Csatlakozz hozzánk

Blog

Visszatekintő 2011-re (2. rész)

Visszapillantó 2011-re, 2. rész: (majdnem) perecek, lányok, forró pillanatok…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Képek: Benkő Zsolt, Sleider Viktor, Gergely István, Team Hungary Toth, KT

Megkésve bár, de törve nem, folytatjuk a múltidézést, fókuszban az elmúlt szezonunk említésre érdemes eseményeivel: jön a következő hat kategória. A 2011-es Visszapillantó második részében valamivel könnyedebb témák következnek, nem olyan nehéz kérdéseket kellett megválaszolnunk, mint például melyik a legjobb/legrosszabb tesztmotor… Az olyan kérdésekre már sokkal egyértelműbb a válasz, hogy mikor firkáltunk, vagy hogy éppen mikor “nem ettük meg” a buktát... A hazai motorsport világából is kiválasztottuk azokat a versenyzőket, akiket díjaznánk a TM Díjátadó Gálán, ha volna ilyen…  Szóval ahogy az előző részben ígértük, folytassuk a tavalyi szezon legmelegebb helyzeteivel…

A SZEZON LEGFORRÓBB PILLANATA

Két meleg helyzet emelkedett ki az elmúlt szezonomból, de szerencsére egyikben sem került vízszintesbe a berendezés. Az első a beágyazott videó végén látható szegedi akció májusból, amit pont sikerült felvenni a sisakkamerával. Szó szerint pont, mert két másodperccel az “affér” után lemerült – a két órája vásárolt – elem… De ha már így megvan a manőver, megmutatom Nektek. Ne egy látványos kaszkadőrmutatványt képzelj el, mert “mindössze” arról van szó, hogy a Kossuth Lajos sugárúton a “pözsós p*csa” rám húzza a kormányt, mert halovány lila fi..fogalma sincs arról, hogy mi történik mögötte. Elég csordogáló a tempó és nem is szűk centikről beszélünk, de mégis csak egy kedves hölggyel, tesztmotorral (FZ8)…meg egyébként is… Innen is látni, hogy nagyon kevésen múlik a baj, nagyon észnél kell lenni – most szerencsém volt, elmaradt a kellemetlen telefonhívás Yamaha Jánoséknak…

Meleg helyzet Szegeden

A szerencse a pályázások során is mellettem állt 2011-ben, ugyanis az egyik TesztMotoros Napunkon (július 8-án) irgalmatlanul telibe vertem egy nyulat (ezt szebben nem nagyon lehet mondani..), de nem feküdt el mégse alattam a Honda Hungary új CBR125-öse. Szegény nyuszit viszont két darabban kellett lekísérni a pályáról – a KakucsRing körül olyan vadvédelmi háló van, mint az autópálya mellett, ezért átfért a négyzeten a kisnyúl… Történt ugyanis, hogy Varga Gergő ex-versenyzővel elkezdtünk kergetőzni két kis CBR-rel, ami ezen a kacskaringós pályán jobb buli, mint a szezonnyitó a siófoki Flört diszkóban. Már elég jól rajtam volt, nagyon nézegette a helyeket, végül a (gyorsabbik) célrarában elszánta magát az előzésre. Szélárnyékban volt, amikor kitoppant pontosan elém a nyuszi, de már fékezni sem volt időm: jobb is így, különben a Varga Geri meg úgy teli talált volna engem, mint a részeg bálna a tankhajót. A kakucsi pályán BenZsónak is akadtak izgalmas pillanatai, a nagy naked teszt alkalmával “a Triumph Speed Triple csikorgó első kerekeit a pályán tartani…az elég forró volt”. Emlékszem, a FastRide-os HH Taylor meg is jegyezte a pálya szélén, milyen jól csinálja…ügyesen hozza vissza a Tripla elejét, “negatívból”…


Veszélyes párosítás…ráadásul versenypályán eléggé váratlan is!

NINCSEN SZEZON PEREC NÉLKÜL..

Igaz, idén is találkoztunk Perec Elekkel, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezek igazából csak “jelképes” zakók voltak – csak hogy mégse legyen perecmentes az idény.. 🙂 Mondjuk ez annak is köszönhető, hogy igen masszív bringákkal követtük el őket, amelyek gyártásába belekalkulálták, hogy a hülyegyerekek odaverik őket. A Yamaha BW’S tolerálja egy darabig, ha ütik-vágják, és ez a mi szerencsénk. A 2011-es négyütemű BW’S 125 tesztmotort az egyik Kedves Ismerősöm a szemem láttára állította keresztbe – esőben, villamos sínen… Természetesen ilyen körülmények között nem sikerült megfognia és egy gyönyörű “highside crash” lett a vége (amit a 17-es villamos közönsége az első sorból nézhetett végig), miután a vizes sín megvezette a hátsó kereket. Máig emlékszem, hogy párszor a motoros oktatáson is szóba került a villamos sín és az  eső alkotta páros veszélye, de emberünk nem “poénból” kószált a sínekre, hanem egy emberes fővárosi dugót próbált leküzdeni arrafelé…


Egyikük sem egy szépségdíjas alkotás, de annál jobban bírják a kiképzést. Mind a kettő megfeküdt, de egyiken sem látszik 🙂 Balra az új négyütemű 125-ös, jobbra a kétütemű 100-as BW’S

Hál’ Istennek mindketten megúszták karcolásokkal, a “BigWheels”-ről nem tört le semmi (csak a kormányt kellett visszahajlítani kicsit..), ráadásul a hátsó sárvédő méretes repedését is (valamelyik) előző tesztbrigád követte el. Ez bizony egy ötcsillagos törésteszt-eredmény, mert bár megfektettük a műszert, de a kellemetlen telefonhívás Yamaha Jánosnak ez alkalommal is elmaradt! Aztán nem is olyan régen (olyannyira, hogy akkor már ennek a beszámolónak az első része meg is volt) szerény személyemnek is sikerült eldobnia egy BW’S-t, de a helyzetemet jóval megkönnyíti, hogy a szenvedő fél (rajtam kívül) a saját, szaladgálós, kétütemű 100-as darab. Ez a bukta már “jobban sikerült”, alaposan befektettem a gépet a susnyásba. Akad ugyanis hazafelé egy rövid ösvény-szakasz a fő út mellett, amit lehetőség szerint mindig útba ejtek ezzel a motorral, feldobni egy kicsit a menetet címszóval – hiszen tereprobogó, vagy mi… Nos, ez sötétben, a deres fűvel szegélyezett ösvényen és “támadó stílusban” nem egy nagy ötlet… Alig találtam meg szerencsétlen jobbos tükröt, ami tőből kitört – de mint tudjuk, ezt a legkönnyebb cserélni egy motoron. Pár karcon kívül ennek sem lett semmi baja – kérem szépen, a BW’S-eknél a “strapabíró” nem marketing-maszlag 😉

AZ ÉV SPORTTELJESÍTMÉNYE

Szerintünk az az ember, aki a magyar motorsportban a legnagyobb pozitív meglepetést okozta az elmúlt évben, az Németh Balázs. A Tóth-csapat fiatal versenyzője nem kevés, 42 pontot gyűjtött a világbajnoki szezon során (összetettben 15.), de még ennél is fontosabb, hogy szép, látványos és küzdelmekkel, felzárkózásokkal teli futamokat láthattunk tőle a WSSP idényben.

„A csapat teljesítménye felülmúl minden előzetes elvárást” – nyilatkozta Balázs a portimaói szezonzáró után. “Szakmai berkekben mindenki elismerően nyilatkozik eredményeinkről. Nekem személy szerint a silverstonei futam sikerült a legjobban. A 21. rajtkockából indulva hetedikként értem célba”

Ezen kívül a tehetséges srác rendszeresen szállította a pontokat csapatának, három alkalommal a tizedik hely is összejött, ami szintén nagyon-nagyon jó eredmény. Balu idén is a Team Tóthnál versenyez és szeretné ott folytatni, ahol tavaly abbahagyta. 2012-re kipörgésgátlóval gazdagodott a CBR-je, vagyis reszkessen a top 10!


Németh Balázs váratlanul jól szerepelt a tavalyi Supersport vébén – így tovább!

Úgy érezzük, meg kell még említenünk Németh Kornél és Szvoboda Bence MXOB-n nyújtott teljesítményét: előbbi tizenhatodszor(!), utóbbi ötödször lett bajnok, és bár saját kategóriájukban (MX1 és MX2) nekik állt a zászló, mégis nagyot küzdöttek az év végi aranyért. Érdekes, hogy mindketten ponthátránnyal vágtak neki a mindent eldöntő, utolsó OB-futamnak (Kőszárhegyen), de mindketten megnyerték azt – és ezzel együtt a bajnokságot is.


Németh Kornél és Szvoboda Bence is bajnokhoz méltóan motorozott 2011-ben

Hogyha a dragpályára kalandozunk, szintén két emlékezes sportteljesítményt kell kiemelnünk 2011-ből. Az egyiknek az elkövetője egy kedves szőke hölgy, Matusik Andi, aki júniusban Kunmadarason “belépett a 7-esek előkelő klubjába”, ugyanis 7,9616-tal megfutotta élete addigi legjobbját, első hetes idejét! A 7-es időt a gyorsulásban nagyjából úgy képzeld el, mint amikor két perc alá mész a Hungaroringen – vagy még inkább durvábban 🙂

Ennek ellenére természetesen akadnak még tervei a lánynak: “Álmom van, hiszen szeretnék részt venni az EB-n, szeretnék nagyobb blokkot a motoromba, és szeretnék még jobb időket menni stabilan, ahogyan azt egész évben is tettem. Ameddig az embernek vannak álmai, és megpróbálja azt elérni, addig nem veszett el, hiszen mindig van, mi előre vigye céljai megvalósításában” – írja Andi a blogjában.


Pacsi Papp Lacinak az új csúcs után, jobbra a már szintén “7-es klubtag” Matusik Andi integet

Aztán Kunmadáron Papp Laci odacsapott még egy komolyat augusztusban, amikor az Alpok-Adria versenyen 7.3990-nel megjavította saját, hatéves(!) országos csúcsát, majd a következő (döntő) futamban megint: 7.3912… Elképesztő ez az ember, hogy milyen szenvedéllyel áll rajthoz minden egyes alkalommal, miközben itthon már mindenkinek bizonyított és mindent megnyert! Hamarosan mindkét dragbike versenyzővel olvashattok interjút nálunk.

AZ ÉV TARTÓSCUCCA

Ide fejenként két-két tartóscuccos-párost jelöltünk BenZsóval: Zsolti a UV-zöld Icon párosára szavaz, ami a “láthatósági-színű” Alliance sisakból, illetve a szintén rikító kabátból áll. Jómagam pedig a Mugen Race nyári dzsekit és a Kevlar Jeans motoros farmert választom a leghasznosabbnak a 2011-es tartósteszt arzenálból: egész egyszerűen azért, mert ezeket használtam a legtöbbet.


A HI-VIS Icon éjjel-nappal “világít”, de ha rávilágítanak, a Mugen Race nyári dzsekije is “fényjelez”

AZ ÉV OLVASÓJA 🙂

Alkottunk egy ilyen kategóriát, hogy viszonozzuk valamelyest megtisztelő figyelmeteket 🙂 A (képzeletbeli..) Év Olvasója díjat Saresz veheti át, aki már évek óta kitart mellettünk, figyel minket és véleményez, ráadásul tanácsaival segíti is a munkánkat. A többieket is valami hasonlóra kérnénk, hogy lehetőségeinkhez mérten minél többet adhassunk. Saresz teljesen megérdemelten vitte el a pálmát, hiszen az említett aktivitása mellett például mind a két tavalyi TesztMotoros Tréningünkön egész nap ott volt, pedig Szomathely nem Kakucs mellett van. Mivel dübörög a válság ezerrel, nincs pénzünk komoly díjra, de ha legközelebb találkozunk vele, meghívjuk egy sörre, de az is lehet, hogy tesztmotoros póló lesz belőle, ha lesz nálunk…


Saresz, Kakucs, CBR

A LEGJOBB CSAJOK

Ebbe a kategóriába BenZso érthető módon a kedves feleségét jelölte – merte volna nem ezt tenni… De azért a MotoGP-n a brnói paddockban abban egyetértettünk, hogy ezek a cseh csajok megérnek egy fotót…


Eddig azt hittük, hogy Csehországban a sör a legjobb dolog…

2011 pótolhatatlan veszteségei

Böröczky József motorsport-fanatikus humorista súlyos betegség után szeptember 17-én, Marco Simoncelli MotoGP versenyző október 23-án hunyt el, versenybalesetben. Az égi versenypályákon már Pepi kommentálja, ahogy SuperSic húzza a gázt.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending