Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Voltra Electric café racer

Csak egy koncepció, de annyira ígéretes, hogy sokan szívesen látnák élőben is

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Míg évekkel ezelőtt csak hébe-hóba találkoztunk elektromos motorokkal, illetve azok kidolgozott, vagy kevésbé kidolgozott koncepcióival, addig mára elértük azt, hogy szinte minden hétre jut egy-egy újabb árammal hajtott kétkerekűről szóló hír. A legújabb Voltra névre hallgat, és igen ígéretesnek tűnik. Meg gyorsnak…

 

 


Végletekig aprólékosan megrajzolt vázlat

 

Egy ausztrál fiatalember diplomamunkája járja be mostanában a világhálót. Dan Anderson ipari formatervező-tanuló az általa felszedett ismereteket saját fantáziájával és kreativitásával összegyúrva megalkotta a jövő café racerének tervét. Már első pillantásra sem hétköznapi, de ami igazán különlegessé és futurisztikussá teszi a Voltrát az, hogy a – mai trendnek megfelelően – elektromos meghajtású. Az AC indukciós motor Li-Ion akkumulátorról működik, egy teljese töltéssel 1,5-2 órán keresztül (becslések szerint). A motor forgatónyomatéka 129 Nm, és akár a 200 km/h-t is képes elérni.

 


A váz egy darab karbonból készült gerinc, az ülést a térhálós, üres tankimitáció tartja

 

Fontos kérdés: mekkora a súlya? Az akkumulátorok bizony elég nehezek, azokból nehéz lenne lefaragni (egyelőre), így a többi alkatrészen spórolják össze, hogy a Voltra ne legyen túlságosan nehéz. A minimalista váz és futómű együttesének köszönhetően a motor összsúlya nem haladja meg a 200 kg-ot. Az elektromos café racer projekt egyelőre csak papíron (illetve elektronikusan) létezik, de állítólag annyira kidolgozott, hogy nincs messze attól, hogy kézzelfogható, valódi motor legyen belőle.

 


A látvány meggyőző, de a hang biztosan hiányozna

 

Tudtad-e?

A világon először idén rendeztek profi gyorsasági versenyt elektromos meghajtású motorkerékpárok számára. A TTX GP-t (Time Trials Xtreme Grand Prix) a Man-szigeti TT keretein belül bonyolították. Az elektromos gépeknek ugyanazon a 60 km-es pályán kellett végigmenniük, mint a hagyományos meghajtású versenymotoroknak, de nekik – a tankolás nehézségei miatt – csak egyszer. A győztes Agni Motors 25 perc 53 mp alatt, 140 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a szakaszt. Összehasonlításképpen a benzinesek között a győztes John McGuinness ideje 17 perc 40 mp, 206 km/h-s átlag. Úgy tűnik, a fosszilis energiahordozókkal hajtott járművek hanyatlásának még nem jött el az ideje, de már belátható távolságban van.


Az Agni Motors versenygépe angol-indiai kooperációban született meg

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending