Csatlakozz hozzánk

Hírek

Wicca: egy bukás és életem versenye

Kis Viktória mindössze egyetlen századdal kapott ki Katarban – de inkább nyert, egy óriási versenyélményt, mert élete hajráját produkálta az Ázsia Bajnokságban

Közzétéve

ekkor

kis viki katar 2014 2
Euromotor3

Kis Viktória a Losail Ázsia Bajnokság összetettjének éllovasaként kategóriája második helyére kvalifikálta magát a pénteki időmérőn Katarban, így mindkét szombati versenyen ebből a pozícióból rajtolhatott. A H-Moto Team pilótája új futómű-beállításokkal vágott neki a versenynapnak, amely kifejezetten jól működött: az első futam rajtja után rögtön az élre állt a magyar motoros. Ám sajnos csak a harmadik körig tartott a menetelése, akkor ugyanis egy váltóhiba miatt kicsúszott a 4-es kanyarban. Szerencsére sem neki, sem a gépnek nem esett komoly baja, így felkészülten vághatott neki a második viadalnak, amelyet az elsővel ellentétben már éjszakai körülmények között, lámpafénynél rendeztek meg.

Ezt a versenyt pedig élete legizgalmasabb futamaként értékelte Wicca: az elejétől kezdve óriásit csatáztak szlovén társával a kategória első helyéért, folyamatosan oda-vissza előzgették egymást. Az utolsó körre is fej-fej mellett fordultak, ám sajnos a magyarnak ismét meggyűlt a baja egy 1000 köbcentis motoron ülő ellenfelével, aki hirtelen berántotta elé a gépét, és emiatt kis híján bukott is a magyar. Wicca azonban így is hatalmas hajrát mutatott be a célig, ahol mindössze egyetlen századmásodperc (!) volt a különbség közte és a győztes között, így végül másodikként zárta ezt a versenyt.

Akárcsak az előző fordulóban, ez a második hely is felér egy győzelemmel..

A fiatal versenyző mentalitását jellemzi, hogy nem az elszalasztott győzelem miatt bánkódott, hanem a körökön keresztül tartó kiélezett küzdelemnek örült – hiszen ahogy ő maga fogalmazott: „ezért imádjuk ezt a sportot”. Az újabb dobogós helyezés miatt amúgy sincs oka szomorkodni, főleg ha azt is hozzávesszük, hogy ezúttal a Superbike világbajnokság betétsorozataként szerepeltek, így számos nagyágyú is szemtanúja lehetett Wicca versenyzésének. A pilóta legközelebb másfél hónap múlva, nem sokkal karácsony előtt tér vissza Katarba, hogy közelebb kerüljön céljához, vagyis az összetett pontverseny megnyeréséhez.

Kis Viktória a következőt nyilatkozta: „Új futómű-beállításokkal kezdtünk neki a napnak Bájó jóvoltából, ami nagyon is bevált, sokkal stabilabb volt az érzés a kanyarokban. Az első versenyt még nappal rendezték, „kellemes” 43 fokban. A rajtom jól sikerült, elsőnek kanyarodtam kategóriámban, amit tartottam is egészen a harmadik körig, ahol a 4-es kanyar előtt akadt egy kis probléma a váltóval: kidobta sebességből, majd vissza, ezért megakadt a hátulja, és elcsúsztam. Vissza szerettem volna állni a versenybe, de sajnos a kormány nagyon elferdült.

Egy századon múlt a magyar Himnusz!

Hamar rendbe tették a motort a második versenyre, és fejben is rendben voltam. Az a futam életem eddigi legizgalmasabb versenye volt! Az egészet végigcsatáztuk a szlovén versenyzővel, oda-vissza ment az előzgetés, közben sorra gyűrtük le az ezres motorosokat. Egyet kivéve, akivel a múltkor is problémám akadt. Az utolsó kört megkezdve én voltam az élen, szorosan a Kawasaki mögött, és amikor utolértünk egy lekörözöttet a 7-es kanyarban, én jobban helyezkedtem, de a lóerő-különbséget kihasználva agresszívan berántotta elém a motorját és meg is ütötte az enyém elejét, aminek kis híján esés lett a vége. Manca ekkor előzött meg.

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Ezután életem hajráját produkáltam, hogy ne maradjak le. Ő kanyarodott rá előbb a célegyenesre, én szorosan mögötte, végül egyetlen századdal (!!!) intették le előttem. Összetettben 13. lettem, a 21. helyről indulva. Egy másodpercig sem bánkódtam, mert hatalmasat csatáztunk, és ez az, amiért imádjuk ezt a sportot. Őrületes verseny volt! Nagyon köszönöm a lehetőséget a QMMF csapatának, hogy itt lehetek, pláne azért, hogy a Superbike világbajnokság betétfutamaként is szerepelhetünk. Rengeteg gratulációt kaptam ottani pilótáktól és szerelőktől is. Köszönöm a Bájónak a szakértelmét a futóműhöz, a hazai csapatnak a támogatást, és mindenkinek egyenként a szurkolást és biztatást! Folytatás decemberben!”

  Előzmények  

Kis Viktória a hétvégén újra Katarba látogat: az Ázsiai Bajnokság 2014/2015-ös szezonjának második fordulójára ezúttal a Superbike vb évadzárójának betétfutamaiként kerül sor, ez pedig még inkább arra motiválja a magyar motorost, hogy szombaton mindkétszer elsőként intse le őt a kockás zászló (és végre a Himnusz is szóljon – a szerk.)

Az első fordulójára október közepén került sor Katarban, ám az első futamnak csak most hétfőn lett hivatalos végeredménye. Történt ugyanis, hogy hiába látta mindenki, hogy Kis Viktória ért célba elsőként kategóriájában, az időmérés mást mutatott, így a H-Moto Team versenyzője csak a dobogó második fokára állhatott fel… A csapat természetesen óvást nyújtott be, az illetékesek lefolytatták a vizsgálatot, néhány napja pedig meghozták a döntést, hogy utólag Wiccának adják a győzelmet.

Nem egyszerű a 2005-ös R6-ossal az ezresek ellen

Az összetettet így Kis Viktória vezeti a most hétvégén sorra kerülő második forduló előtt, amely ezúttal a Superbike vb betétversenye lesz. A motoros számára nem lesz ismeretlen érzés (hogy egy nagy nemzetközi sorozat mezőnye előtt versenyez), hiszen idén tavasszal a MotoGP évadnyitó hétvégéjén szerepelt. Mindenesetre a pilóta számára extra motivációt jelent, hogy ismét igazi nagyágyúk előtt mutathatja meg, mire képes – a célja pedig, hogy ezúttal már ténylegesen is ő ünnepelhessen a dobogó legfelső fokán.

„A hetem ismét nagyon jól kezdődött”
– nyilatkozta Kis Viktória. “Megkaptuk a QMMF-től az első verseny hivatalos eredményét, ahol úgy van már minden, ahogy történt, kijavították a hibákat, így hivatalosan is az én nevem szerepel az első helyen. Sajnos a Himnusz elmaradt, de jó érzés látni a bajnokság pontállását, amelyet az első két verseny után én vezetek. Természetesen azon leszek a további fordulókon, hogy ez így is maradjon. Nagyon örülök, hogy ismét egy világbajnokság, ezúttal a Superbike betétfutamaként fogunk rajthoz állni. Ez még egy „kis” inspirációt jelent a még jobb szerepléshez. Továbbra is az a célom, hogy most már tényleg felállhassak a dobogó legfelső fokára, valamint szeretném a legjobb köridőmet levinni 2:12 alá. Nincs egyszerű dolgunk ezekkel a 2005-ös 600 köbcentis motorokkal az 1000 köbcentisekkel szemben, de a múltkoriból okulva más taktikát kell választanom, amely bízom benne, hogy be is fog jönni. Igyekszem jó hírekkel jelentkezni a hétvégén, és nagyon köszönöm mindenkinek a biztatást!”

Az előző fordulóban csak egy ritka technikai hiba miatt nem szólt a Himnusz

Fotók: Ahmed Feisal

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending