Csatlakozz hozzánk

Tesztek

Yamaha Black Max teszt

Mivel semmi változás nem történt az idei modellévre, a színt és az ABS-t kivéve, ezért inkább újra elhívtam Mlinárcsik Évit a fotózásra, akivel anno 3 éve a White Max-et fotóztuk. Évi is átesett egy kisebb átalakításon azóta. Akkor szőke volt, most pedig barna…

Közzétéve

ekkor

yamaha black max 2013 gallery
ISSIMO
GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

De mivel a Tmax az egyik kedvenc motorom, ezért nem hagyhattam ki az alkalmat, hogy idén is megjárassak egyet – a tavalyi 2012-es 530-as tesztjét ide kattintva olvashatjátok. Az egy hét csodálatos harmóniában telt, már-már meseszerű, ahogy ez a gép ki van találva… Minden a helyén, semmi túlzás, csak működik. De még hogy működik!

A 48 lóerős motorblokk teljesítményét kb. 70-nek lehet érezni, az irányíthatóság példás, hála az olyan sportfutóműnek, ami megállja a helyét a városban, a szerpentinen és még akár egy versenypályán is. A kátyúkon úgy siklik át, mint egy krosszmotor, teljesen ledöntve meg szinte olyan, mint az R1-es. Na jó, ebben azért van egy kis túlzás, de ez a robogó tényleg a csúcs az összes nagyrobogó között!

Még több kép Éviről és a T Maxról a jobboldali galériában!

Konkurenciaharc

Nem lehet összehasonlítani semmivel, még a BMW C600-zal sem, ami már külsőre azért eléggé hasonlít hozzá – és még erősebb is, sokkal, de a vezetési élmény egyértelműen a Tmax számára billenti a mérleg nyelvét! No meg az ára is… Mondjuk így ABS-szel 3,2 millió forint, ami a Holdról is szabad szemmel jól láthatóan hatalmas összeg egy robogóért, de…
Amint írtam, szerintem megéri, ha a konkurencia árait vesszük figyelembe.

Mi is a konkurencia?

BMW C600Sport 3.328.000Ft
Honda SW-T600 2.368.000Ft
Suzuki Burgman 650 3.198.000Ft

Na ugye, hogy nem is drága… 🙂 A Hondát kivéve szinte hasonlóak az árak, pedig az SW-T sem egy rossz gép, de a Honda és a Burgman is inkább a túra-vonalat képviselik.

Ennyit az árakról. inkább vesézzük ki az újítást, az ABS-t…

Az ultrahatékony fék kicsit romlott az ABS-től de ettől függetlenül az arany szín a keréknek is jól áll

ABS – veled vagy nélküled?

Sajnos nincs is mit kitárgyalni rajta… A Yamaha alkatrészpolcain talált egységet fogták és beépítették, pedig erre a rendszerre ráférne már egy alapos fejlesztés – a Honda és a BMW blokkolásgátlóit ismerve. Ha megcsúszna valamelyik kerék, akkor a fékkart kitolja és úgy szünteti meg a nyomást, nagy kerregés közepette. Ez szerintem csak arra jó, hogy az EU előírásait teljesítse, miszerint nemsokára az 500 köbcenti feletti motorokat kötelező lesz ellátni ABS-szel.

A biztonság terén pedig csak akkor számíthatunk erre a kiegészítőre, ha elegendő követési távolságot tartunk az előttünk haladó mögött, vagy ha esőben haladunk és vészfékeznünk kell. Arra mindkét esetben lehet számítani, hogy a fékút hossza nagyon megnő, ha működésbe lép a rendszer… Mindenki döntse el, aki ilyen motort vásárolna, hogy megéri-e neki az a plusz 170.000 forint, amibe az ABS kerül. Én inkább anélkül venném meg a sima Tmax-et, ami így „csak“ 3.048.000-be kerülne.

Ennél a témánál sokkal jobb és szebb is, ha a fotózásról készült kisfilmet nézitek, ahol Évi arcán látszik, hogy milyen vidám is ezzel a géppel motorozni .)

Mattarany

Igaz milyen jól áll egy szép modell ennek a szögletes gépnek? (A 2010-es White Max tesztjét itt éritek el, amelyben szintén Évi volt a modell.) A Black Max különlegessége a 80.000Ft-os felárért a színe, ugye. A fekete-arany fényezés az exkluzivitását sugallja, ami ráadásul nagyon jól is áll a gépnek. Arany színben pompáznak a kerekek, a kormányvégén a súly, az ülés alatti kis szellőző belseje és a Tmax felirat az oldalán. Ezen felül pedig az ülés kialakítása is különleges, no meg van egy hatásvadász Black Max felirat a kormány közepén.

Ha nem tudnánk min ülünk, akkor innen leolvasható

KT#14 másodvéleménye

Tulajdonképpen kezdem megérteni BenZso rajongását a Tmax irányába. Régebben nem fogtam fel, hogy egy ex-versenyző miért pont egy maxirobogóért van oda, de ez a Yamaha tényleg nem egy átlagos robogó. Igen, az árcédulája sem az, de ha kevesebbet kérnének érte, az valószínűleg az alkatrészek vagy a minőség rovására menne. Szóval ilyen precíz, pontos és sportos robogó jelenleg nincsen másik, és a kidolgozása is nagyon rendben van. Ez a mattfekete-arany jól áll neki, de azért egy versenykék, azaz Race Blu kivitelt megnéznék belőle!

Már a hangja is vérpezsdítőbb egy akármilyen nagyrobogóénál, ráadásul a gázkarnak van egy kis tartománya az elején, amikor meg lehet “röfögtetni” a gépet, mintha üresben lenne… Ez csak tovább erősíti azt a – jóleső – érzést, hogy egy “igazi” motorkerékpár és egy robogó keverékén ülünk. Homlokegyenest az ellentéte az új 650-es Burgmannek (teszt nemsokára): a nagy ringatózó hajó helyett inkább egy szokatlanul agilis sportfotelt képzelj el, amely azon kívül, hogy jól megy, patent-módon fordul és fékez! Aztán ott a szélvédelme és a kényelme…a lényeg, hogy jól jár az, aki kipengeti érte egy szintén patent (használt) R1 árát. /Kovács Tamás

A kis nyílás elég nehéz kitakarítani, de az arany színű háttér jól kiemeli az idomból
Az ülés különleges anyagokból van varrva és a T MAX embléma is bele van nyomva

A kormányvégén lévő súly aranyra festése nem egy nagy befektetés, de az összképet jól erősíti


A legelső 2008-as Tmax tesztünket pedig itt érhetitek el.

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending