Csatlakozz hozzánk

Hírek

WSBK: Jonathan Rea ellenállhatatlan

Az időjárás tette izgalmassá a Superbike hétvégét: Franciaországban újra formába lendültek a Kawasaki versenyzői, de hála az esőnek, egy helyi hősnek is sikerült brillíroznia!

Közzétéve

ekkor

palyapentek magny-cours wsbk2015
ICON AIRFLITE MPS

Franciaországban az időjárás mindig kérdéses, az idei évben pedig már a kvalifikációra is sikerült rányomnia bélyegét. Ennek bizonyítására elég csak végigfutnunk a kvalifikáción zakózó versenyzők névsorát: Tom Sykes, Chaz Davies, Leon Haslam, Sylvain Guintoli, Randy de Puniet – hogy csak az ismertebbeket említsem. Ennek ellenére a Q2 hibázói nem vesztettek sokat a csúszásokkal, hisz például Leon Haslam bukása ellenére is megszerezte az első rajtkockát.

Egy körön Leon Haslam volt a leggyorsabb az esőben

Ehhez csupán négy ezred másodperccel kellett jobb kört motoroznia az idei bajnoknál, Jonathan Rea-nek tehát meg kellett elégednie a második pozícióval. Meglepetésre Niccolo Canepa volt az, ki befért az első sor végébe – az olasz pilóta már nem először bizonyít a privát Ducati nyergében.

Davies kezdte a második sort, míg mögüle a címvédő, a hazai pályán motorozó Guintoli rajtolhatott el. A szombati nap legnagyobb vesztese Tom Sykes volt, aki csupán a kilencedik pozícióból várhatta a rajtot.

Az időmérő leggyorsabbjai

Vasárnap reggel eső ébresztette a versenyzőket, később azonban az idő javulni kezdett. A javulásnak nem volt kellő hatása az első futamra, amikor a versenyzőknek 11 fokban kellett elrajtolniuk a vízátfolyásokkal tarkított pályán. Nem is volt hát kérdéses, hogy a versenybíróság esős futamnak hirdette meg a versenyt, így a pilóták az esős és köztes keverékek közül választhattak – a mezőny nagy része végül az esős abroncsok mellett döntött.

Rea tökéletesen kapta el a rajt pillanatát, mögötte Davies, Canepa, Haslam, Sykes és Guintoli fordultak el. Ez a sorrend az első hajtűkanyar után már változott is, ahol Haslam és Sykes átugrották a szombaton még remeklő Canepát. Sykes nem elégedett meg a negyedik pozícióval, és átverekedve magát két riválisán, már célba is vette csapattársát a győzelemért.

Tom Sykes szombaton még padlót fogott, vasárnap viszont sikerült javítania

Tom Sykes tehát hamar kijavította szombati hibáját, és az idei bajnokot is megelőzve, a mezőny élén találta magát. 2013 világbajnoka ezután saját tempóját kezdte el motorozni, és le is szakította magáról a mezőnyt. Mögötte csupán csapattársa volt az, aki viszonylag képes volt tartani a tempóját, míg Davies és Haslam hamar lassulni kezdtek – nem csak a Kawasakikhoz képest. Sylvain Guintoli volt az, aki az idei évben először keveredhetett harcba a dobogós pozíciókért folytatott harcba, és a hazai sztár motorozását végre élmény volt nézni.

Igaz, hogy Davies és Haslam szenvedett, Guintoli viszont a mezőny többi tagjánál is elszántabb motorozással jött fel a harmadik pozícióba, így végül ő volt az, aki felállhatott a Kawasakik mellé a dobogóra. Mögötte Haslam annyira belassult, hogy 7 körrel a leintés előtt tanácstalanságában inkább kijött abroncsokat cserélni. Az Aprilia brit versenyzője feltetette a köztes (intermediate) abroncsokat, ám azokkal sem tudott javítani a tempóján, így a pontszerzés is elúszott számára – sőt a Kawasaki versenyzői le is körözték őt, akik az ütött kopott esőgumikon körözgettek a már felszáradt pályán.

A hazai pályán motorozó Sylvain Guintoli végre a CBR nyergében is bizonyítani tudott

Chaz Davies jobban megúszta a gumik korai elhasználását, bár a Ducati versenyzője így is sok pozíciót bukott. Először Michael van der Mark motorozott el mellette, majd Camier és Baiocco is – ők utóbbiak voltak Guintoli után az első verseny meglepetés emberei. Davies azonban nem adta fel, és az utolsó körökre sikerült javítania a tempóján, és végül visszaszerzett egy pozíciót. Na de mi történt ez alatt az élen?

Sykes 3,5 másodperces előnnyel vezetett, amikor hirtelen Rea gyorsulni kezdett. Kíváncsian vártuk, vajon a Kawasaki csapatának fontos-e a vb ezüstérem, és lesz-e csapatutasítás – ami a tavalyi évben nem vált be nekik. Jonathan Rea néhány kör alatt támadó pozícióba is került, bajnokunk pedig nem várt sokáig az előzési kísérlettel. Három kör volt hátra a futamból, így 3 izgalmas körre számíthattunk, ám végül csak 3 izgalmas kanyart kaptunk. A pálya leghosszabb egyenese utáni hajtűkanyarban (Adelaide) Rea beszúrt a féktávon, ám Sykes-nak sikerült is visszavennie a pozíciót a kigyorsításon. Rea nagyon tapadt a következő sikánban, és a 180 fokos fordulóban ismét beszúrt csapattársa mellé.

Sykes rosszul reagálta le a dolgot, nem hagyta nyitva az ajtót csapattársa számára, így kissé fel kellett egyenesítenie motorját, hogy ne ütközzenek össze. Ez a manőver elég is volt hozzá, hogy Rea biztonságos előnyhöz jusson, és végül megnyerje a versenyt – azt hiszem a Kawasaki nem fog csapatmunkára számítani már az idei évben. Sykes természetesen csalódott volt, ám megnyugtathatta a tudat, hogy Davies problémái miatt sikerült 10 pontot hoznia ellenfelén.

Az első futam dobogósai

A második futamra az idő már kegyesebb volt a versenyzőkhöz – 14 fok, bár az aszfalt már 19 fokra melegedett fel, és szinte teljesen felszáradt. Nem is volt hát kérdéses, hogy előkerülnek a slick abroncsok. Ez sajnos az erőviszonyok teljes visszaállítását is jelentette, így kevesebb akció jutott a nézőknek. Haslam ezúttal megőrizte első helyét a rajtnál, míg mögötte Rea, Davies, Canepa, Guintoli, Camier és Sykes fordultak be. A Kawasakik száraz körülmények közt sem voltak lassúak, így Sykes pimaszul hamar jött fel az élbolyba.

Chaz Davies és a Panigale jobban érezték magukat a slick abroncsokon

A győzelemért vívott harc főszereplőivé így egy négyes boly vált, akik a vb pontverseny első 4 helyezettjei voltak, sőt néhány kör után be is álltak a tabella által mutatott sorrendbe. Habár a Ducatinak nagyon jót tettek a száraz körülmények, sőt Chaz Davies néhány körig vezette is a futamot, Jonathan Rea ismét magabiztosan ragadta magához a vezető pozíciót és végül a győzelmet is.

Leon Haslam szakadt le először az élbolyról, így neki egy negyedik hely járt volna – ha az újonc van der Mark nem motorozott volna kiváló tempót a verseny második felében. A második helyért nem alakult ki harc, Daviesnek sikerült távol tartania magától Sykest, így néhány pontot javított a sikertelen első futam után. Guintoli a száraz pályán csak a hatodik helyen ért célba, míg mögötte Canepa végzett legjobb privát motorosként.

A második futam dobogósai

Habár ezúttal nem a bajnoki cím sorsa volt a tét, Franciaország ismét hozta az izgalmas futamokat. Sykesnak sikerült közelednie a vb ezüstéremhez, lemaradása 16 pont Davieshez képest. Haslam viszont elbúcsúzhat az összetettbeli második és harmadik pozícióktól, hiába indulhatott az első rajtkockából mindkét futamon.

A britek továbbra is uralják a mezőnyt, és kíváncsian várjuk, hogyan alakul Davies és Sykes párharca a második pozícióért. A következő futamra és egyben a szezonzáróra 2 hét múlva kerül sor a katari versenypályán!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending