Csatlakozz hozzánk
KTM

Blog

Visszatekintő 2012-re: íme a legjobbak…

Nekünk ez volt 2012: íme a legjobb tesztmotor, rendezvény, pályázás, túra… – ahogy mi láttuk!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg, képek: Benkő Zsolt, Kovács Tamás, Szikora Dominika

A motoros szezon már hetek óta téli álmát alussza, most meg már maga 2012 is véget ért – ideje visszatekinteni, hogyan is telt az idényünk. Szilveszteri szokásunkhoz híven összeszedtük az általunk vélt ’12-es legjobbakat, és nem csak Nektek, hanem magunknak is: hogy elegendő erőt gyűjtsünk belőle a hosszú és fájdalmas január-február átvészeléséhez 🙂

Egy évvel ezelőtti Visszatekintőnk óta új taggal bővült kis csapatunk, egy kedves motoros hölggyel, Domino kolléganőnk személyében. Dominika is szortírozta a szezon során felgyülemlett élményeit, ami szerencsére nem is volt annyira könnyű feladat, hiszen volt miből válogatni a legjobb motor, túra, élmény, esemény stb. kérdésében. Lássuk hát, házunk táján hogyan telt 2012, azokból is a legjobb pillanatokat – hogyha pedig Te is megosztanád velünk a szezonodat, és viszont látnád itt az írásodat, akkor foglald össze és küldd el nekünk ide: info@tesztmotor.hu BUÉK 😉


A 2012-es év tesztmotorjait ITT Ti is megszavazhatjátok – amivel TesztMotor Tréning belépőt is nyerhettek Kakucsra!

LEGJOBB TESZTMOTOR

BenZso: Yamaha T-Max530. Már az előző generációt is imádtam, még fan club-ot is hegesztettem neki, és az új kiadás sem okozott csalódást. Szeretem, amikor ilyen igényes alkatrészekből építkezik egy robogó, és az ilyen jól működik a valóságban – mert jó volt a városban, az országúton és a KakucsRingen is. Nagyon kéne egy ilyen!

KT: Bevallom, már korábban is gondolkodtam, mit írjak majd ebbe a cikkbe, erre a kérdésre – és a véleményem azóta sem változott. Sok jó vas volt nálunk idén is, de a legpengébb – szerintem – egyértelműen a Triumph Speed Triple R volt. Nekem legalábbis a brit futballhuligán stílusa jött be a legjobban, mind kinézetre, mind karakterre. Nagyon könnyű és jó vele menni, mert nagyon egyben van: komoly futómű és fék, szuper blokk és hang… Ha felkeltettem az érdeklődésedet, nézd meg a videós tesztet…

Domino: Nehéz a döntés, hiszen tényleg rengeteg, jobbnál-jobb darab fordult meg a kezünk alatt idén is, de ami számomra a legmagasabbra tette a lécet, az rögtön az első tesztmotorjaink egyike, kawasakiék nagy (ezres) Versyse. Kifogástalan teljesítmény, zseniális kényelem… egyszerűen imádnivaló “jellem”. Tudjuk, a külseje sajnos nem egy szépségdíjas alkotás, de ha igazi motoros vagy, és nem magamutogatásra szánod, tulajdonságai mellett ez másodlagos.


Túraenduró a dragpályán – legalább győzelmi kényszer nélkül, stresszmentesen lehetett a lámpához állni…

LEGJOBB MOTOROS ÉLMÉNY

BenZso: Ritkán van olyan, hogy csak úgy elmegyek motorozni cél nélkül, de most egy késő őszi napon felültem a PCX-re és csak úgy motorozgattam vele a városban. Kispesttől a Római Partig rengeteg kis belvárosi utcába is benéztem és nem akartam hazamenni, csak motorozni. Kicsit eszembe is jutottak még azok az idők, amikor a barátaimmal Simsonoztunk a városba fel s alá…

KT: Bár a közúti közlekedés sokszor elég “izgalmas” volt, de szerencsére izgatottabb pillanatokat is átéltem a karácsonyfával farkasszemet nézve. Nem, most nem az Ünnepekre gondolok, hanem a kunmadarasi Arénára, ahova 15 éve járok, mégis most indultam csak el a versenyen. Az ismeretlen tesztmotorral természetesen nem lett dobogós a premier, de legalább jól szórakoztam. Teljesen tökmindegy, hanyadik lettél, mikor visszafelé gurulva pacsizol a közönséggel, vagy netán megtapsolnak az emberek.

Domino: Jó élményekből bőven kijutott idén, kezdve a zseniális hangulatú motoros fesztiváloktól Kunmadáron át a hosszabb-rövidebb túrákig… mondjuk (szerintem egyetértesz) nekünk motorosoknak szerintem az már alapból élmény, ha nyeregbe pattanunk. Itt most mégis a Safety-Hungary oktatását emelném ki, melyre idén volt alkalmam először eljutni… és meg kell hogy mondjam, nagyon tetszett… amellett, hogy nagyon hasznos volt, hiszen az ember sokat fejlődik egy-egy ilyen tréning során, szuper jó hangulatban telt a „pályázás”, szóval helytálló az élmény kifejezés.


Dominóhoz jól passzol a piros VTR250 – legszívesebben hazáig gurult volna vele 😉

LEGJOBB MOTOROS ESEMÉNY

BenZso: lásd a következő hozzászólót 😉

KT: Hát persze hogy a kakucsi TesztMotor Tréningjeink! 😉 “Elfogultság nélkül”,  tényleg jó bulik voltak a pályanapok, főleg az utolsó (szeptemberi), amikor BenZso gasztronómiai tehetségéből is villantott egy bogrács gulyás formájában. Ha nem akarnék hazabeszélni, akkor Kunmadarastól Brnóig sok rendezvényt említhetnék, de mit tegyek, Kakucs City a pálmát viszi.. 🙂

Domino: Elég sok rendezvény, találkozó beugrott az idei évből, mikor erre gondoltam, nehéz is a sokaságból kiemelni egyet. A brnói WSBK egyrészt azért is emlékezetes, mert a ZZR nyergében egy nap alatt nyomtuk le a távot, ami elég „tömör” program, másrészt nagyon jól éreztük magunkat a versenyt testközelből figyelve, a versenybenzin-szagban úszó boxoknál/ban sétálva.

Az egyik TM Tréning, az idei hatból

LEGJOBB PÁLYÁZÁS

BenZso: Egyre kevesebbszer történik meg mostanában, hogy igazi nagy pályán motorozzak, mert egyre kevesebb az erre alkalmas tesztmotor az importőrök garázsaiban. Viszont a BMW S1000RR és a GSXR1000 teszt HH-val (Szabó Henrik) – aki remekül tud motorozni – pótolta a hiányérzetem.

KT: A ‘pálya’ kifejezés általában két nagy táborra osztja a motorosokat: egyesek az autópályát, mások a versenypályát “látják bele”. Utóbbiak halmazát is lehet tovább boncolni, de ‘versenypálya’ alatt a rázóköves ringeket szoktuk érteni. Én most kivételt teszek, és a számomra újszerű dragpályás élményeket említem Kunmadárról, amiket Domino kedvencével, a Versys1000-essel, a legfrissebb Yamaha R1-gyel, de még a túrasport Kawa Z1000SX-szel is átélhettem.

Domino: Nagy pályázós élményekről nem számolhatok be, idén mindössze a KakucsRingen volt alkalmam pár kört gurulni… ez már önmagában is újdonság volt számomra, mert ez előtt még sosem mentem ezen a (gokart)pályán. Jó kis aszfaltcsík, tetszik, hogy mindkét irányba lehet menni, ráadásul olyan időszakot sikerült kifogni, mikor elegen voltak ahhoz, hogy ne legyen unalmas egyedül körözgetni, viszont nem volt frusztrálóan nagy a tömeg.

Gixxer a SezeRR ellen, a Hungaroringen

LEGJOBB TÚRA

BenZso: A gyulai Crossrunner túra felért egy Iron Man versennyel, legalábbis vízveszteségben. Sikerült a nyár legforróbb napját kifogni erre az alkalomra, ahol szinte minden nagyobb városban azért kellett pihenőt tartanom, hogy igyak egy kis vizet, mert a forró menetszél rendkívül gyorsan szárította a testem. Ezt – és a motor alacsony üléspozíciójából eredő kellemetlenséget –  leszámítva jó kis túra volt.

KT: Többször is mentünk – relatíve – messzebbre a szezon során, és bár ‘Fehérvár távolról sem a világ vége, én mégis a Yamaha WR125R-rel utazást tartom tán a legkellemesebbnek. És nem csak azért, mert három nap alatt kétezer forintért “tettem bele”, hanem mert nagyon jó kis kirándulómotor. Az előítéletekkel szemben sikerült rá felpakolni is (sátor, pokróc), így két személlyel – a karcsú táv ellenére – már igen túrás jellege volt a dolognak/motornak. Szuper kényelmes futómű, szuper könnyű kezelhetőség, szuper halk hang, szuper fogyasztás… Szuper volt minden, csak az enduró-ülés volt egy “kicsit” kevéske-keskenyke-keményke erre a célra… 🙂

Domino: Sok emlékezetes túrát sikerült lenyomni az idei szezonban, tulajdonképpen nem is volt olyan, amire azt mondhattuk volna, hogy rosszul sikerült. A brnói kiruccanásunk talán az élmény intenzivitása miatt maradt meg… 700 kilométer egy nap alatt, közben egy WSBK elég jó kis program. Ugyancsak maradandó emlék a Pest-Szeged-Túrkeve-Pest háromszög leküzdése – no nem azért, mert olyan óriási táv lenne, hanem mert mindezt a tartósteszt PCX125-tel tettük meg. Nagyon élvezhető, jó kis túra volt…


Ez a 400km-es karika nem mindenkinek “nagy túra” – de PCX125-tel, két személlyel, felpakolva, 30+ fokban azért már más…

LEGMELEGEBB “SZITUÁCIÓ”

BenZso: 
Az elmúlt évekből pár ilyet tudnék említeni, hiszen sokszor kerültem kellemetlen szituációba… az idén viszont valahogy elkerültek ezek, igazából nem is tudnék semmit sem említeni. Nem tudom, mi lehet az oka, talán jobban észrevesznek az Icon láthatósági cuccokban (lásd lejjebb) !?

KT: Nekem egyértelműen a “meleg helyzet a KakucsRingen” című cikkecske ugrik be – milyen meglepő. A történet abból áll, hogy kis híján leamortizáltam az igencsak friss Kawa Ninja 300-as tesztgépet a pályán, pontosabban a mögöttem “bátran” érkező fazeres kolléga, aki azt hitte befér, de nem…

Domino: Igazából nem meleg helyzet, de erről az jut eszembe, mikor – ahogy egy korábbi Blogban olvashattátok – a “tahovagonos” kopasz az ablakon kiüvöltve adta tudomásunkra, hogy bénák vagyunk, és mi tartjuk fel (nagyon sietős) útjában. Persze nagyon kulturált figura volt, értelmesen nem tudta alátámasztani, mi a problémája, de azért bőszen uga… khmmm….magyarázott. Ő az a fajta kutya volt, amelyik ugat, de nem harap, de ki tudja, egy ugyanilyen mikor jut el addig, hogy kiszáll a kocsiból és fizikailag akar hangot adni vélt „sérelmének”.


A Fazer levadássza a 300-as Ninját: “Itt már a célkeresztben voltam…”

LEGJOBB SPORTOLÓ

BenZso: Talma. Aki a fél szezont ralizta, a másik felén pedig a supersport VB-n gyűjtögette a pontokat. Figyeljétek meg, idén benne lesz az első 5-ben év végén!

KT: Hogyha (nemzetközi) eredmények alapján szeretnék ítélni, akkor két nevet vágnék rá kapásból: Chrobák János és Gyutai Adrián. Mindketten Alpok Adria bajnokok lettek idén, de nem csak a (pont)számok szólnak mellettük, hiszen mindketten nagyon tehetségesek – lehetőségeikhez képest kihozták az idei évből a legtöbbet. Megemlíteném még Győrfi Alen, valamint Kis Viktória teljesítményét: előbbi sok hasznos pontot gyűjtött FIM Superstock1000-ben, míg utóbbi egyet – de az felbecsülhetetlen, ahogy ő mondaná 🙂

Domino:
Mint a szerkesztőség “off-road szerelmese”, ebbe a kategóriába én az aszfalton kívülről jelölök… motokrossz szakágunk (hatalmas betűkkel írt sajnos a mondatba) mostanában nem éli virágkorát, mégis vannak versenyzők, akik szívvel-lélekkel odateszik magukat, és hajtják a minél jobb eredményeket, idehaza és külföldön is. Ilyen Németh Kornél és Szvoboda Bence. Mindketten szép sikereket értek el nem csak a magyar versenyeken, hanem nemzetközi bajnokságokon is helytálltak. Valamint meg kell említenem Czúni Lacit is, aki a tavalyi kényszerpihenő után idén gőzerővel újra ringbe szállt… nem kis akaraterőre vall ez tőle, tehát mindenképp megérdemli az elismerést.

Egy friss videó BenZso idei díjazottjától, Talmától, Jerezből

LEGJOBB TARTÓSCUCC

BenZso: Az Icon láthatósági sisakom és a kabátom nagyon megszerettem. No nem csak azért, mert az autósok jobban észrevesznek amióta ezeket hordom, hanem azért is, mert nagyon kényelmes viselet mindkettő. Igaz, a kabát könyökprotektorát ki kellett cserélnem egy Dainese protektorra, mert a gyári annyira nyomta a könyököm, hogy sírni tudtam volna menet közben, de így már hibátlan és nagy melegben is jól szellőzik…

KT: Rendhagyó módon felszerelés helyett – néhai – tartósteszt robogómat tüntetem ki a legjobb cucc díjával: a Suzuki SIXteen-t az egész szezonra megnyertem magamnak, és igen elégedett lehettem vele. A városban – ha formában voltam – mindenkinél gyorsabb voltam, és Kakucsra sem tartott vele tovább az út, mint autóval (sőt) – a fogyasztása pedig a fele egy “jól” fogyasztó kocsiénak. A racionalitáson túl pedig menni is jó vele – nézd meg róla a videós tesztet!

Domino:
Egyértelműen az egyik legnagyobb kedvencemmé vált a Forma csudaszép-csudajó Freccia csizmája, melyet az egész szezonban nagy örömmel nyúztam, és a mai napig nem tudnék róla rosszat mondani. A hófehér sportcsizma kényelmes is, mutatós is, és “műszakilag” is nagyon rendben van. A másik tartósteszt kiegészítőm, amit sosem hagynék otthon, az Asesso térdvédőm. Nagyon jó szolgálatot tett duplán is, hiszen egyrészt tudtam, ha “gáz van”, megvédi a térdem, másrészt hidegben az ízületeim is megköszönték használatát.


Domino (majdnem) teljes tartósteszt arzenálban…

…itt pedig a két idei tartósteszt bringa, a Honda PCX125 és a Suzuki UX125

A LEGJOBB FACEBOOK KÉP


Milyen érdekes, hogy a legnépszerűbb feltöltött képünk facebook oldalunkon éppen a legfrissebb: Szilveszter napján tettük fel… Három órával 2012 vége előtt 395-en lájkoltátok és 373-an(!) osztottátok meg! 🙂 (január 1-jén már ugyanez 533-528…)

Még egy kis KakucsRing, hogy kibírjuk tavaszig 😉

Tarts velünk 2013-ban is 😉

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending