Csatlakozz hozzánk

Hírek

WSBK: Kispataki letette a névjegyét

VB pontszerzés: Viktornak összejött, Alennek nem (brno-i versenybeszámolók)

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Viktor Menedzsment

Viktor élete első Superbike VB-s versenyhétvégéjén a pontszerző 15. helyen végzett. Hazai csapattal, hazai segítőkkel felírta nevét a világ legjobbjainak listájára!

Ahogy körvonalazódott, hogy Bulcsú Rezső segítségével sikerül megszerezni az  indulási jogot, azaz a szabadkártyát a brnoi WSBK-viadalra, a Prop-tech csapata a tisztes helytállásban reménykedett, legvadabb álmaikban sem gondolták, hogy sikerülhet pontot szerezni.

Ezen eredményhez szükség volt egy csapatra, akik legjobb tudásukkal, precíz munkájukkal készítették fel a motort és szerelték a hétvégén. Végh Jana segítségére, aki tapasztalatát latba vetve vállalt részt a tuningolásban, így lett a Honda a lehetőségekhez képest a legerősebb, végigfutva a versenyhétvégét. Továbbá Viktorra, aki nem riadt vissza a lehetőségtől, élete legjobb formájában, kitartóan küzdött Brno-ban!

Az első verseny rajtját követően Xaus bukott, Viktor a spanyol Matadort kikerülve némi hátrányra tett szert. Az élen motorozó Melandri-Biaggi-Checa triótól megközelítőleg 4 másodpercet kapott körönként – top speed tekintetében: 291 vs. 272… A kockás zászlót 19-ként látta meg a 22 fős mezőnyben.


Viktor a világ legjobbjai között is “regisztrálta magát” – magyar WSBK-pont!

A második futam első köreiben Viktor szorosabban követte profi ellenfeleit. A táv felénél érezte, a gumi nehezen viseli a nagy meleget. Eközben a táblán folyamatosan látta pozícióját, mely egyre közelebb került a pontszerző helyezéshez. Öt körrel a vége előtt Berger kiesésével Viktor átvette a 15. helyet. A csapat szíve együtt lüktetett a verseny végéig: csak bírja ki a technika, “ne kerüljön porszem a gépezetbe”

“Sikeres hétvégén vagyunk túl, amit a pontszerzés megkoronázott. Úgy gondolom jó lehetőség volt ez a verseny arra, hogy felmérjük, hol is tartunk a világ legjobbjaihoz képest. Köszönöm a csapatom, támogatóim, családom segítségét, hogy itt lehettem, és remélem a jövőben lesz még hasonló lehetőség. Célunk, hogy addig is tovább gyorsuljunk, hogy következőre a legjobbakhoz közelebb kerüljünk. Ezúton szeretném megköszönni a bíztató szavakat, a szurkolást, és a gratulációkat!” –
nyilatkozta a világbajnoki ponttal gazdagodott magyar tehetség.


Kellemes látvány: a magyar Prop-tech Honda a Superbike világbajnokság rajtrácsán!


Még kellemesebb látvány: Kispataki élete második WSBK futamán pontot szerzett!

Győrfi Alen: a lelkem fáj (Superstock 1000)

A WSBK sorozat egyik előszobájának számító Superstock 1000-ban induló Győrfi Alen szokása szerint nagyon elkapta a rajtot – a 24. helyről feljött a 19. pozícióba –, ám a vége előtt két körrel hatalmasat bukott, így kiesett. Alent bizony óvta Fortuna, mert a zúzódásokon kívül komoly baja nem lett, igaz a lelke megsérült, hogy a nagy számban kilátogató magyar szurkolóknak nem tudott egy pontszerzéssel köszönetet mondani.

A vasárnapi bemelegítésen érződött az Adrenalin H-Moto Team versenyzőjén, hogy mindenképpen bizonyítani akar Brno-ban. A warm up tíz perce alatt Győrfi Alen még úgy is 2:06.494-et repesztett, hogy elsősorban arra törekedett, hogy több, azonos tempójú kört menjen.

„A beállítások jól működtek, semmi baj nem volt a blokkal, a futóművel és a váltóval. Kicsit nyugtalanított, hogy nem tudtam az addigi legjobb időmet megjavítani, de bíztam magamban, hogy a futamon képes leszek a csodára
” – fogalmazott a warm up után Alen.

A versenyen aztán úgy rajtolt a 21 éves motoros, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Pár kanyar után már a 19. helyen haladt a 24. rajtrácsról indulva, és a tempóját látva bizony már nem is kellett akkora csoda ahhoz, hogy élete ötödik Superstock 1000-es futamán megszerezze első bajnoki pontját. Ám a lendülete megtört, és végig a 19-20-21. helyen harcolt a vetélytársaival.

„A hetedik körben megfutottam a legjobb versenykörömet, de
a 2.06.695-ös idő után szinte azonnal jelentkeztek a technikai problémák: már nem volt megfelelő erő a blokkban és a váltó folyamatosan kidobálta a sebességet” – mesélt a kezdődő nehézségeiről Alen, akit ketten azonnal leelőztek. A határon motorozott végig, mindenképpen előre akart lépni, és ez lett a veszte. Két körrel a vége előtt hatalmasat bukott, így kiesett. Ijesztő volt látni, hogy Alen szinte mozdulatlanul fekszik ugyanott, ahol egy körrel korábban egy cseh versenyző eltörte a kulcscsontját. De szerencsére a zúzódásokon kívül komoly baja nem történt a magyar motorosnak.

„A célegyenes utáni kanyarban egyszer csak azt éreztem, hogy a váltó kidobta üresbe a sebességet, és estem egy hatalmasat. Mentővel bevittek a pálya melletti kórházba, ahol egy órán keresztül vizsgáltak, kaptam két infúziót, és a végén kiderült, csak zúzódásaim vannak. Úgy tűnik, Fortuna mégis mögöttem ült a motoron, mert ponthoz ugyan nem segített, de megóvott egy súlyosabb sérüléstől. Bár a lelkem fáj, hogy nem tudtam örömet szerezni a szereplésemmel a nagy számban kilátogató magyar szurkolóknak– fogalmazott Alen.

A csapatvezető csak akkor nyugodott meg, amikor kiderült, versenyzőjének nincs komoly baja:

„Nagyon rossz szájízű hétvégén vagyunk túl! Amikor egy hónapja teszteltünk itt, a köridők és az adatok alapján azt hittem, képesek leszünk a bravúrra. A még jobb szereplés érdekében azonban a beállításokhoz is hozzányúltunk, valamint a blokkot is kicseréltük. Most már azt mondom, kár volt. Annak viszont örülök, hogy Alennek nincs komolyabb baja egy ekkora esést követően. Összességében mindenki megtett mindent a jó szereplésért, de ez most ennyire volt elég. Nincs gond, továbbra is az a cél ebben az évben, hogy Alen ismerje meg a pályákat és a húsz környékén végezzen” – értékelte a hétvégét Kelemen Krisztián menedzser (Forrás: Adrenalin H-Moto Team).

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending