Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Yamaha Cygnus X teszt

Nem túl gyors, nem túl olcsó, de mégis szerethető közlekedési eszköz.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Nem túl gyors, nem túl olcsó, de mégis szerethető közlekedési eszköz.

Még nyár volt és csiripletek a madarak, amikor ez a robogó nálunk járt, és mi jó sokat motoroztunk  vele. Az, hogy milyen a Cygnus csak a teszt végére fog kiderülni, nem lövöm le előre a poént .

Külső:

Azt hiszem régebben erre a méretre mondták, hogy nagytestű robogó. Ez akár igaz lehetne mostanság is, ha egy régi Jog mellé állítanánk, de annyira hozzászoktunk a nagyobb robogókhoz, hogy ez már csak a közepes méretű jelzőt érdemelné.

A méret maximum 170 centis magasságig kényelmes, a magasabbaknak kompromisszumot kell kötniük az elhelyezkedést illetően, voszont sok lehetőség nincs fészkelődni rajta, mivel a hátsó ülés magasítva van, és nem kényelmes a magasítás élén ücsörögni. Én a 186 centimmel alig fértem el rajta, a térdem gyakran hozzáért az előtte lévő idomhoz.

Főleg az a baj vele, hogy a lábtartó trepni túlságosan magasra került a 785 mm-es ülésmagassághoz képest, így egy ilyen hosszú lábbal nehéz rajta elférni. Viszont a rövidebb lábú fiatalok és/vagy főleg a lányok jól érezhetik rajta magukat.

Viszont elég nagy csomagtartó van az ülés alatt, a zárt bukósisak mellett még marad hely egyéb kacatnak, és a nyitott kesztyűtartóba is jó sok minden elfér.

Mit jelent a Cygnus?

Görög mitológiai történet: Az egyik monda szerint a hattyú Orpheusz, a trákiai hős, aki olyan szépen zenélt és énekelt, hogy a vadállatok, de még a fák is köréje sereglettek, hogy hallgassák énekét. Zeusz ezért Orpheuszt az égre helyezte, hogy mindig kedves lantja közelében lehessen.

Egy másik monda szerint a hattyú Zeusz maga, aki ebben a képében csábította el Lédát, aki ikreket szűlt neki. (Lásd az Ikrek csillagkép legendáját.) Ezért Zeusz a hattyút az égre helyezte.

A Hattyú csillagkép: *α Cygni, Deneb (Farok) 1,2m fényességű, A2-esz színképtípusú sárgásfehér színű, felszíni hőmérséklete 11 00 K. A csillag 1825 fényév távolságra van tőlünk, és 75 000-szer fényesebb a Napnál. Radiális sebessége -4 km/s, éves sajátmozgása 0,004″. *β Cygni, Albireo (Madár) egy 390 fényévre levő fizikai kettőscsillag (fényességük 3,2m/5,1m, távolságuk 34,3″, színük narancs/kékes); távcső segítségével már mindkét társ jól látható, már közepes műszerrel is könnyen felismerhető eltérő színük miatt.

A külalak elég szubjektív fogalom, van akinek tetszik, van akinek nem. Én már láttam sokkal szebb 125-ös robogókat, ennek a formavilága kicsit olyan, mintha kínában készült volna a formaterv. Mindenesetre próbáltam a fotókon a legtöbbet kihozni a Cygnusból.

A műszerfal két egységből áll. A túlskálázott analóg sebességmérő mellett egy digitális kijelző  található, amin az idő, a benzinszint, és a megtett kilométer figyelhető meg.

Okos megoldás még a zárható gyújtáskapcsoló, amit a gyújtáskulcs spéci reteszével lehet kinyitni, bár nem hiszem, hogy ezzel bármilyen tolvajt el lehetne riasztani.

Motor/váltó:

125 köbcenti, négy ütem, 11 lóerő. Nem egy versenygép, de arra azért elegendő, hogy napi 50-100 kilométert meg lehessen vele tenni (pl. munkába járásra). Az ilyen jellegű felhasználást az is támogatja, hogy a fogyasztása igencsak gazdaságos. 3 litert nem tudtam vele megetetni 100 km-enként.


Ez már itt megfelel az Euro3-as normáknak

A 100km/h-s végsebesség eléréséhez elég sok idő szükséges, 90 fölött már nem nagyon gyorsul a robogó, viszont ezt két személlyel is tudja, és nem nagy a különbség a szóló használathoz képest.
A CVT váltó minden extra és hátrány nélkül teszi a dolgát. Észrevétlen.

Utascipelés:

Annál inkább baj van az ülés méretével, ami inkább csak arra való, hogy a gyereket az iskoláig elszállítsuk. Az asszonyka már nem érzi magát kényelemben, mivel a hátsó ülés túl rövid, és a lábtartó helyzete is elég siralmas. De legalább adott az utasszállítás lehetősége.

-Azt csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy nem tudom mikor fogják végre kiterjeszteni az EU-s normáknak megfelelően, hogy a B kategóriás jogosítvánnyal is lehessen 125 köbcentis motorkerékpárokat vezetni. Ez az 50 köbcentis szabály már igencsak idejét múlta, arról nem is beszélve, hogy mennyire balesetveszélyes 40-nel közlekedni a forgalomba.-

Váz/Futómű:

Az acél váz mereven tartotta össze a futóműveket, élvezet volt vele kanyarodni. Az alacsony, 120kg-os súly is a javára vált, viszont az első teleszkópok felütését megszüntethették volna. Még egy személlyel is gyakran üt fel a teleszkóp a rossz minőségű utakon, amit keményebb rugók alkalmazásával meg lehetett volna oldani. Ez jobban zavart, mint az, hogy csak 12 colos kerekeken gurul a Cygnus. A kis kerekek hátrányait nem lehetett érezni.

A hátsó traktus két rugóstagra támaszkodik, aminek a működésével semmi probléma nincs.

Mi a Bridgestone gumikat ajánljuk! Keressétek meg a megfelelő abroncsot a motorotokra. Katt a logóra!
A gumik áráról a Nagy-I Bt.-nél Tel: 82/410-223, vagy a motorgumi.eu oldalon tudtok érdeklődni.
Fék:

Annak ellenére, hogy a hátsó dobfék adagolhatósága nem a legjobb, a fékhatás nagyon jó volt. Elöl 216mm méretű szimpla tárcsafék lassít 2 dugattyús féknyereggel, míg hátul a már említett, digitális tulajdonságokkal (1,0 – fog, nem fog) rendelkező 150mm-es dobfék, ami gyakran blokkolja a hátsó kereket. Viszont jó pont, hogy a hátsó fékkart lehet rögzíteni, így nem gurul el egy lejtőn sem, ha oldalsztenderrel tamasztjuk le.

Összegzés:

Megtettem vele 500 kilométert egy hét alatt, és azt leszámítva, hogy a mérete nem volt a legmegfelelőbb számomra, teljesen meg voltam vele elégedve. Ha a külalak formáját és méretét nem veszem figyelembe, városi, ide-oda szaladgálós motornak hibátlan.

Hát igen, nem volt poén amit lelőhettem volna, ez egy A-ból B-be használható, érzelmektől mentes közlekedési eszköz. Nem olcsó, ha csak az árát nézzük, de még mindig jó az ár-érték aránya ebben a kategóriában.

Előnyök és hátrányok
  • kicsi, városi közlekedéshez ideális méret
  • kis fogyasztás
  • gazdaságos üzemeltetés
  • A Yamaha minősége sajnos az árában is megmutatkozik 768.000Ft+ reg. adó= 840.000Ft, de még mindig ez a legolcsóbb a minőségi kategóriában
  • kínai hatású design
  • kis lábtér

Konkurencia: Honda PES125 888.000 Ft regadóval, Honda NHX110 Lead 568.000Ft regadóval, Vespa LX125 985.000Ft regadóval

Műszaki adatok
Blokk
típus: egyhengeres, léghűtéses, négyütemű
hengerűrtartalom: 125 cm3
Furat x löket: 52,4 x 57,9 mm
Kompresszió: 10,0 : 1
Keverékképzés: elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Megadott teljesítmény: 10,9LE @ 8.500 1/perc
Megadott nyomaték: 9,3Nm @ 7.500 1/perc
Váltó: automata CVT
Váz, futómű és fék
Első rugóút: 78mm
Hátsó rugóút: 95,5mm
Első fék: szimpla tárcsás (216mm átmérőjű)
Hátsó fék: dobfék (1500mm átmérőjű)
Gumi méretek: elől: 110/70-12; hátul: 120/70-12
Bruttó ár (reg.adóval))
840.000 HUF

{kl_php}include(“dealer/yamaha.php”);{/kl_php}

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending