Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

WSSP idénynyitó: mindkét magyar pontszerző!

Németh Balázs a 14., Tóth Imre a 15. helyen ért célba Phillip Island-en

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Forrás: Team Hungary Toth

Minden technikai probléma és felkészülésbeli hátrány ellenére az itteni idő szerint vasárnap hajnali szezonnyitó futamon a Team Hungary Toth mindkét versenyzője pontszerző helyen végzett, három VB-pontot hozva a világbajnokságon – egyedülálló módon – hazánkat képviselő csapat konyhájára!

A reggeli bemelegítő edzésen még vizes pályára mentek a ki a motorosok, de az aszfalt folyamatosan száradt és nem is vártak esőt délutánra. Az időjósok előrejelzésének megfelelően száraz pályára sorakozott fel itthoni idő szerint hajnali fél 4-kor a Supersport 600 kategória mezőnye, hogy az idei első futamon megmérettesse magát.

A rajt nem sikerült túl jól Tóth Iminek, ennek ellenére a 21-ként fordult az első mért ponton. Ezt követően azonban az egyik versenyző erőset fékezett előtte és Imi egy bukást elkerülendő kénytelen volt a fűre navigálni Hondáját. Ezzel a manőverrel azonban két helyezést esett vissza, így a második körben már csak a 23. helyen állt. A következő körökben sikerült feljönnie, és egyre jobb köridőkkel meg tudta közelíteni az előtte haladó csapattársát.


A magyar versenyzők (balra Tóth, jobbra Németh) a mezőny végéről indulva pontszerző helyre hozták be a Hondákat…

Németh Balázsnak szerencséje volt a rajtnál, ő pont ki tudott bújni a nagy „tumultusból”, így zavartalanul róhatta a köröket. Kitűnő rajtjának köszönhetően egyből 5 hellyel előrébb, azaz a 20. helyen lépte át a célvonalat első körben. Míg Imi folyamatosan küzdött a minél jobb köridőkért és pozíciókért, Balázs megpróbált a biztonságra törekedni, hiszen a hétvégén igencsak betegeskedő technikával mindenképpen a futam befejezése volt a cél. A verseny azonban úgy alakult, hogy öt körrel a leintés előtt Balázs a 15., azaz pontszerző helyre került, míg Imi egy hellyel mögötte egyre gyorsabb körökkel folyamatosan közelítette meg őt. Három körrel a verseny vége előtt, a szinte az egész futamon az elsők között küzdő Chaz Davies hibázott, így a magyar csapat versenyzői egy hellyel előrébb, azaz mindketten pontszerző helyre kerültek.


…ami a korábbi technikai problémák és a teszthiány fényében kiváló eredmény!

Mindenképpen pozitív szezonkezdés ez nekünk, főleg, ha az elmúlt hét rengeteg kellemetlenségét nézzük és azt, hogy legalább egy hónapos felkészültségi hátránnyal és szezon előtti tesztek nélkül értük el ezt az eredményt. Balázs tíz, Imi pedig nyolc hellyel előrébb végzett, mint ahonnan rajtoltak és mindketten pontszerzők! Jobbat nem is remélhettünk, bár szerintem, ha az Imi az elején nem kényszerül ki a fűre és nagyobb iramban el tud indulni, akkor talán ott lett volna a 11-12. helyeken. De nem vagyunk telhetetlenek, nagyon örülünk, hogy mindkét fiú pontot kapott, Balázs előtt pedig le a kalappal, hogy ennyi gond ellenére így tudott koncentrálni. Ígérem neki, hogy Doningtonra minden rendben lesz a motorjával, de sajnos itt Ausztráliában nagyon nehéz volt „elővarázsolnunk” a hiányzó alkatrészeket. A csapattal maximálisan elégedett vagyok, a szerelőink fáradságos munkájának is köszönhető, hogy ilyen jól alakult ez a mai nap és remélem végre egy szerencsés év áll majd előttünk!” – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatfőnök.


Három pont: több, mint amennyit tavaly egész évben gyűjtött a Team Toth…

Eredmények:

2011 Phillip Island WSSP – Verseny
Németh Balázs – 14. helyezett – 2 pont
Tóth Imre – 15. helyezett – 1 pont
Élmezőny:
1. Luca Scassa (Yamaha)
2. Broc Parkes (Kawasaki)
3. Sam Lowes (Honda)

Superbike kategória

1. futam:
1. Carlos Checa (Ducati)
2. Max Biaggi (Aprilia)
3. Leon Haslam (BMW)
2. futam:
1. Carlos Checa (Ducati)
2. Max Biaggi (Aprilia)
3. Marco Melandri (Yamaha)

Előzmények (szombat)

Kedvezően alakult az időjárás a szezonnyitó futam második napján is. A magyar csapat és a szerelők kemény munkájának, illetve az ausztrál Honda készséges hozzáállásának köszönhetően a Németh Balázs motorjával adódott technikai problémák részben megoldódtak, és a reggeli szabadedzésre már az új kábelköteg is bent volt a gépben. 

Szezon előtti tesztek hiányában azonban versenyzőink komoly hátránnyal indulnak az első futamon. Balázsnak még a keddi tesztnap is teljesen kiesett, pénteken pedig standard elektronikával küzdött a minél jobb eredményért. Szombaton a hátsó gátlóval voltak gondjai, ami pumpált, így nem volt megfelelő a csillapítás, ezért gyorsan kopott a gumija is. Minden probléma ellenére folyamatosan sikerült javítania az idején, a szombati időmérőn volt a leggyorsabb, 2.4 másodpercet javítva az első nap első edzéséhez képest.

Tóth Imiék a futóműbeállítással bajlódtak, mert egy teljesen új, „cartridge kit”-et használnak, ami egyelőre sok fejtörést okozott a magyar motorosnak, mert pár kör után teljesen megváltozott az első és hátsó csillapítás. Az Öhlins-es kollégák azonban nagyon készségesek és próbálják orvosolni a problémát. Imi is a mai időmérőn volt a leggyorsabb, 1.37’631-es idejével a 23. helyről rajtolhat a futamon.


Balázs motorján már a hátsó gátló jelenti a nagyobb problémát – a kábelköteggel szemben

Legalább egy hónappal el vagyunk maradva a felkészüléssel, mert sajnos a körülmények nem tették lehetővé, hogy hamarabb belevágjunk a motorépítésbe és a tesztelésbe. Ez meglátszik az eredményeken, de a futam holnap lesz, még bármi megtörténhet, a csapat bízik a pontszerzésben! Úgy gondolom viszont, hogy minden gond ellenére jól haladunk és a doningtoni futamra minden rendben lesz!” – nyilatkozta id. Tóth Imre csapatfőnök.


A magyar srácok sokkal kevesebbet tesztelhettek a többieknél – terveik szerint a következő futamon már nem indulnak hátrányból

Eredmények:

Szabadedzés:
23. Tóth Imre 1’37.853
25. Németh Balázs 1’38.550
2. Időmérő edzés (rajtpozíció):
23. Tóth Imre 1’37.631
24. Németh Balázs 1’38.404

Az élmezőny:

1. David Salom (Kawasaki) 1’34.070
2. Fabien Foret (Honda) 1’34.091
3. Sam Lowes (Honda) 1’34.504

Előzmények (péntek)

Itthoni idő szerint hajnali fél egykor hivatalosan is megkezdődött az ausztrál futam első szabadedzésével a Superbike Világbajnokság Supersport 600 kategóriájának 2011-es szezonja – magyar csapat és két hazai versenyző részvételével. A Team Hungary Toth istálló két magyar versenyzője, ifj.Tóth Imre és Németh Balázs képviseli hazánkat. A csapat múlt hét végén érkezett Ausztráliába, ahol hétfőn és kedden az első hivatalos teszten vettek részt a versenyzők. Nem volt könnyű a szezonkezdet, hiszen a motorok is elég későn álltak össze és a hét eleji tesztelés előtt egyáltalán nem volt lehetősége motorozni a fiúknak.

Sajnos Németh Balázs gépével komoly technikai gondok adódtak az első tesztnapon, amit a tengerentúlra február 7-én kiszállított alkatrészekkel nem tudtak orvosolni. Id. Tóth Imre csapatfőnök azonban nem hagyta annyiban a dolgot és minden követ megmozgatva megszerezte a hiányzó darabokat. Ennek köszönhetően – megfelelő kábelköteg híján ugyan, de – Balázs is motorra ülhetett az első versenyhétvége pénteki napján. A standard alkatrészek ellenére sikerült a reggeli idején javítania a kvalifikációra, de a betegeskedő technika miatt sajnos mindkét edzésen a 26. helyen végzett. Szombatra sikerült egy HRC kábelköteget szereznie a csapatnak, amivel remélhetőleg jobban tud majd teljesíteni.


Reméljük, a versenyre már összeszedi magát Balázs motorja

Tóth Imi pozitívan zárta a napot, szépen javult az időeredménye és elmondása szerint az Öhlins jó munkát végzett a hátsó gátlójával, amivel a hét eleji tesztnapokon kínlódott. A Dániában tuningolt blokk továbbra is jól teljesít, de még idő kell a mezőnyhöz való felzárkózáshoz – mivel a többiek már több teszten is túl vannak.


Ifjabb Tóth Hondája viszont úgy tűnik, rendben van

Eredmények:

Szabadedzés:
23. Tóth Imre             1’37.935
26. Németh Balázs  1’40.885

Időmérő edzés:
21. Tóth Imre            1’37.666
26. Németh Balázs 1’39.479

2011 Phillip Island WSSP – 1. időmérő edzés
1. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) 1’34.091
2. David Salom (Kawasaki Motocard.com) 1’34.166
3. Sam Lowes (Parkalgar Honda) 1’34.875
4. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) 1’35.065
5. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) 1’35.203
6. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) 1’35.236
7. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) 1’35.297
8. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) 1’35.335
9. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) 1’35.480
10. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) 1’35.563
11. Gino Rea (Step Racing Team) 1’35.576
12. Miguel Praia (Parkalgar Honda) 1’35.953
13. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) 1’35.968
14. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) 1’36.026
15. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) 1’36.048
16. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) 1’36.168
17. Danilo Dell’Omo (Suriano Racing Team) 1’36.273
18. Ondrej Jezek (SMS Racing) 1’36.682
19. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) 1’36.826
20. Bastien Chesaux (MACH Racing) 1’36.863
21. Imre Toth (Team Hungary Toth) 1’37.666
22. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) 1’37.809
23. Mitchell Pirotta (KUJA Racing Team) 1’38.770
24. Marko Jerman (MD Team Jerman) 1’39.030
25. Luca Marconi (Bike Service R.T.) 1’39.343
26. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) 1’39.479

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending