Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Yamaha 2013: az FJR és a többiek…

Az új FJR1300 mellett érdekes koncepciókkal is előrukkolt a Yamaha

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A hónap elején megtartott kölni Intermot kiállításra a nagy japán gyártók közül a Yamaha is hozott magával újdonságokat, melyek közül a legfontosabb a népszerű túravas, az FJR1300 új generációs változata – de a kész modelleken kívül érdekes és örvendetes koncepciókkal is szolgált Iwata.

A sikeres és közkedvelt FJR esetében korántsem ráncfelvarrásról van szó, ami már a tisztességesen megújult külső alapján megjósolható. Erre a bizonyítékot az új széria technikai fejlesztései szolgáltatják: a Yamaha nagy túrázójának mostantól elektronikus gázmarkolaton keresztül parancsolhatunk és napjaink követelményeinek megfelelően különböző üzemmódok közül is válogathatunk. Szintén a mai módinak megfelelően kipörgésgátlót is kapott a vas, és transzkontinentális túragép lévén még tempomat is került a motorra.

Továbbra is a kínálat részét képezi majd a félautomata AS utónevű modell, amelyről a váltó-és a kuplungkar is “hiányzik”. Újdonság azonban, hogy megálláskor az automatika magától egyesbe kapcsol, így ezt a “terhet” is levették a vállunkról. Továbbá a már említett elektronikus gázvezérlésnek köszönhetően állítólag gyorsabban vált sebességet az FJR-AS, így sportosabb élményben lehet részünk. Annál is inkább, mert a menetteljesítményekkel bizonyára nem lesz probléma: a kategória standardjának megfelelően körülbelül 150 lóerővel számolhatunk. Az elődjénél karakteresebb idomzaton kívül az FJR műszerfala és a kezelőszervek is megújultak, de ez el is várható egy “rendes” modellváltás alkalmával.


Az új FJR modernebb benyomást kelt, a plexi gombnyomásra állítható

Kölnben két, a valamivel (reméljük nem túlságosan) távolabbi jövőbe mutató koncepciót is láthattak az érdeklődők a hangvillások standján. Ezek közül az első a gyári streetfighter benyomású Moto CAGE-Six elnevezésű bringa, amely a minimáldizájn mellett robosztus (és élénk színű) bukócsövezésével hívta fel magára a figyelmet. A jelenlegi, intermotos formájában nem igazán állhatna forgalomba, de talán nem is ez a cél: egy igazi bukógombás, nagy lánckerekes gyári stuntmotor az elhagyott kifutópályákra! Bár az úszóágyazású első féknek nem biztos, hogy tetszene a rá váró igénybevétel, de a fémhálós fékcsövek kozmetikázzák valamelyest a látványt.


Ketrecharcos? A hátsó gumit reméljük nem vászonra kopva kapjuk hozzá…

A másik kölni koncepció még izgalmasabbnak mutatkozott, pedig nem is egy “kész” motorról, csupán egy blokkról van szó. A Yamaha megirigyelve a Triumph sikereit és elismerő sajtóvisszhangját, háromhengeres erőforrást prezentált a nagyközönség előtt! Egyelőre nem tudni, pontosan mikor és miben mutatkozik be a várhatóan 750 köbcentis hajtómű, de ha az angolokéhoz hasonló használhatósággal bír majd,  akkor biztosan nem vesznek kárba a fejlesztéssel töltött hónapok-évek. Az új blokkot valószínűsíthetően több modellben is felhasználják majd – a motor állítólag az R1 átdolgozott, megkurtított kivitele lesz. Ha már R1: az újítás lehelletnyi szele érte csak el a hangvillás sportmotorokat az új, felnit is magába foglaló Race Blue fényezés formájában, amit az ezresen kívül az R125 és az R6-os is megkap. És ha már R6: sokan örültek volna Kölnben egy új kiadásnak, de talán majd jövőre.


Soros háromhengeres erőforrást fejleszt a Yamaha – örömmel halljuk…


A Yamaha MotoGP csapatának árnyalatában is tündököl jövőre az R6, az R1 és az R125

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending