozott az első keresztsíkú R1, sőt jelenleg nem is vesznek részt a sorozatban. Utcai modellpalettájuk sokrétű, ez mai cikkünk tárgya.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Yamaha YZF-R1

R1 és R1M
A japánok az idei évre egy teljesen új R-egyest fejlesztettek ki, mely változások külsőleg és belsőleg is szembetűnőek. Erősödött a párhuzam az utcai és a versenymotor között, rengeteg fejlesztés került át a Valentino Rossi által használt MotoGP motorról. A soros négyhengeres literes erőforrás ezúttal 200 lóerőt és 112Nm forgatónyomatékot teljesít. Az R1 motorja már az előző generációban is eltért a tipikus japán sornégytől, és ez az új modellnél sem változott. A keresztsíkú (elékelt főtengely) erőforrás teljesítmény-leadásában és hangjában is különbözik a konkurensekétől – ez a módszer is a MotoGP-ből származik! Természetesen a kategóriában ma már követelmény a hi-tech elektronikai csomag is, melyen a Yamaha mérnökei rengeteget dolgoztak. Az új R-egyes rendelkezik minden elvárt elektronikus segédeszközzel (kipörgés-, egykerék-, blokkolás-, stb gátló), mely érzékelői folyamatosan figyelik a 3 dimenziós mozgást, és ez által a tapadást. Kapható a karbon idomokkal és még versenyképesebb csomaggal szerelt R1M limitált változat is!

Yamaha YZF-R6

R6
2006-ban került a piacra az R6 aktuális modellje, mely külseje szinte nem is öregedett az évek során. A kialakítás egyértelműen pályaorientált, így az R6 remekül kiaknázható a pályanapokon, sőt a modell már 3 SuperSport vb címet is szerzett (a WSBK sorozat 600 kategóriájában). A sornégyes erőforrás 124 lóerőt és 66Nm-t ad le, mely elég a 189 kilogrammos menetkész tömeg sportos mozgatásához.

Yamaha YZF-R3

R3
Teljesen új modell a soros kéthengeres erőforrással szerelt R3. A 321 köbcentiméteres motor 42 lóerő teljesítésére képes, többi része pedig követi az R széria filozófiáját, így kitölti az R125 és az R6 közti rést. Tesztünkből kiderült, hogy utcai motorozásra tökéletesen alkalmas és kényelmes, de akár pályázni is eljárhatunk vele.

Yamaha YZF-R125

R125
A Yamaha 2008-tól forgalmazza az R125-öst. Néhány gyártó sokáig húzta a kétütemű nyolcad literesek leváltását, mivel az visszalépésnek tűnt, ám az R125 próbálta megőrizni a sportos vonalat. A fordított első felfüggesztés, a sportos formaterv és a 140 kilogrammos menetkész tömeg mind egy méltó R szériás motorra hajaznak. A négyütemű egyhengeres 125-ös erőforrás 15 lóerőt teljesít, így egy A1 jogosítvánnyal vezethető sportmotor.

Yamaha MT-09

MT-09
A gyártó másfél évvel ezelőtti nagy dobása az újjászületett MT széria. A megszokott, japánosan precíz és racionális csupaszmotorokat próbálták helyettesíteni az új vadabb modellekkel. Az MT-09 teljesen új alumínium vázat és 850 köbcentiméteres erőforrást kapott, mely utóbbi 115 lóerőt és 87,5Nm-t teljesít. Az üléspozíció inkább supermoto stílusú, mintsem naked-es, így egy új modellcsalád született a Yamahánál. Az alap verzió sikerein felbuzdulva további három modell is piacra került az MT-09-ből: Tracer (sport-túra), Sport tracker (városi scrambler) és Street rally (utcai kanyarvadász).

Yamaha MT-09 Tracer
Yamaha MT-07

MT-07
Az MT-09 filozófiáját követve, egy keresztsíkú kéthengeres erőforrással szerelt modell lett az MT-07. A 689 köbcentiméteres motorblokk 75 lóerőt és 68Nm forgatónyomatékot biztosít, amihez 179kg menetkész súly párosul. A modellből készül figyelemfelkeltő grafikával és vörös, plusz védelmet nyújtó extra csővázzal szerelt Moto Cage verzió is.

Yamaha MT-125

MT-125
A Yamaha nem feledkezett meg a fiatalokról sem! Az MT széria vad és agresszív hangulatát elérhetővé tette az egyhengeres 125 köbcentiméteres erőforrással is.

Yamaha FZ8

FZ8 és Fazer8
Az FZ és Fazer szériákból mára már csak 779 köbcentiméteres változatok maradtak meg. A sornégyes erőforrás 106 lóerőt teljesít, ám hangolása erős középső tartományt biztosít (82Nm). Egyszerű kezelhetősége és állítható futóműve praktikus csupaszmotorrá teszi az FZ8-at. Az FZ8 félidomos változata a Fazer8.

Yamaha Fazer8
Yamaha XJ6

XJ6 és Diversion
Felhasználóbarát, rendkívül egyszerűen kezelhető középsúlyú utcai csupaszmotor. A sornégyes erőforrás 77,5 lóerőt ad le, mely teljesítmény egyenletesen és kiszámíthatóan érkezik. Alacsony ülésmagasságának köszönhetően széles vásárlóréteg számára nyújt élményteli, és egyszerű motorozást. A burkoltabb motorok kedvelői is megtalálják az XJ6 számukra épített változatait, ugyanis készülnek félidomos és teljes idomzatú: Diversion és Diversion F modellek.

Yamaha Diversion
Yamaha YBR125

YBR125
Egyhengeres négyütemű erőforrásával, és praktikus felépítésével az YBR125 a legoptimálisabb kezdőmotor a palettán. A konstrukció kiváló kezelhetőséget biztosít még városi forgalomban is, fogyasztása és fenntarthatósága pedig nagyszerű. Az YBR125-ből készül chopperes , egyedi stílusban készült Custom változat is.

Yamaha FJR1300A

FJR1300
146 lóerő, sportos vezethetőség, meglepő kényelem és 25 literes üzemanyagtank – ezektől válik az FJR igazi sport-túra motorrá! Az 1299 köbcentiméteres kardánhajtású erőforrás kiváló teljesítményt nyújt minden helyzetben, az olyan segédeszközök pedig, mint a tempomat és az állítható szélvédő kényelmesebbé teszik az utazást. Az A alapváltozat mellett az AE verzió továbbfejlesztett elektronikusan állítható felfüggesztéssel, az AS változat pedig kuplung nélküli váltóval érkezik.

Yamaha XT1200Z Super Ténéré

Super Ténéré
A kalandorok számára az XT sorozat már régóta ismert, melynek legerősebb tagjai jelenleg a Super Ténéré modellek. Már az alap változat is rendelkezik minden tulajdonsággal, ami lehetővé teszi, hogy az XT1200Z megbirkózzon akár nehezebb tereppel is, de emellett az országúton is képes legyen falni a kilométereket! Az XT1200ZE a Yamaha által fejlesztett legmodernebb elektronikusan állítható felfüggesztést kapta. A Worldcrosser kivitel az igazán hosszú, kontinenseket átszelő túrákra készült, amiben olyan kiegészítők segítenek, mint a pehelykönnyű karbonszálas karosszériapanelek és az alumíniumból készült különleges védőelemek. Az erőforrások 1200 köbcentiméteres soros kéthengeresek, melyek 112 lóerőt és 117Nm forgatónyomatékot teljesítenek.

Yamaha XT660Z Ténéré

Ténéré és XT660R
A kisebbik Ténéré 48 lóerős egyhengeres erőforrással érkezik.  Spóros erőforrása és 23 literes tankja igazán hosszú hatótávokra képes eljuttatni a kalandorokat egyetlen tanknyi benzinnel. Ugyanezzel az erőforrással érkezik az XT660R, ami inkább cross / supermoto stílusban épült a sivatagi túrázó Ténéréhez képest. Az XT nem csak a terepen, de a betondzsungelben is megállja a helyét!

Yamaha XT660R
Yamaha VMAX

VMAX
2009-ben újult meg, és vált a legerősebb izommotorrá a VMAX. Óriási 1679 köbcentiméteres V-négyes erőforrással szerelték, ami a konstrukcióban kiaknázatlan 200 lóerőt és 167Nm forgatónyomatékot ad le! Kompakt méretek, alacsony magasság, és kardánhajtás jellemzik a gyártó egyik legerősebb motorját, melyből készül még egyedibb megjelenésű Carbon változat is.

Yamaha XJR1300

XJR1300
Gyári café racer az utcára? A Yamaha komoly figyelmet fordít az egyedi építésű vasakra, így együttműködött a Deus Ex motorépítő műhellyel. Az erőforrás egy 1251 köbcentiméteres léghűtéses sornégyes, mely tökéletesen illik az átépítők stílusához. A teljesen csupasz változat mellett készül fejidomos Racer verzió is.

Yamaha XV950 Racer

XV950
Az egyedi stílusnak ezzel még nincs vége! Bobberesebb, V-kettes erőforrással szerelt egyedi vasakat is találunk a Yamaha kínálatában. Az XV950 alacsonyra helyezett ülése és apró 12 literes könnycsepp alakú tankkal érkezik, míg az XV950R sportosabb felfüggesztéssel, az XV950 Racer pedig fejidommal és rajszámmal.

Yamaha SR400

SR400
Kiváló átépítési alanynak találja a Yamaha az SR400 modellt is. A 23 lóerős léghűtéses egyhengeres erőforrással szerelt motor igazi retro stílusban épült. Habár befecskendezővel szerelték, a motoron semmilyen látható, feleslegesen modern megoldás sincs.

Yamaha XVS1300 Custom

XV és XVS
Az XV és az XVS széria testesíti meg a Yamaha chopper kínálatát. Három V-kettes erőforrással készülnek, 950, 1300 és 1900 köbcentiméterben (54, 73 és 90 lóerővel). Minden térfogatban kapható az A klasszikus alapmodell, míg a két nagyobbik blokkal szereltből készülnek CFD méretes fejidommal szerelt verziók, végül az XVS1300-ból gyártanak Custom egyedi stílusú változatot is.

Yamaha XV1900A Casual Full Dress

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending