Hírek

Voltra Electric café racer

Csak egy koncepció, de annyira ígéretes, hogy sokan szívesen látnák élőben is
Euromotor2
MotoStar

Míg évekkel ezelőtt csak hébe-hóba találkoztunk elektromos motorokkal, illetve azok kidolgozott, vagy kevésbé kidolgozott koncepcióival, addig mára elértük azt, hogy szinte minden hétre jut egy-egy újabb árammal hajtott kétkerekűről szóló hír. A legújabb Voltra névre hallgat, és igen ígéretesnek tűnik. Meg gyorsnak…

 

 


Végletekig aprólékosan megrajzolt vázlat

 

Egy ausztrál fiatalember diplomamunkája járja be mostanában a világhálót. Dan Anderson ipari formatervező-tanuló az általa felszedett ismereteket saját fantáziájával és kreativitásával összegyúrva megalkotta a jövő café racerének tervét. Már első pillantásra sem hétköznapi, de ami igazán különlegessé és futurisztikussá teszi a Voltrát az, hogy a – mai trendnek megfelelően – elektromos meghajtású. Az AC indukciós motor Li-Ion akkumulátorról működik, egy teljese töltéssel 1,5-2 órán keresztül (becslések szerint). A motor forgatónyomatéka 129 Nm, és akár a 200 km/h-t is képes elérni.

 


A váz egy darab karbonból készült gerinc, az ülést a térhálós, üres tankimitáció tartja

 

Fontos kérdés: mekkora a súlya? Az akkumulátorok bizony elég nehezek, azokból nehéz lenne lefaragni (egyelőre), így a többi alkatrészen spórolják össze, hogy a Voltra ne legyen túlságosan nehéz. A minimalista váz és futómű együttesének köszönhetően a motor összsúlya nem haladja meg a 200 kg-ot. Az elektromos café racer projekt egyelőre csak papíron (illetve elektronikusan) létezik, de állítólag annyira kidolgozott, hogy nincs messze attól, hogy kézzelfogható, valódi motor legyen belőle.

 


A látvány meggyőző, de a hang biztosan hiányozna

 

Tudtad-e?

A világon először idén rendeztek profi gyorsasági versenyt elektromos meghajtású motorkerékpárok számára. A TTX GP-t (Time Trials Xtreme Grand Prix) a Man-szigeti TT keretein belül bonyolították. Az elektromos gépeknek ugyanazon a 60 km-es pályán kellett végigmenniük, mint a hagyományos meghajtású versenymotoroknak, de nekik – a tankolás nehézségei miatt – csak egyszer. A győztes Agni Motors 25 perc 53 mp alatt, 140 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a szakaszt. Összehasonlításképpen a benzinesek között a győztes John McGuinness ideje 17 perc 40 mp, 206 km/h-s átlag. Úgy tűnik, a fosszilis energiahordozókkal hajtott járművek hanyatlásának még nem jött el az ideje, de már belátható távolságban van.


Az Agni Motors versenygépe angol-indiai kooperációban született meg

Comments

comments