Csatlakozz hozzánk

Egyéb

Vezetéstámogató utólag? Igen itt a Healtech AR Assistant

Healtech AR Assistant az utólag beszerelhető vezetéstámogató rendszer, amely kipörgésgátló és egykerekezésgátló funkcióval is rendelkezik

Közzétéve

ekkor

RST AIRBAG
MPS RAM MOUNT

Ha szigorúan nézzük a (sport)motorok fejlődését az elmúlt 15-20 évben, akkor a teljesítmény és elektronikai segédeszközök az a terület, ahol a legtöbb fejlesztést érhetjük tetten. Az elektronikai segédeszközök a versenysportban nem csak az egyre jobb köridőket igyekeztek szolgálni, hanem legalább annyira a versenyzők biztonságát és testi épségét is.

Ilyen segédeszköz a kipörgésgátló is. Nagyjából az elmúlt 10 évben kezdtek átszivárogni a versenysportból a széria motorokra, de egyelőre csak az igen drága sport-, és túramotorokon találkozhattunk vele.

A hazai HealTech Electronics egyik legújabb terméke, az AR Assistant (ARA) elérhető áron kínál utólag beszerelhető elektronikai biztonsági csomagot – a lehető legkülönfélébb modellekre.

Ennyi minden van a csomagban

Az ARA egy nagyon ügyesen megkomponált csomag, egyszerre elégíti ki az utcai és a pályamotorozás szerelmeseit – mindezt megfizethető áron.

A rendszer lelke a főmodul, amely az első és hátsó kerék szinkron sebességét figyeli és másodpercenként százszor dönt a beavatkozás szükségességéről, mértékéről. Amint eltérés tapasztalható a két kerék forgási sebessége között és az meghaladja a kívánt értéket, a rendszer azonnal beavatkozik a kívánt mértékben – a gyújtás szögének állításával, amely az elérhető legfinomabb szabályozást biztosítja – így a hátsó kerék újra meg tud tapadni, garantálva a biztos tovább haladást és stabilitást. Ez így eddig nem tűnik valami nagy durranásnak, valljuk be. Már csak azért sem, mert már jó pár cég próbálkozott a múltban hasonló termékekkel.

Természetesen az AR Assistant tudástára nem ér itt véget – pont, hogy itt kezdődik! Az egész kitben talán a legnagyszerűbb, hogy a régi motorok tulajdonosaira is gondoltak, és igyekeznek a lehető legtöbb gépre elérhetővé tenni. Így sem szégyenkezned, sem lemondanod nem kell régi, elektronikában és tudásban szegény kedvencedről. Az egyetlen komoly megkötés, hogy a motorod ne az ősrégi, CDI gyújtásos legyen. Ha ezt a szintet képes megugrani a géped, akkor nagy eséllyel lesz hozzá kompatibilis ARA kit.

Utólag felszerelhető jeladó tárcsával ABS nélküli motorokon is használható

A gyárilag ABS-es motorokon a kerekek sebességét az ARA az ABS jeladókból ki tudja olvasni, így azokon a beszerelés egyszerű feladat, a kábeleket túlnyomó részben elég a gyári csatlakozók közé dugni, vezetéket nem kell vágni.

Az ABS-sel nem rendelkező motorok tulajdonosainak jó hír, hogy a HealTech utólag felszerelhető tárcsát és jeladót mellékel a nem ABS-es kitekhez, így a rendszer számára ugyanúgy rendelkezésre áll az első és hátsó kerék fordulatszáma, amelyekre a számításokat alapozza.

A jóságnak itt még nincs vége!

A kipörgésgátló funkció mellett az ARA egykerekezésgátló funkciót is tud, amely igazán jól jön a pályázóknak és versenyzőknek egyaránt, csakúgy, mint a beépített rajtelektronika és pit-lane limiter, azaz boxutca sebességlimiter. Ezt mind tudja a kis doboz. És hogy ne kelljen egy laptopot mindig magaddal vinni a beállítások módosításához, az ingyenesen letölthető Android és iOS alkalmazásnak köszönhetően telefonoddal vagy a tabletedről tudod elvégezni a beállításokat! Ez a telefonról állítgatás már a gyorsváltójuknál is über menő volt, és szerencsére ennél a terméknél sem spórolták ki.

Sebestyén Peti is közreműködött a fejlsztés során

A könnyen áttekinthető applikációban a beállítások néhány pillanat alatt módosíthatók.

A kitben találunk még egy kormánykapcsolót is. Ezt az applikációban három állásban tudjuk konfigurálni, míg menetközben ezt a beállított funkciót tudjuk ki vagy be kapcsolni. Beállíthatunk pl. ’eső módot’, ami a kipörgésgátlót a legérzékenyebb fokozatra kapcsolja. Kapunk még egy, a műszerfalra tehető visszajelző LED-et, ez mutatja, hogy ha éppen beavatkozik az elektronika, vagy a modul egyéb státuszáról közöl információt.

Bővebb információt, használati útmutatót, képeket és videókat a HealTech weboldalán találtok:

www.healtech-electronics.com/ARA
Egy következő cikkben a beszerelésről és a működéséről fogunk írni, ugyanis időközben bekerült az egyik Fantic tesztmotorunkba is. Hamarosan jelentkezünk ezzel a teszttel is.

Amit tud, azt nagyon tudja! Fantic Caballero Scrambler 500 teszt

Comments

comments

Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Trending