Csatlakozz hozzánk

Akciók

Veszélyes cuccok a 600RR-emen

Még sehol sincs a karácsony, de nálam már járt a Danger Mikulása.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: Molnár Dénes – denes@tesztmotor.hu

Igazából eddig se hallgattam el, hogy van egy motorom, csak nem hívtam fel rá a figyelmet. Nem mintha ennek akkora oltári nagy jelentősége lenne, de nem akartam egyik márka skatulyájába se belekerülni. Na de akkor ezennel lerántanám a leplet. Igen, van egy 2007-es Honda CBR600RR-em és saját motor ide vagy oda, objektíve kijelentem, hogy *** jó járgány. Viszont nem erről szeretnék beszélni, hiszen eddig is gondosan elkerültem a “házi nyúl” tesztelését. Sokkal inkább a díszekről mesélnék, amiket nem régiben a Danger Bikes kínálatából választottam kedvencemnek. Nézzük érdekesség szerinti növekvő sorrendben.

Őméltósága, Honda CBR 600RR ’07

Aki engem ismer, tudja, hogy jobban szeretek a legkisebb helyen is elférni a motorommal, mint hogy leszállva róla meg tudjam nézni a tükrökben, mennyire nyomta el a sisak a sérómat. Oké ez csak vicc, valahol régen olvastam mire való a visszapillantó. Viszont a “cini-cini kisegér” (tudjátok, ami minden lukba belefér) elvemből adódóan nagyon kicsi korától lezdve, tükrök nélkül jár-kel a Hondám. Helyükön eddig semmi sem volt, most viszont kapott pirosra eloxált tükör-takaró elemeket. Szerintem baromi mutatós, azt már viszont nem merem mondani, hogy hasznos…

Tükör takaró okosságok

A hasznosság és érdekesség mentén tovább haladva, feltettem előfeszítés állító szirmokat is. Én sem tudtam, hogy ez a hivatalos neve, de jó pap ugye, holtig tanul. A szintén eloxált kütyü jó szolgálatot tesz a futómű szerszám mentes állításban, nem beszélve a vizualitásról. Talán ez utóbbiban még nagyobb szerepe van?

Kapott az RR egy új plexit is. Kevesen tudják,de a Valter Moto gyárt ezt is, még hozzá a tőle megszokott magas minőségben. Ha lúd legyen kövér alapon, rá esett hát a választás. Az installálás előtt nem tűnt annyira szükségesnek a plexi, mint amennyire hasznosnak bizonyult utána. Az egy dolog, hogy -mint minden, amiket itt felsorolok- jól néz ki, a menetszelet zseniálisan jól eltereli. Így sokkal kevésbé kell a tankot nyaldosnom nagy sebességnél, ami határozottan tetszik. Nem beszélve arról, hogy kiegyenesedve is tökéletesen látok minden műszert.

Vezető ülésből majdnem ezt látni, így a képnek is majdnem van értelme.

Az összes cucc közül talán a most bemutatott bukógombák a leghasznosabbak. Vigyázat, ezek a gombák nem ehetőek, viszont annál inkább megvédik motorunk tepsi éhségét. Nem is gondolnánk, milyen fontos a jó választás, hiszen egy rossz minőségű, vagy helytelen konstrukciójú gomba nagyobb kárt okozhat, mint használ. A Valter Moto-ban bátran bízhatunk, az egyik legnagyobb cég, ami ilyesmivel foglalkozik. Én is bízok benne, és ezért is tettem fel egy hagyományos középsőt, illetve egy hátsó tengelyre való, egyben emelőszem kombót. Lehetne tenni az első tengelyre is, de talán a jóból is megárt a sok. Mondjuk inkább arról van szó, hogy azt már nehezen viselte volna el a szemem.

Tudjátok mit eszik egy rendes motor szerelő? Rántott bukógomba szeleptányérból, lengővillával. A kuplungkosárban pedig sült krumpli a köret. 🙂

Utolsó helyre hagytam a non plus ultrát, a motorok egyenes velejáróját, a Dörmögö Dömötör ihletőjét, amitől az autóriasztók önkéntelenül beindulnak: a MIVV kipufogót. Óóó igen, amikor azt gondoltam minek nekem végdob, még nem sejtettem, hogy egy CBR 600RR-ből ilyen orgánum képes felszabadulni… Ugye egy kipufogó vásárlásának 3 oka lehet:

  1. Le akarjuk műteni a gyárilag általában ocsmány hangszórót, aminek a megalkotásáért a szimpatikusabb országokban még börtön büntetést is lehet szerezni.
  2. Szeretnénk az autósokból ‘a’ egy kis tiszteletet, ‘b’ egy kis figyelmet, ‘c’ egy kis utálatot kicsikarni a hangunkkal.
  3. Kevés nekünk az ikszvalahány lóerő, ami a gyári szűz blokkból elvágtat a kerékig és a gumin keresztül az aszfaltra kenődik.

A MIVV Suono kipufogó fellelési helye a DangerBikes.

Ezek közül az elsőt mindenki megérti, a másodikat csak mi, motorosok fogadjuk el, a harmadikat pedig talán senki sem tudja megindokolni. Ami a vizualitást illeti, a 600RR ülés alatti hangtompítója kevésbé borzolta a kedélyemet. Egyrészt a farokidom eltakarja, így annyira nem látszik, hogy rögtön beleküldjem a reggelit, másrészt ez a darab pont nem is olyan rondadmány, mint amilyen lehetne. A fejlettebb államokban akár még börtönbüntetést is magával vonhatna a kipufogók egyre visszataszítóbb tervezése. Kész vétek a motoros emberiség ellen.

A decibelek jótékony emelése már komolyabb érv lehet. Egy hangosabb motort jobban észrevesz a forgalom és gyorsabban tudnak reagálni jöttünkre. Például gyönyörűen szét húzódik előttünk a kocsisor, igaz ez nem jelenti azt, hogy utána nem húzzák ránk a kormányt, nem csapják ki az ajtót, nem dudálnak vagy spriccelnek le az ablakmosóval. Ebből a szempontból a MIVV Suono dobja egyenesen felhívás keringőre. Kifejezetten kétszer ekkora hengerűrtartalommal rendelkező versenymotorra emlékeztető orgánumot kölcsönöz az RR-nek, szóval hangos, de szerintem szépen hangos. Persze a járókelők és az autóriasztók nem mindig tapsikolnak ennek, éjszaka pedig egyenesen félek végigmenni a csendesen alvó városon.

Hogy honnan lehet ismerős a MIVV márka?

Előszőr az idei budapesti motorkiállításon futottam össze vele. Oké, egyrészt már akkor is láthattuk a Danger Bikes mindig teli standján, viszont a Honda rezidenciáján is fellelhető volt a négy betű. Az új modellek mellé kiállították ugyanis Dani Pedrosa 800-as GP motorját is, amin történetesen ilyen kipufogó díszeleg. A Repsol Honda GP csapat hivatalos beszállítója tehát a MIVV, amivel többek közt Hayden is bajnok lett. Szerintem nem rossz ajánlólevél. Dehát ez semmi ahhoz, hogy nekem is az van…

A tuningolás, mint indok kipufogóvásárlására, érdekes kérdés. Ha jobbá akarjuk varázsolni motorunk, nem biztos, hogy lóerőhajhászással kell kezdenünk. Szerintem a sorrend a gumi és futómű, majd az elektronika szakszerű piszkálása. Ezek után ha kipufogóval akarunk több lovat a blokkban tudni, csakis rendszerre gondoljunk. Viszont akkor tényleg nem kerüljük el a Power Commandert (amivel dübörgő nélkül is sokat érünk), na meg a fékpadi mókolást és akkor már sport légszűrő is dukál. Nem ócsóó játék.

Alapjáraton a hangja olyan, mintha egy elefánt teli ormányból tubázna.

Még egy érdekesség: felhajló kuplung- és fékkarok!

Figyeljétek a zoknit a fékolaj tartályon.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending