Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

WSSP idényzáró: nem tud indulni a Tóth-csapat?! (frissítve!)

A logisztikai káosz miatt – jóval gyengébb – tartalék blokkal mennek a magyarok – egyelőre

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: Team Hungary Toth

Veszélybe került a Team Hungary Toth versenyzőinek részvétele a Superbike világbajnokság szezonzáró futamán. A csapat az előző, Magny Cours-i megmérettetés után Olaszországba szállította motorblokkjait, hogy azokat kellően felkészítsék az utolsó versenyre. Portugáliában mind Németh Balázs, mind Tóth Imre nagy eséllyel egy-egy helyet javíthatna összetett helyezésén, mely a csapat támogatóinak (is) kiemelten fontos.

A kész blokkok Olaszországból Portugáliába szállításával a csapat a FedEx nemzetközi szállítmányozó céget bízta meg a futam előtti hétfői napon. „A cég magyar képviseletétől első ízben azt az információt kaptuk, hogy egy nap a jellemző szállítási idő. Ennek ellenére, az olaszországi feladásnál már két napot jelölt meg a helyi kirendeltség. Ezt a magyar irodánál szóvá is tettük, melyre válaszként elnézést kértek a félreértésért. A motorblokkok október 11-én feladásra kerültek Modenában, ahol a csütörtöki, október 13-ai dátumot jelölték meg, mint kiszállítási határidőt. A mai napig ez is látszik az internetes nyomon követésben, továbbá az, hogy a csomag Madridban van. Több mint 5 órás telefonálgatás után viszont azt az információt kaptuk, hogy nincs Madridban”

“Tehát gyakorlatilag a FedEx-nek fogalma sincs, hogy hol van a küldemény! Sőt azt is mondták, hogy nagy valószínűséggel csak szombaton kerül hozzánk, de volt olyan FedEx munkatárs, aki a hétfőt (!) jelölte meg, mint kiszállítási időt! Ez felháborító! Azt gondolom, hogy egy ilyen múltú és méretű cég nem engedhet meg magának ilyen nemű pontatlanságot! Ezzel több milliós kárt okoz a csapatomnak, a támogatóinknak és nem utolsó sorban felbecsülhetetlen eszmei kárt Magyarországnak azzal, hogy egyetlen magyar csapatként, két magyar versenyzővel nem tudunk elindulni a világbajnokság zárófutamán. Amint jövő héten hazaérünk, meg fogjuk tenni a szükséges jogi lépéseket!” – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatfőnök. Azért még nem biztos, hogy nem lesznek meg a blokkok időre (hiszen ki tudja hol vannak…) – a fejleményekről folyamatosan tájékoztatunk benneteket.
 

FRISSÍTVE – 2011. 10. 14.

Professzionális csapat, ilyen színvonalú világversenyen nem engedhet meg magának kihagyást. A csapat vezetőségének és szerelőinek megfeszített munkájának köszönhetően Németh Balázs és Tóth Imre el tudott indulni a pénteki első szabadedzésen. „Bár nem a megfelelő technikával, de legalább megyünk! Mindkét fiú tartalék blokkal megy, melyekből Balázsé Végh-tech tuningolt ugyan, de nem frissen felújított. Imié pedig teljesen standard, azaz jóval gyengébb, mint a mezőny többi tagjáé. Szívócsonkot, generátort pedig kölcsön kellett kérnünk! Ma további két órát telefonálgattunk nem kevés költségért, mire azt az információt kaptuk, hogy ma (péntek) délután meg kell, hogy érkezzen a szállítmány a pályára. Ez azonban azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel még az időmérőre sem kapjuk meg a blokkokat. Továbbra is felháborítónak tartom ezt a helyzetet!” – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatfőnök az első pénteki edzést követően.


Tartalék blokkal el tudtak indulni a fiúk az edzésen – az eredeti erőforrások lehet, hogy csak a futamra érkeznek meg…
Portimao – az év utolsó versenye következik

Tizenkettedik, egyben utolsó állomásához érkezett a Supersport világbajnokság 2011-es szezonja. Az idei végső megmérettetést Európa egyik legújabb és legmodernebb versenypályáján, a portugáliai Portimao aszfaltcsíkon rendezik meg. A 2008-ban átadott, Algarve nevet viselő pálya nem kevesebb, mint 64 féle vonalvezetést rejt magában, mely alkalmas többek között a Superbike vagy a Forma-1 futamok számára is. Ez utóbbit azonban egyelőre nem rendeznek a pályán, ellenben már olyan sorozatoknak adott otthont, mint az A1 Grand Prix, FIA GT és a Le Mans Series. Ezen kívül az F1-es csapatok egyik közkedvelt teszthelyszíne. A pálya vonalvezetése meglehetősen izgalmasra sikeredett, hiszen lassú és gyors kanyarok is egyaránt tarkítják ezt a versenyhelyszínt. Ezen kívül nagy szintkülönbségek is jellemzik, amely hullámvasút jellegű hatást eredményez a versenyzők számára.

A legnagyobb szintkülönbsége 57 méter, a célegyenes hossza 835 méter. Emiatt nem árt, ha van a versenygépben teljesítmény-tartalék. Több szűk visszafordító kanyar is nehezíti a pályát és a lassú kanyaroknak köszönhetően több lehetőség is adódik az előzésre, esélyt adva a gyengébb motorral versenyző pilótáknak is. Tóth Imi számára még ismeretlen a pálya, hiszen a tavalyi szezonban csak a negyedik, asseni futamtól szállt be a magyar csapat a versengésbe – a portimaói pedig a második volt. Németh Balázs ellenben 2008-ban résztvevője volt az itt rendezett első Superbike futamnak, amikor a körülményeket még egyáltalán nem lehetett ideálisnak mondani. A pálya építését ugyanis pár héttel a verseny előtt fejezték be. Csomókban sarjadzott a fű, a munkagépek által porrá fellazított földet pedig szerteszét hordta a szél. Mindemellett komoly gondot jelentett a friss aszfalt gyenge tapadása. Balu tapasztalatai nem túl pozitívak tehát, de az azóta eltelt két év alatt ezek a problémák már egyértelműen megszűntek. Az időjárás tekintetében száraz, napos idő várható a hétvégén.

A Team Hungary Toth istálló mindkét versenyzője pontszerzést remél az utolsó futamtól. Balázs jelenleg a 15. helyen áll, mindössze 3 pontra a 14. helyen álló olasz Ianuzzótól. Imit pedig csak egyetlen VB pont választja el a 18. helytől, tehát mindkét versenyzőnek reális esélye van (lenne…) egy helyet javítani az összetett helyezésén. A magyar istálló eddigi teljesítménye felülmúlt minden előzetes elvárást. Szakmai berkekben mindenki elismerően nyilatkozik az eredményekről. A magyar veresnyzők remélik, hogy Portimao után tovább javulhatnak a csapat statisztikai adatai. A csapat jövőbeli terveiről és az idény-összegzéséről a futam után olvashattok bővebben.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending