Csatlakozz hozzánk

Blog

Visszatekintő 2011-re (1. rész)

Visszapillantó: most mi mesélünk, ez volt nekünk 2011! (1. rész)

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Képek: Magyar Krisztián, Benkő Zsolt, Szijj Tamás, Kovács Zsigmond, Kovács Norbert, KT

Ismét itt az év vége, illetve mire ezeket a sorokat olvasod, már megint év eleje van. Őszintén szólva, ott és akkor, tehát egy évvel ezelőtt ezen a helyen, a 2010-es szezon visszatekintőjében “szebb jövőt” jósoltunk, ennek ellenére még “válságosabb” esztendő köszöntött ránk. Legeslegpozitívabb előrejelzéseinkkel ellentétben nem nagyon engedett a szorításból a motorkerékpáros szakmát sújtó világválság, sőt, még komolyabban meg kellett gondolnunk, hogy mit csinálunk vagy mit nem csinálunk.

Sajnos az utóbbira is akadt pár példa, hiszen a fennállásunk óta először nem jutottunk el a legfontosabb őszi kiállításra, a milánói EICMA-ra, a prágai KTM próbát leszámítva pedig komolyabb külföldi sajtóeseményre/tesztre sem sikerült kijutnunk (de hazai sem annyi volt, mint a boldog békeidőkben…). Nem is olyan régen ezek még annyira természetes dolgok voltak, mint a trapézgatya és a virágmintás ing a ’70-es években. A jó hír az, hogy így is volt miből válogatni ehhez az évértékelőhöz, ami akkor derült ki, amikor két részre kellett bontani az anyagot. Az első epizódban a tesztmotorok mellett az elmúlt idény legjobb motoros eseményeiről mesélünk, a másodikban pedig…majd meglátjátok. Ti is sztorizhattok nekünk, amennyiben rendeltek egy csésze kávét, majd annak elfogyasztása közben átgondoljátok és megírjátok nekünk a szezonotok szóra érdemes pillanatait – leveledet az info@tesztmotor.hu címre várjuk – az üzenet tárgya TM Café legyen 😉 Egészségünkre 😉

A LEGJOBB TESZTMOTOR


Dobogókő felfelé, napsütés és Street Triple R – ha ennél többet akarsz, fordulj kezelőorvosodhoz vagy gyógyszerészedhez!

Essünk is túl azonnal a legnehezebb kérdésen: melyik volt 2011 legmeggyőzőbb tesztmotorja? Ez ügyben már tavaly is csaltunk és idén is megengedtünk magunknak annyi könnyítést, hogy három modellt választhatunk. Mindent összevetve, azt hiszem a GSX-R 750-nel kötném össze legszívesebben az életemet. Nagyon tetszett, hogy utcán is mennyire könnyedén boldogul vele az ember, a hajmeresztő gyorsulásáról és a gyárilag is brutality-kategóriás hangjáról nem is beszélve. Apró szálka a szememben a pillekönnyű L1-es hétötvenessel kapcsolatban, hogy a 600-as kivitel szebb színösszeállítást kapott (és nem is tud sokkal kevesebbet) – lehet, hogy inkább a kistesó kéne? 🙂

Nem tudok elmenni szó nélkül a Triumph Street Triple R mellett sem, amit szintén csak járatós korszakában próbálhattunk ki – ennek ellenére megjegyeztük magunknak. A japánokhoz képest egy más dimenzió, nem is értem, miért nem szaladgál több belőle a magyar utakon, miközben nem (sokkal) drágább (ha a “nem-R” alapmodellt nézzük), mint a távol-keleti konkurencia. A 675-ös sorhármas Triplának is király a hangja és a nakedtesztben sokkal precízebb benyomást keltett a vetélytársakhoz képest. A Triumphnak is gyorsan csinálnék helyet a garázsban, akárcsak a bronzérmes Kawasaki Z1000SX-nek. Nagyon kellemes meglepetés volt és szerintem elég, ha annyit fűzök hozzá, hogy a teszt utolsó mondata a következő: “a Kawasaki az egyik legjobb formáját hozta az idomos Zéezer megalkotásakor”. BenZso év végi dobogóján is szerepel a közepes GSX-R, akárcsak a BMW sorhatos szupertúrázója, a K1600GT és a Honda CB1000R is, amelyekről lentebb láthatod a filmjeinket.


Nem a legszebb GSX-R, sőt… De amint beindítod és ráülsz, magasról teszel rá…


Ezen a kettőn kívül nem láttunk Z1000SX-et az országban, pedig nagyon jó motor

Suzuki GSX-R 600 & 750 teszt
BMW K1600GT teszt Varga Gergővel

A LEGGYENGÉBB TESZTMOTOR


Nehéz őket gyengének nevezni, de a GSR túl steril volt, míg a GSX tesztpéldánya látott már szebb napokat is…

Próbáltunk a lehető legenyhébben fogalmazni a kategória nevét illetően – nem holmi udvariasságból, hanem mert – ahogy a kollégák az FR Magazinnál szokták volt hangoztatni – “rossz” motort már jó ideje nem gyártanak, és ez így igaz. Olyanok vannak, amik valamilyen téren nem olyan jók, mint a többiek (vagy nekünk éppen nem jön be), de nagy bátorság lenne rámondani egy ezredforduló utáni “nagymotorra”, hogy sz@r… Erős izzadtságszag közepette született meg a döntés és természetesen a véletlen műve, hogy ebben a szezonban mindkettő Suzuki. A teljes idomos nagyBandit, vagyis böcsületes nevén GSX1250FA LO 2010-es modell volt (ahogy a mellékelt ábra is mutatja) és igazából csak a legrosszabb állapotban lévő tesztmotor címét érdemelné ki.

Ugyanis volt szerencsénk “új korában” a hungaroringi menetpróbán is kipróbálni a FALÓT, és ott még teljesen “kein problem” állapotban volt, de mire (2011 nyarán) hozzánk került tesztelésre, olyan lett, mintha valami háborús övezetből érkezett volna – ahol sajnos eltalálták párszor… A lötyögős gázkar holtjátéka talán az egyik cimborám egykori Simsonjáét is megdöntötte, a váltó és a kuplung betonkemény és nyikorgós, valamint a fékerő sem azon a 2011-es színvonalon mozgott. Erősen használtmotor-teszt fílingje volt a dolognak, az is abból a “tudna mit mesélni” kategóriából. És még így sem volt “rossz” vele motorozni, a Kunmadár-túrára például pont tökéletes volt, ahol egy GSR750 márkatárs volt a túratárs. Ha már GSR, BenZso a hétötvenesnek adta a leggyengébb tesztgépnek járó “díjat”: “nekem elég nagy csalódás volt, mert nem tudta kihozni belőlem a rosszcsontot. Még csak nem is egykerekeztem vele, A-ból-B-be motorként használtam, mint egy 125-öst…”


Ugyanakkor a felextrázott FALO praktikuma vitathatatlan volt…

A LEGJOBB MOTOROS ESEMÉNY


Győrfi Alen (CB1000R) mutatta az ívet nekünk a vizes ‘ringen

Szerintem a legjobb “céges buli” 2011-ben az április 1-jei CBR-menetpróba volt a Hungaroringen. Mindhárom új CBR-rel (125R, 250R, 600F) lehetett menni pár kört és a tartósteszt Mugen Race bőrruhám is itt esett át a vízkeresztségen. A szó szoros értelmében, mivel a sajtótájékoztató alatt végig esett az eső, aminek persze nyoma maradt még, mire odáig jutottunk, hogy becsatoljuk a bukót. Ennek ellenére jó buli volt a zsírosan új CiBeRékkel körözni, még úgy is, hogy bennünk volt a para az új gumi-vizes aszfalt párosítás tudatában – az egyik kolléga el is csúszott egy 250-essel, de mindketten épp csak annyi horzsolást szedtek össze, hogy még másnap is emlékezzenek a szerencsés szerencsétlenségre. Bár BenZso is itt volt a Hringen, de ő egy másik meghívást választott meg 2011 legjobb eseményének: “a 125-ös Duke prágai tesztje nagyon jó volt nagyon szép helyeken motorozhattunk (lásd lent a videón), viszont a KTM nem alkalmas túrázni a kemény ülése miatt…”

KTM teszt Prága környékén

Egyet jó lett volna közülük büntetlenül hazakísérni…

A LEGJOBB PÁLYÁZÁS


BenZso: “a naked teszten volt jó KakucsRingen köridőt hajszolni – azt élveztem ;)”
A nagy naked teszt

Bár kevesebbszer gurultunk versenypálya aszfaltcsíkjára, mint ahogy azt az év elején terveztük, azért megtartottuk ezt a kategóriát, mert így is volt miből mazsolázni. Nekem a 2010-es pályamotoros oktatásainkhoz hasonlóan ’11-ben is a kakucsi TesztMotoros Napjaink estek a legjobban (majdnem a szó szoros értelmében, de erről majd a következő részben…). Szerencsére jöttetek is szép számmal, nélkületek nem lett volna ilyen jó buli – sőt, semmilyen buli. Ezúton is köszönjük a lelkesedéseteket (nem egyszerű szó), és bár a harmadik Napra sajnos már nem került sor, de reméljük, a jövőben is számíthatunk Rátok. A kakucsi motorozások alkalmával ismét bebizonyítottam magamnak a “kis motor – nagy élvezet”-elméletet – amit DennyM az egy évvel ezelőtti évértékelőjében már megtett a Mitója kapcsán. Amíg az ezresek szenvednek, a hatkilósok billegnek, addig a szűk gokartpályán egy 125-össel teljes gőzzel (gázzal) irány az előre! Két CBR125-ös és a tartósteszt kicsi Duke jelentették a játékszereket a kanyargós KakucsRingen – a fíling felbecsülhetetlen, minden másra ott a versenypálya-biztosítás…


A naked-nagytesztben az Autómánia és a FastRide is koprodukciós partnereink voltak


Balra a BenZsóról készült kép élességét ellenőrzi a kisasszony, míg jobbra a TesztMotoros Napokra meghívott “vendégsztárunk”, a FastRide magazinos HH Taylor látja el tanáccsal az egybegyűlteket


A kis Herceget Ti is kipróbálhattátok az egyik TesztMotoros Napon

A LEGJOBB TÚRA


Mint valami német túramotoros teszt – ja nem, ezek nem olyan motorok 🙂

A legjobb túrának járó díjat nem túl nehéz kiosztani, mivel egyetlen komolyabb túrán vettünk részt idén, ez pedig a dél-lengyelországi Zakopánét vette célba. A Yamaha által szervezett kétnapos gurulást cirka 800 kilométerét XT1200Z Super Ténérékkel gurultuk, amiket pár órával az indulás előtt feldobozoltak nekünk, így tényleg semmi másra nem kellett koncentrálnunk, csak a milliói kanyarra és az itthon csak képeslapokon látható tájra. Jópofa volt ugyanolyan túradögökkel barangolni és kanyarvadászni és a motorozáson kívül semmi másra nem figyelni (vagy ezt már említettem?!) – megtehettük, mert a szervezés olyan volt. Mindezekkel együtt, 400 kilométer után Zakopánéban a hotelünk előtt jó érzés volt leszállni az ezerkettesről, majd a teraszon a jól megérdemelt söröcskével lekísérni a Zubrowkát, a helyi specialitást (lengyel vodka) – miközben Zsigmond kalandor-kolléga vietnámi és törökországi sztorijait kommentáltuk, Lengyelországban. Eközben BenZso idén legmesszebb Kakucson volt (motorral) :), “viszont azt kiderítettem, hogy a KakucsRinghez vezető úton a Fradi pályától 5 perc a különbség egy 125-ös CBR és a CB1000R között”

Nemsokára, a második részben a 2011-es “szezon legmelegebb helyzetével” folytatjuk a sort, de szót ejtünk a tartósteszt felszerelésekről és például “a szezon nagy pillanata” kategória is hátra van még! Ne menjetek sehova 😉

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending