Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Világhódító Kalóz: Biaggi Superbike világbajnok!

Haslam Suzukija elfüstölt, így már behozhatatlanná vált Max Biaggi előnye

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: motorace.hu

Hatalmas olasz ünnep volt ma a san marinoi pályán, az egyszer halálbiztos. Max Biaggi megszerezte élete első Superbike világbajnoki címét, ámde a helyzet korántsem ilyen egyszerű.

Biaggi lett ezzel az első olasz motoros, aki felállhatott a Superbike-világ tetejére. Saját maga első bajnoki címét gyűjtötte ezzel be tizenhét év relatív sikertelenség után, ami nem kis idő, sokan fele ennyi évet nem húznak le aktív motorversenyzőként.

A római gladiátor világbajnoki elsőségéhez még jó pár csipet erős fűszert hozzáad az is, hogy bajnoki címét egy, a Superbike-ba két évvel ezelőtt visszatérő V4-es Aprilián szerezte meg, melynek a főtámogatója egy olasz légitársaság, az Alitalia – és mindez történt hazai pályán. San Marinoban, egy rakás, nagy valószínűséggel már habzó szájú talján szurkoló előtt… Kell ennél több egy amúgy is meglehetősen nagy önbizalommal bíró, büszke olasznak ? Nagy valószínűséggel nem, Biaggi 39 évesen ismét a fellegekbe ment, ehhez semmi kétség nem férhet.


Imola előtt még nagy kérdés volt, hogy ki ülhet a WSBK trónjára 2010-ben? Haslam vagy Biaggi…

Már a hétvége kezdetén tudvalévő volt, hogy az olasznak komoly esélye van arra, hogy megszerezze a bajnoki címet, ámde, az első versenyben nyújtott teljesítménye nem éppen ezt támasztotta alá. Biaggi idei saját legrosszabb eredményével akkor a tizenegyedik lett, míg legnagyobb riválisa, Leon Haslam az ötödik helyen ért célba, így értékes pontokat hozott ezzel az olaszon. A második futam rajtját követően a Kawasakis Tom Sykes állt az élen, akit Leon Haslam követett. Biaggi ezúttal nem rontotta el a rajtot, így a harmadik helyen motorozott mögöttük. Az első négy körig maradt is így az első három: Sykes vezetett, míg Haslamet folyamatos felügyelet alatt tartotta a harmadik Biaggi. A negyedik körben azonban feltűnt az első versenyt megnyerő veterán Carlos Checa, aki egy szép manőverrel el is ment Biaggi mellett. A 37 éves spanyol egy körrel később már Haslamet is meg tudta előzni, így már a második helyen ment. Haslam ekkor már gondban volt, ugyanis az akkori állás szerint mindösszesen egy ponttal tartotta életben világbajnoki esélyeit…


…végül a “Kalóz” a VB-címmel megkoronázta fantasztikus szezonját, teljesen megérdemelten

Az ötödik kör végén Sykes is kevésnek bizonyult Checával szemben: az Althea Ducati spanyolja mellette is könnyedén elment, így kevesebb, mint negyed órával a rajt után már vezette is a mezőnyt. A hetedik körben Haslam úgy határozott, megelőzi a pozíciójáért keményen küzdő Sykes-ot: a suzukis angol nagyon rövid féktávot vett, ámde erre rá is faragott. Szélesen futott, így Biaggi, Haga és Fabrizio mögé esett vissza a hatodik helyre, így ezen állás szerint immáron Biaggi számára állt a zászló. Persze, simán benne volt a pakliban az is, hogy Biaggi bukik, így nem is lesz bajnok, de pár körrel később véget ért minden spekuláció. Haslam Suzukijából füst tört elő, így az angol motorja igencsak látványos keretek közt lehelte ki lelkét, végleg megfosztva motorosát a bajnoki álmoktól.


Sykes az élről indulva mindent kihozott a Kawasakiból, mégsem állhatott dobogóra. Haslam VB-álma csak füstbe ment terv lett – szó szerint…

Biagginak természetesen azonnal jelezték az esetet, így a római vissza is vett a tempóból: azon nyomban felhagyott a második helyért való küzdelemmel, így a verseny második felét már nyugisabban motorozta végig. Helyette átvette ezen szerepet Sykes és Haga, akik közül az előbbi tűnt gyengébbnek: Haga gyorsan meg tudta előzni, majd mielőtt Sykes kiegyezett volna a harmadik hellyel, Crutchlow is így tett, így már csak negyedik volt az ausztrál kawás. Carlos Checa élete és az idény első kettős győzelmét szállította saját maga és csapata számára, összesen háromszor tudott győzni idén. A bajnokságban harmadik helyezett, ezúttal hiányzó Jonathan Rea-ra így fel is tudott jönni, szorosan az ír motoros mögött áll a negyedik helyen. Második lett a zsinórban harmadik dobogós helyezését megszerző Noriyuki Haga, míg az első versenyen 13. Crutchlow a harmadik, aki Sykes-ot (és a Kawasakit) fosztotta meg a dobogó legalsó fokától.


Biaggi mellett Checa is másodvirágzását éli – mindkét imolai futamot megnyerte!

Max Biaggi egy versennyel a szezon vége előtt lett bajnok. Eleddig kilenc versenyen tudott diadalmaskodni: Portugáliában, Olaszországban, Amerikában és Misanoban kettős győzelmeket söpört be, míg Brnoban a második futamot nyerte meg. Győzelmeivel együtt pedig tizenháromszor állhatott fel eddig a dobogóra. A nagy visszatérő, a “Kalóz” ezt a világot is meghódította, vagyis a szériaalapú motorversenyek csúcsának számító Superbike világbajnokságot.

Előzmények:

Max Biaggi vasárnap akár már ma bezsebelheti pályafutása első Superbike bajnoki címét, persze ehhez elsősorban az szükséges, hogy ötven pont felett tudja tartani az előnyét legfőbb riválisával szemben… Max Biaggi, az Aprilia gyári csapatának az első számú versenyzője, jelenleg 397 ponttal áll a világbajnoki pontverseny élén. Az olasz pilótának két nagydíjjal, vagyis négy futammal a 2010-es szezon vége előtt 58 pontos előnye van legfőbb riválisával, Leon Haslammal szemben.

Igaz, hogy a Suzuki angol motorosa számára nem behozhatatlan ez a lemaradás, azonban ahhoz, hogy jócskán faragni tudjon a hátrányából, mindenképpen egy vagy két „Biaggi nullázásra” lenne szükség. Ilyesmire nem valószínű, hogy sor kerül majd, sőt minden bizonnyal inkább majd Haslamnek kell csipkednie magát, ugyanis Biaggi az, aki a hétvégén hazai pályán versenyez. Ha a „Kalóznak” a vasárnapi első versenyt követően 75, vagy annál több, pontos előnye lesz Leon Haslammal szemben, akkor már kapásból világbajnoknak mondhatja magát a 39 éves pilóta. Azért valljuk be, hogy erre talán nincsen akkora esély, mint arra, hogy magát az imolai versenyhétvégét követően 50 ponttal, vagy annál többel áll majd Biaggi Haslam előtt.


Újabb siker kapujában: Max Biaggi tizenhárom év után ma újabb világbajnoki trófeát szerezhet…

Hiszen ötven pontos előny esetén Haslam hiába nyerné meg a magny cours-i, vagyis a szezonzáró hétvége mindkét viadalát, még pontegyenlőség esetén is Biaggié lenne a bajnoki cím. Hogy miért? Nos, azért mert, az olasz versenyzőnek már most kilenc győzelme van ebben a szezonban Haslam három diadalával, szemben, és mivel pontegyenlőség esetén először azt nézik meg, hogy kinek van több esősége, így egyértelműen Biaggit nevezhetjük meg favoritnak. Egy szó, mint száz, ha a „Kalóz”, a vasárnapot minimum ötven pontos előnnyel zárja, akkor az Apriliánál már ünnepelhetik is a bajnoki címet. Egyébként Max Biaggi utoljára 1997-ben nyert világbajnoki címet, méghozzá Hondával, a MotoGP 250-es géposztályában. Az olasznak akkor ez a negyedik bajnoki elsősége volt a negyedliteresek között, aminek köszönhetően a mai napig ő az azóta már megszűnt 250-es géposztály legeredményesebb versenyzője. A királykategóriában soha nem jött össze neki a bajnoki cím, amit elsősorban „egy bizonyos” Valentino Rossinak „köszönhet”…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending