Csatlakozz hozzánk

Hírek

Világjáró Kawasaki

Szinte változatlan külső, komolyabb műszaki tartalom 2010-re.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A Kawasaki hatalmas túragőzöse, az 1400GTR fejlesztésénél is a költséghatékony megoldást választotta: nem készítettek vadonatúj modellt, viszont komolyan átnézték a gépet, és ahol lehetett, javítottak rajta.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A 2010-es kiadású GTR legfontosabb újdonsága a kipörgésgátló  – ilyesmit korábban nem láthattunk a zöldek kétkerekűin. A KTRC (Kawasaki Traction Control) névre hallgató rendszer a blokkolásgátló szenzorait használja a kerékfordulat mérésére, túlforgás esetén pedig az  okosabbá tett vezérlőelektronika (ECU) gondoskodik a teljesítmény megfelelő ideig tartó és mértékű csökkentéséről. Mivel a rendszer kiépítéséhez nem volt szükség új alkatrészekre, a moci tömege nem nőtt e hasznos kütyü bevezetésétől. A biztonságot növelő másik újítás a második generációs K-ACT ABS, amely a Honda kombinált fékjéhez hasonló működésű. A Kawa újítása, hogy a pilóta két mód közül választhat: Standardban a fékpedál taposásakor először csak a hátsó nyereg dolgozik, az első satuk késleltetve fejtenek ki fékerőt (ez sportos vezetési stílusnál jöhet jól). High Combined módban azonnal akcióba lépnek az első fékek is, a gyár ezt túrázáshoz és kétszemélyes használathoz ajánlja.

A Kawasaki az új kor elvárásainak is igyekszik megfelelni, próbálják a “zöld” gondolkodásúak számára is elfogadhatóvá tenni a közel 1,4 literes monstrumot. A gyors (látszat)megoldást az ECO motorbeállítás jelenti: ha erre kapcsolunk, spórolós üzemre kapcsol az elekronika. A dolog egyetlen szépséghibája, hogy az ECO mód csak 6000-es fordulatszám, 30%-os gázállás és 128 km/h alatt használható, ha ezen értékek bármelyikét túllépjük, a vezérlőegység automatikusan átvált a normál térképre.

Gyári videón a 2010-es kiadású 1400GTR

A kényelem javítása érdekében is történt néhány változtatás, például megváltoztatták az oldalidom formáját, nagyobbak lettek a hűtőnyílások, így kevesebb hő áramlik a pilótára a blokk felől. A plexi 70 mm-rel magasabb lett, elektromosan állítható, és be lehet programozni négy fix pozíciót is, amelyeket aztán gombnyomásra “megtalál”. A kipufogó új hővédő burkolatának köszönhetően hosszas állás közben sem kerülünk meleg helyzetbe, a markolatok pedig fokozatmentesen állítható fűtést kaptak. A 4 cm-rel magasabbra szerelt visszapillantókban jobban hátra lehet látni, ráadásul a szélvédelmet is javítják.

A 2010-es kiadású Kawasaki 1400GTR áráról még nincs információnk.

Galéria: Kawasaki 1400GTR 2010


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending