team toth 2014 phillip island wsbk
Hírek

WSBK: Elmaradt a Tóth-pont (frissítve!)

Tóth Imre élete első Superbike versenyén majdnem meg is szerezte első pontját - a BMW jól ment, saját bevallása szerint is sok van még a motorban
Euromotor2
MotoStar

A borús edzésnapok után vasárnap kellemes, nyárias meleg és napsütés várta a Superbike világbajnokság mezőnyét a Phillip Island versenypályán. A szombaton térdsérülést szenvedett és porceltávolító műtéten átesett Sebestyén Péter a csapat boxából kísérte végig a versenynap eseményeit.

A BMW Team Toth alakulatát egyedül képviselő Tóth Imre további egy tizedet gyorsult a warm up-on, ami jó előjelnek bizonyult a futamok előtt. A 20. rajtkockából induló pilóta az első futamot nagy lendülettel kezdte, és – bár a rajtot követően visszacsúszott az utolsó helyre – az ötödik körben már 16-ként haladt át a célvonalon. Ezt a helyezést tartotta, majd egy kiesőnek köszönhetően, háromnegyed távnál a pontszerző, 15. helyen motorozott. Hamarosan azonban megérkezett mögé, majd meg is előzte a gyorsabb köröket futó Morais, elorozva az egy pontot jelentő pozíciót. Imi tehát a 16. helyen zárta az első – egyben élete első – Superbike futamát. A versenyt a suzukis Laverty nyerte az apriliások, Melandri és Guintoli előtt.

Tóth Imrének egyelőre még szokni kell az ezrest

A második futamra változtattak a BMW hátsó csillapításán, amelytől könnyebb küzdelmet remélt a versenyző. A helyzet azonban nem változott, a második futam – melyen a 19.lett – még nehezebbnek bizonyult számára: „Az első futamon megtett 22 kör fizikailag eléggé kifárasztott. Most mentem először teljes verseny etapot ezres géppel, ezért most tapasztaltam meg, hogy mennyire kemény megterhelést jelent. Egyértelműen fejlesztenem kell az állóképességemet és jó pár olyan izmot, amit leginkább igénybe vesz ez a kategória! A BMW remekül muzsikált, de most ennyit sikerült kihoznom belőle. Elképesztő erő van benne, az elért 307,7 kilométeres sebesség pedig szerintem még korántsem a vége! A második futam előtti röpke másfél órányi időt pihenéssel és mentális felkészüléssel töltöttem. Bár állítottunk a hátsó csillapításon, nem lett könnyebb a menet. Most egy hónap szünet következik, ami alatt kemény edzéssel fogom pótolni a hiányosságokat! A motoron is tervezünk néhány változtatást és fejlesztést, hogy Aragónban újult erővel léphessünk majd pályára”

A második versenyt végül Guintoli nyerte az Apriliával a két kawasakis, a szintén francia Loris Baz és a címvédő Tom Sykes előtt. Az első futam győztese, Eugene Laverty motorhiba miatt kényszerült kiállni a második helyről – és mivel a felrobbanó blokk “felolajozta” a pályát, piros zászlóval vetettek véget a futamnak. A mezőny már megtette a versenytáv 2/3-át, így az ekkori állás lett a végeredmény.

  Szombati előzmények  

Ismét borúsan indult a nap, de ezúttal nem csak az időjárás tekintetében. A csapat ifjoncának és reménységének, Sebestyén Péternek szombaton befejeződött élete első Superbike kategóriás világbajnoki versenye. A teszten szerzett vállficama után újabb, ezúttal a térdét érintő ízületi sérülést szenvedett a motoros. A hétfőivel szemben most nem is bukott a pilóta, hanem menet közben, súlypontáthelyezésnél sérült. A melbourne-i Epworth Richmond kórházban azóta már át is esett egy atroszkópos beavatkozáson. A futamot kihagyni kényszerül, hétfőn pedig hazautazik a csapattal, ahol vizsgálatok – és ha szükséges – további beavatkozás várja:

„Csalódott vagyok és mérges, főleg, hogy így sérültem meg. Gyorsultunk, javultunk, előttem volt a futam, még csak el sem estem és kórház a vége! Úgy tűnt még reggel, hogy megint vizes pályán kell bizonyítanunk, végül aztán nem érkezett meg az eső. Minden adott volt tehát arra, hogy megfussam a kvalifikációs limitet, amitől már tíz kör alatt sikerült mindössze két tizedre kerülnöm! Egyszóval minden nagyon jól alakult, folyamatosan tudtam gyorsulni, egyre jobb érzés volt a motoron. Aztán sajnos a 10. kör végén az utolsó jobbos kanyarban, ahogy tettem át a testsúlyomat balra, érzetem, hogy a térdem reccsen egyet. Egyből ott volt a boxkijárat, ezért kiálltam. Már a motorról is úgy szedtek le, mert egyáltalán nem bírtam ráállni. A pályaorvosok megvizsgáltak a medical centerben, ahol a röntgenen látszódott, hogy a helyén van az ízület. Azt javasolták, hogy menjünk el a kórházba, ahova mentőautóval hoztak el. Itt pedig megállapították, hogy egy beékelődött, levált porc okozza folyamatos, éles fájdalmat és akadályoz abban, hogy mozgassam a lábam. Ezt el kellett távolítani. A futamot ki kell hagynom tehát, hétfőn pedig a csapattal indulok haza”

Tóth Imre idén is 10-es rajtszámmal megy majd

Tóth Imit tegnap a váltóelektronika hátráltatta, amit a szerelőknek sikerült kijavítaniuk. „Kicsit jobbat vártam volna az egész mai naptól. A szerelőknek hála a váltóelektronika már működik. A motorerőt még mindig alig hiszem el, elképesztő, mit tud a BMW! 🙂 Szóval igencsak össze kell szednem magamat! Még van mit finomítani az elektronikán és a hátsó csillapításon, de ezek már csak apróságok! Úgy érzem, hogy az összesen négy nap edzésein megtettünk annyi kilométert, hogy megszokjam az új technikát. Már most tudjuk, hogy Aragónra mit szeretnénk kicserélni, mi az, amin változtatni kellene. Úgy érzem, hogy összességében nem rossz, amit elértünk így elsőre, bár a motorban bőven van még lehetőség! Nagyon várom a holnapi futamokat és sajnálom, hogy Peti nem lehet ott a rajtrácson! Remélem, hogy Aragónra teljesen felépül, és akkor együtt zúzhatunk majd a BMW Team Toth színeiben”

  Pénteki előzmények  

Nem volt kegyes az Ausztrál időjárás az idei szezon nyitányához. Borús égbolt és eső áztatta pálya várta a Superbike Világbajnokság 25 fős mezőnyét. A reggeli 45 perces edzés nagy részét a boxokban töltötték a versenyzők várva, hogy a szél valamelyest felszárítsa az aszfaltot.

A hétfői, első tesztnapon vállficamot szerző Sebestyén Peti megkapta a rajtengedélyt és az elsők között merészkedett ki a vizes pályára. Egy kör után azonban jobbnak látta visszaállni a boxba. Már csak 10 perc volt hátra, amikor többen, köztük Tóth Imi is megkezdte az edzést. Imi nem hazudtolta meg ’esőmenő’ hírét és két kör megtétele után az élre állt.

Végül 15 versenyző próbálta ki a vizes beállítást, mely az élen végző Rea motorján bizonyult a legjobbnak. Az utolsó körben Imi is javított és élete első Superbike edzését a 4. helyen zárta a Rea–Guintoli–Allerton trió mögött. Sebestyén Peti pedig a 9. helyen végzett!

A reggeli vizes sikerek után a délutáni, száraz szabadedzésen (aminek eredménye beleszámít a rajtsorrendbe – a szerk.) a tapasztalat és a gyakorlat győzedelmeskedett ifjoncaink felett. A szezon előtti tesztek hiánya és a teljesen új géposztállyal, motorral ismerkedés azért rányomta bélyegét az eredményre.

Az új csapattag, Alex Schacht motorja a Tóth-boxban

Tóth Imi sokat vesztegelt a boxban, egy technikai hiba nehezítette a dolgát. Összességében viszont elégedett a mai teljesítményükkel. „A reggeli negyedik helyem megadta a lendületet, bár tudtuk, hogy ha felszárad a pálya, nehezebb dolgunk lesz. A motorerő valami ’brutális’, soha nem éreztem még ilyet korábban! Nagyon sok lehetőség lesz a BMW-ben, ha minden összeáll! A váltó-elektronika viszont egyelőre megfogott minket. Teljesen el kellett vennem a gázt a váltásoknál, negyed gázon sem váltott a technika. Ezzel rengeteg időt és lendületet veszítettem, mindamellett, hogy minden ilyen váltásnál a motor ’bebólintott’, gázadásnál pedig egykerékre állt. Úgyhogy nem volt könnyű dolgom vele! Ennek ellenére majdnem hoztam a teszten mért legjobb időmet. Bízom benne, hogy holnapra ki tudjuk javítani ezt a hibát, mert nagyon sok van még a motorban, amit igyekszem majd ki is hozni belőle!”


Sebestyén Petiék pénteken végre megkezdhették az igazi munkát. „Mivel a teszt számomra kimaradt, reggel pedig vizes pályán mentünk, tulajdonképpen a délutáni volt az első olyan edzés, amin tudtam igazán motorozni. Tehát a körülmények is jók voltak, illetve végre el tudtunk kezdeni a beállításokkal foglalkozni. Sajnos ezzel ’kissé’ elkéstünk, hiszen ha hétfőn tartanánk itt, akkor lehetnénk igazán elégedettek. Az időeredményemen is érezhető, hogy le vagyunk maradva. A motort még egyértelműen szoknom kell és érzem, hogy itt teljesen más stílusra van szükség, teljesen másként kell kezelni ezt a gépet. De nagyon tetszik, szóval úgy érzem, hogy ezzel nem lesz probléma! Hozzám is kellett még állítani a BMW-t, hiszen egy teljesen általános alapbeállítással kezdtünk. Innentől az lesz a döntő, hogy jó irányban indultunk-e el, ezen múlik, hogy holnap is folyamatosan tudjak majd gyorsulni. Már az első edzésen legalább 2,5-3 másodpercet kellene ledolgoznunk. Ez nyilván könnyen jöhet, ha sikerül eltalálnunk a beállítást. Most leginkább a BMW hátsó futóművével volt gondunk, ennél a tempónál nagyon gyorsan kopott az abroncs, mert nem dolgozott megfelelően a felfüggesztés. Ezt már holnap reggelre szeretném, ha megoldanánk, hogy javítani tudjak!”

A pénteki 2. szabadedzés végeredménye

1. Alex Lowes GBR Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.100s
2. Marco Melandri ITA Aprilia Racing RSV4 1m 31.137s
3. Davide Giugliano ITA Ducati SBK 1199R 1m 31.205s
4. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.395s
5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.436s
6. Eugene Laverty IRL Voltcom Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 31.448s
7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 31.533s
8. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 31.637s
9. Chaz Davies GBR Ducati SBK 1199R 1m 31.757s
10. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 31.759s
11. Toni Elias ESP Red Devils Roma Aprilia RSV4 1m 32.073s
12. Niccolo Canepa ITA Althea Ducati 1199R 1m 32.340s (E)
13. Fabien Foret FRA MAHI Kawasaki ZX-10R 1m 32.734s (E)
14. David Salom ESP Kawasaki Racing ZX-10R 1m 32.944s (E)
15. Glenn Allerton AUS BMW Italia S1000RR 1m 33.118s (E)
16. Claudio Corti ITA MV Agusta RC Yakhnich F4RR 1m 33.119s
17. Sheridan Morais RSA IRON BRAIN Kawasaki ZX-10R 1m 33.635s (E)
18. Alessandro Andreozzi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 33.996s (E)
19. Jeremy Guarnoni FRA MRS Kawasaki ZX-10R 1m 34.279s (E)
20. Geoff May USA Team Hero EBR 1190RX 1m 34.640s
21. Imre Toth HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 35.117s
22. Mathew Walters AUS Pedercini Kawasaki ZX-10R 1m 35.810s (E)
23. Aaron Yates USA Team Hero EBR 1190RX 1m 36.338s
24. Peter Sebestyen HUN Team Toth BMW S1000RR 1m 39.076s (E)Tartalom

Comments

comments