Mivel semmi változás nem történt az idei modellévre, a színt és az ABS-t kivéve, ezért inkább újra elhívtam Mlinárcsik Évit a fotózásra, akivel anno 3 éve a White Max-et fotóztuk. Évi is átesett egy kisebb átalakításon azóta. Akkor szőke volt, most pedig barna…
De mivel a Tmax az egyik kedvenc motorom, ezért nem hagyhattam ki az alkalmat, hogy idén is megjárassak egyet – a tavalyi 2012-es 530-as tesztjét ide kattintva olvashatjátok. Az egy hét csodálatos harmóniában telt, már-már meseszerű, ahogy ez a gép ki van találva… Minden a helyén, semmi túlzás, csak működik. De még hogy működik!
A 48 lóerős motorblokk teljesítményét kb. 70-nek lehet érezni, az irányíthatóság példás, hála az olyan sportfutóműnek, ami megállja a helyét a városban, a szerpentinen és még akár egy versenypályán is. A kátyúkon úgy siklik át, mint egy krosszmotor, teljesen ledöntve meg szinte olyan, mint az R1-es. Na jó, ebben azért van egy kis túlzás, de ez a robogó tényleg a csúcs az összes nagyrobogó között!
Még több kép Éviről és a T Maxról a jobboldali galériában!
Konkurenciaharc
Nem lehet összehasonlítani semmivel, még a BMW C600-zal sem, ami már külsőre azért eléggé hasonlít hozzá – és még erősebb is, sokkal, de a vezetési élmény egyértelműen a Tmax számára billenti a mérleg nyelvét! No meg az ára is… Mondjuk így ABS-szel 3,2 millió forint, ami a Holdról is szabad szemmel jól láthatóan hatalmas összeg egy robogóért, de… Amint írtam, szerintem megéri, ha a konkurencia árait vesszük figyelembe.
Na ugye, hogy nem is drága… :) A Hondát kivéve szinte hasonlóak az árak, pedig az SW-T sem egy rossz gép, de a Honda és a Burgman is inkább a túra-vonalat képviselik.
Ennyit az árakról. inkább vesézzük ki az újítást, az ABS-t…
Az ultrahatékony fék kicsit romlott az ABS-től de ettől függetlenül az arany szín a keréknek is jól áll
ABS – veled vagy nélküled?
Sajnos nincs is mit kitárgyalni rajta… A Yamaha alkatrészpolcain talált egységet fogták és beépítették, pedig erre a rendszerre ráférne már egy alapos fejlesztés – a Honda és a BMW blokkolásgátlóit ismerve. Ha megcsúszna valamelyik kerék, akkor a fékkart kitolja és úgy szünteti meg a nyomást, nagy kerregés közepette. Ez szerintem csak arra jó, hogy az EU előírásait teljesítse, miszerint nemsokára az 500 köbcenti feletti motorokat kötelező lesz ellátni ABS-szel.
A biztonság terén pedig csak akkor számíthatunk erre a kiegészítőre, ha elegendő követési távolságot tartunk az előttünk haladó mögött, vagy ha esőben haladunk és vészfékeznünk kell. Arra mindkét esetben lehet számítani, hogy a fékút hossza nagyon megnő, ha működésbe lép a rendszer… Mindenki döntse el, aki ilyen motort vásárolna, hogy megéri-e neki az a plusz 170.000 forint, amibe az ABS kerül. Én inkább anélkül venném meg a sima Tmax-et, ami így „csak“ 3.048.000-be kerülne.
Ennél a témánál sokkal jobb és szebb is, ha a fotózásról készült kisfilmet nézitek, ahol Évi arcán látszik, hogy milyen vidám is ezzel a géppel motorozni .)
Mattarany
Igaz milyen jól áll egy szép modell ennek a szögletes gépnek? (A 2010-es White Max tesztjét itt éritek el, amelyben szintén Évi volt a modell.) A Black Max különlegessége a 80.000Ft-os felárért a színe, ugye. A fekete-arany fényezés az exkluzivitását sugallja, ami ráadásul nagyon jól is áll a gépnek. Arany színben pompáznak a kerekek, a kormányvégén a súly, az ülés alatti kis szellőző belseje és a Tmax felirat az oldalán. Ezen felül pedig az ülés kialakítása is különleges, no meg van egy hatásvadász Black Max felirat a kormány közepén.
Ha nem tudnánk min ülünk, akkor innen leolvasható
KT#14 másodvéleménye
Tulajdonképpen kezdem megérteni BenZso rajongását a Tmax irányába. Régebben nem fogtam fel, hogy egy ex-versenyző miért pont egy maxirobogóért van oda, de ez a Yamaha tényleg nem egy átlagos robogó. Igen, az árcédulája sem az, de ha kevesebbet kérnének érte, az valószínűleg az alkatrészek vagy a minőség rovására menne. Szóval ilyen precíz, pontos és sportos robogó jelenleg nincsen másik, és a kidolgozása is nagyon rendben van. Ez a mattfekete-arany jól áll neki, de azért egy versenykék, azaz Race Blu kivitelt megnéznék belőle!
Már a hangja is vérpezsdítőbb egy akármilyen nagyrobogóénál, ráadásul a gázkarnak van egy kis tartománya az elején, amikor meg lehet “röfögtetni” a gépet, mintha üresben lenne… Ez csak tovább erősíti azt a – jóleső – érzést, hogy egy “igazi” motorkerékpár és egy robogó keverékén ülünk. Homlokegyenest az ellentéte az új 650-es Burgmannek (teszt nemsokára): a nagy ringatózó hajó helyett inkább egy szokatlanul agilis sportfotelt képzelj el, amely azon kívül, hogy jól megy, patent-módon fordul és fékez! Aztán ott a szélvédelme és a kényelme…a lényeg, hogy jól jár az, aki kipengeti érte egy szintén patent (használt) R1 árát. /Kovács Tamás
A kis nyílás elég nehéz kitakarítani, de az arany színű háttér jól kiemeli az idombólAz ülés különleges anyagokból van varrva és a T MAX embléma is bele van nyomva
A kormányvégén lévő súly aranyra festése nem egy nagy befektetés, de az összképet jól erősíti
Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!