Yamaha Niken, avagy milyen technika rejlik a három kerék mögött?
A Niken maga nem számít új hírnek, hiszen a Yamaha már a 2017-es EICMA motorkiállításon is bemutatta, de különlegessége miatt a technikai háttér megér pár szót.
Nem is tudom, mikor láttam utoljára ennyire megosztó, ugyanakkor baromi dögös gépet kigurulni a japánoktól. Igen, a tavaly bemutatott Nikenről van szó. A sztár persze az újonnan kifejlesztett Yamaha LMW technológiától csillog, ami az angol Leaning Multi-Wheeler kifejezésből jön és magyarra erőszakosítva annyit tesz, hogy dönthető többkerekű. Maradjunk inkább az LMW rövidítésnél. Nem kevés mérnöki óra ment a fejlesztésbe, már maga az Ackermann kormánygeometria is dicséretre méltó. Ezt persze nem a japánok találták fel és nem is új dolog, hiszen már az 1800-as években le lett védetve az ötlet. Ugyanakkor motoroknál ez az első alkalom, hogy ilyen technológiát használnak egy szériagyártású modellhez. Lehetne még itt dobálózni olyan kifejezésekkel, hogy parallelogramma alakú lengőkar-kialakítás, meg eltolt csukló, vagy duplacsöves fordított villa, de a száraz adatok helyett inkább meséljen a videó:
Lényeg a lényeg, a sok újítás mind hozzájárul a nagyszerű kanyarteljesítményéhez, és az egyedi és valóban sportos vezetési élményéhez.