Csatlakozz hozzánk

Hírek

WSSP Assen: tizenegy(!) pont a magyaroknak!

Frissítve: Tamburini kizárásával Németh a 10., Tóth a 11. helyen végzett!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Team Hungary Toth; Adrenalin H-Moto Team

Szombaton feltettük a kérdést: lesz magyar pontszerző Assenben? Ha a válasz csupán annyi lett volna, hogy igen, már az is elégedettségre adott volna okot. Arra azonban senki sem számított, hogy – egy izgalmakban igencsak bővelkedő verseny végén – kilenc világbajnoki pont is magyar tulajdonba kerül… Tóthék sikere mellett Győrfi Alen bemutatkozása is szépen sikerült a Superstock 1000-esek között.

Frissítve – 2011. 04. 18.

A Bike Service R.T. csapatában versenyző olasz Tamburinit a futamot követő technikai kontroll alapján kizárták, így a Team Hungary Toth versenyzői 1-1 hellyel előrébb kerültek és plusz 1-1 VB ponttal gazdagodtak.

Az új végeredmény tehát:

10. Németh Balázs – 6 pont – összesített 15. hely
11. Tóth Imre – 5 pont – összesített 19. hely

Elképesztően izgalmasra sikeredett a vasárnapi asseni futam: két hatalmas bukást két piros zászlós leintés követett, majd egy harmadik rajt, ahol az aktuális leintés szerinti sorrend adta a rajtsorrendet.

Ennek megfelelően Tóth Imi a 26, Németh Balázs a 17. helyről indult. Balázs ezt a rajtot egy picit elszúrta és 19-nek fordult az első körben. Imi viszont nagyon rákapcsolt. Az első körben még 23, a másodikban már 19. volt! Fantasztikus versenyzéssel összesen 8 másodpercet dolgozott le a hátrányából, míg az orosz Ivanov „nyakában lihegve” utolérték az akkor már a 14. helyen motorozó Balázst. Innentől vált számukra igazán izgalmassá, a csapat számára pedig már-már hajmeresztővé a verseny. Az ötödik körtől tehát nem akármilyen harc indult a VB-pontok elosztásáért a magyarok között.


Remek verseny: ez maradt a magyarok közötti sorrend, méghozzá az előkelő 11-12. helyen!

Négy körön keresztül Németh, Ivanov, Tóth volt a sorrend, majd az orosz megelőzte Balázst, és Ivanov, Németh, Tóth-ra változott a felállás. Három körig ez így is maradt, ám ekkor Imi előzte meg Balázs és beállt a hármas egység közepére. Ettől kezdve szinte egymás árnyékában motorozott a három versenyző, a Team Hungary Toth boxában pedig tövig rágták a körmüket a szerelők! Már-már úgy tűnt, hogy az utóbbi felállás szerint végződik a futam, amikor Ivanov egy agresszív fékezésre késztette Imit, akinek sarkából Balázs azonnali előzéssel reagált. A befutó tehát Ivanov, Németh, Tóth lett a 10, 11, és 12. helyeken!

A magyar istálló nagy üdvrivalgással fogadta a fiúkat, akik a sisakot levéve fülig érő szájjal és elégedetten nyilatkoztak tiszta és sportszerű küzdelmükről. „Fantasztikus verseny volt ez, jócskán felpezsdítette a harmadik rajt nyűgje után a vérünket! Gratulálok Balázsnak és örülök, hogy ilyen jót meccseltünk!” – mondta Tóth Imre a futamot követően. Balázs is hasonlóan vélekedett és mindkét fiú teljesen elégedett volt a technikával (viszonylag ritka és áldásos állapot egy versenyző életében – a szerk.)!


Jót csatáztak és jól szórakoztak a fiaink – a csapattagok a boxban már nem annyira…

Németh Balázs az asseni öt pontjával a 16., Imi ezzel a négy egységgel pedig a 21. a világbajnoki pontállásban. A magyar csapat pedig jelenleg a 9. helyen áll a vb-rangsorban, ami a nagy költségvetésű és a gyári csapatokkal szemben igazán szép eredmény!

Futam eredmények:

11. Németh Balázs – 5 VB pont – jelenleg összesített 16.
12. Tóth Imre – 4 VB pont – jelenleg összesített 21.

Az élmezőny:

1. Chaz Davies (Yamaha)
2. Fabien Foret (Honda)
3. Broc Parkes (Kawasaki)

Superbike kategória:


1. futam:
1. Jonathan Rea (Honda)
2. Max Biaggi (Aprilia)
3. Carlos Checa (Ducati)

2. futam:

1. Carlos Checa (Ducati)
2. Max Biaggi (Aprilia)
3. Jonathan Rea (Honda)

Győrfi Alen – Superstock 1000 – Verseny

A reggeli bemelegítő edzésre a csapat azzal a feladattal küldte ki Alent, hogy tesztelje azokat a változtatásokat a motoron, amit azért eszközöltek, hogy a versenyen még gyorsabb lehessen. Jól sikerültek a változtatások hisz az öt kör alatt sikerült a hidegebb időjárásban is megfutni az időmérőn elért legjobb köridőt. A bemelegítő edzés után a csapat taktikai megbeszélésen arra jutottak, hogy az előzetesen kitűzött 20. hely elérhető.

A rajtot jó sikerült elkapnia Alennek és egy sorral feljebb kezdte meg az első kanyart. Az előzések közben a külső ívre sodródott és sokan visszavették a helyezésüket. A versenyen jó ritmusban közelítette meg az előtte haladó hármas bolyt és a versenyhétvégén futott legjobb köridejével előzési pozíciót tudott kialakítani. Három körrel a vége előtt sikerült az előtte haladó ducatis versenyzőt megelőzni a pálya leggyorsabb részén és feljött a 22. helyre. Az utolsó két körben folyamatosan támadta az előtte lévőket, de a váltóelektronika hibája megakadályozta abban, hogy elérje a célját. A kockás zászló a 22. helyen intette le élete első Superstock 1000 világkupa viadalán.

“Nagyon boldog vagyok, hisz számomra nagyon távolinak tűnt ez a versenysorozat a tavalyi évben. Rengeteget dolgoztunk azért, hogy egyáltalán itt lehessünk, de minden akadályt leküzdöttünk és megmutattuk mindenkinek, hogy újoncként mire vagyunk képesek. Jól sikerült elkapnom a rajtot, de a helyezkedésben nem tudtam az ideális belső íven bekanyarodni a cél végén és többen visszaelőztek, de tudtam, hogy a verseny alatt sokukat vissza tudom előzni. Ennek tudatában kezdtem meg felépíteni a versenyemet. A számításom bejött hisz két kör alatt megérkeztem az előttem haladó és lassabb versenyzőkre. Megkezdtem az előzésüket, ami elég nehézkessé sikerült hisz a váltóelektronika elkezdett rosszul dolgozni és ez csak pont annyira hátráltatott, hogy a két versenyzőt nem sikerült megelőznöm. Ezt a versenyt lezártuk és nem értünk el rossz időket és helyezést, de mától a következő hétvégére figyelek: teszteken veszek részt ahol a monzai versenyre készülünk fel” – nyilatkozta elégedetten Alen.

“Komoly energiákat fektettünk ebbe a Superstock 1000 projektbe és Alen felkészülésébe. Tudtuk, hogy mint újoncok nem számíthatunk túl sok jóra, ennek figyelembevételével határoztuk meg az egész versenyhétvége alatti csapattaktikát. Köszönöm minden itt lévő és otthon maradt segítőnk munkáját, hisz majdnem mindent sikerült elérni a kitűzött céljainkból. Előre nézünk és bízunk abban, hogy Alen továbbra is ilyen nagy lépésekkel tud fejlődni. Az évünk a tanulásról fog szólni, de a céljaink egyértelműek az év végére az első tíz közelébe kell férkőznünk. Ehhez rendelkezünk a megfelelő erőforrásokkal, köszönhetően a biztos szponzori háttérnek” – mondta Kelemen Krisztián.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending