Csatlakozz hozzánk

Hírek

Versenybeszámoló – MAMI Kupa III. forduló, Kakucs 2017. június 17-18.

Tömegsport motorosoknak

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A baljós időjárás-előrejelzés ellenére zsúfolásig telt a Kakucs Ring depója hétvégén. A szerelésben és versenyzésben is jeleskedő srácok ezúttal is odatették magukat, s a technikát nem kímélve gyűrték egymást a pályán.

 A Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakgimnázium kupasorozata idén is megállíthatatlanul zajlik, a Máriapócson és Örkényen rendezett fordulón már túl vagyunk, most hétvégén, június 17-18-án pedig a Kakucs Ringet szállták meg az adrenalinhajhászok.

 

A hétvégére ideiglenes szerelőműhellyé alakult a Pest megyei versenypálya depója

Szombaton egész nap hideg, felettébb szeles időjárás uralkodott, de a résztvevőket ez sem tántoríthatta el, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy nagyon sok, közel 120 (!) nevezés érkezett. A mezőny sokszínűségét mutatja, hogy az egészen fiataloktól kezdve a hatvan év feletti pilótákig számos korosztály képviseltette magát. A nyolc órakor kezdődő szabadedzéseken az indulóknak lehetőségük volt még tét nélkül próbálgatni a versenygépeket, megkeresni az ideális íveket, majd fél tizenegy előtt nem sokkal már az időmérőedzéseken hajszolhatták a minél jobb köridőket. Voltak, akik boldogan gurultak vissza táborhelyükhöz, mert sikerült jól eltalálni a beállításokat, mások bosszankodva kezdték gyorsan szerelni kétkerekűjüket, hogy még többet ki tudjanak hozni belőle.

Régi vagy új, robogó vagy sportmotor – itt nem számít

Az éles küzdelmek délután, fél kettőkor kezdődtek, a nap folyamán nyolc kategória, egyeseken belül több alkategória állt rajthoz, nevezetesen a közös futamon indított YT 90 és YT125 4T (négyütemű youngtimerek), az YT125 4T CBR (egy külön mezőny kifejezetten a kis Hondával indulóknak), az MZ Széria, az YT125 2T, a Classic, a Supermoto és a Trofeo Motorline, vagyis a robogósok.

A motorkerékpárszerelő-iskola bajnoksága változatos és szórakoztató, hiszen sokféle kétkerekűvel rajthoz állnak az indulók

A kakucsi aszfaltcsíkról érdemes tudni, hogy a maga 1050 méterével a rövid, ám technikás pályák közé tartozik. A hosszabb nyomvonalú ringekkel ellentétben itt nem a motorkerékpárok nyers ereje számít, sokkal inkább a pilóta ügyessége és rutinja, így lehetséges az, hogy az MZ-sek például arcpirító módon hagyják maguk mögött a papíron sokkal erősebb vasakat. A csiki-csuki, gyors egymásutánban következő kanyarokban ráadásul nem egyszerű előzni, így főleg a nagyobb létszámú csoportokban igen látványos meccsek szoktak zajlani. Nem volt ez másként most sem, izgalmasan teltek a menetek, és bár egy alkalommal a mentőnek is akadt dolga, szerencsére súlyos balesetektől mentesen telt el a nap.

A MAMI Kupa az elszántság versenye

Vasárnap már kegyeibe fogadta az ég Kakucs ideiglenes lakóit, bár reggel még hűvös volt, délutánra kisütött a nap és kicsit felmelegítette mind a résztvevőket, mind az aszfaltot. A második napon hét kategóriának drukkolhattunk, hiszen a szupermotósok ekkor már nem mentek.

Parázs csaták zajlanak az aszfaltkígyón, ugyanakkor a leintés után mindenki boldogan gratulál a másiknak, és baráti hangulat uralja az egész eseményt

Délutánra némileg megszaporodtak a nézők a lelátókon, és jól tette, aki eljött, hisz nagy csatákat vívtak a pilóták. Különösen érdekfeszítően alakult a Youngtimerek második futama, ahol gyakorlatilag „vonatozva” érkeztek a versenyzők, olyan szoros volt a küzdelem, és a dobogós helyek sorsáról végül minimális időkülönbség döntött.

Ezek mind őrültek

Ugyancsak lebilincselő küzdelmeket tartogatott a MZ-sek második köre, hiszen a fordított rajtsorrend értelmében az első futamot megnyerő Kispataki Viktor a nyolcadik pozícióból indulhatott, innen kellett felküzdenie magát. Természetesen ellenfelei ezt próbálták megakadályozni, ám a végül roppant izgalmas versengésben elhódította a győzelmet, mindössze 0,750 másodperccel Irmai Zoltán előtt berobbanva a célba.

Az egyik legnépszerűbb kategória az MZ-seké, nem véletlenül, hiszen elképesztő, amit ezek a srácok művelnek a „szocimocikkal”

Persze nemcsak ők, hanem a többi résztvevő is nagyokat harcolt – óriási, ahogyan ezek a srácok szívüket-lelküket beletéve csapatnak az alapvetően nem pályázásra termett masinákkal. Aki szeretne olyan meccseket látni, ahol nem az dönt az érmek sorsáról, hogy ki alatt dolgozik a legmodernebb, legdrágább technika, sokkal inkább a résztvevők elszántsága, annak érdemes kilátogatni a MAMI Kupa fordulóira!

A legnépesebb mezőny a robogósoknál és az MZ-seknél sorakozott fel, de a szupermotósoknál is több mint húszan álltak rajthoz

 

A következő verseny július 8-9-én, szintén Kakucson lesz, a különbséget az adja, hogy a másik irányban zajlanak majd a versenyek. Aki nem tud személyesen megjelenni, az élő közvetítésben is nyomon követheti az eseményeket. A live stream a versenyek napján az alábbi oldalon lesz elérhető: http://mami.hu/?page=kupa17kakucs2Villáminterjúk: Így látták a versenyzők…

Kispataki Viktor

Kispataki Viktor (MZ Kupa) :

“Az első futamon a legnagyobb ellenfelem, Dézsi Viktor technikai hiba miatt nem tudott indulni, így az tulajdonképpen egy magam elleni küzdelem volt. A második kör már érdekesebb volt, itt küzdöttünk rendesen, mindeközben azért folyamatosan jöttünk fel. Később már az lebegett a szemem előtt, hogy az élen motorozó Irmai Zolit befogjam, ekkor mentem is egy – magamhoz mérten – nagyon gyors kört, de ha ezen a pályán azonos lendülettel motoroztok, akkor nagyon nehéz előzni. Ráadásul ő ezt nem is hagyta, össze is értünk, de átvettem az első helyet és végig meg tudtam tartani. Küzdelmes volt, úgyhogy nagyon tetszett! Az MZ kiváló arra, hogy egy ilyen gokartpályán keményet meccseljen az ember a többiekkel, és itt szerencsére vannak is olyanok, akikkel ezt meg lehet tenni, tehát ez egy nagyon jó szórakozás.”

Báncsiki László

Báncsiki László (YT125 2T OB, Aprilia RS125) :

“Tudni kell, hogy tizenhét éve egyáltalán nem ültem motoron, pedig korábban Európa-bajnokságon és vébé-futamokon is indultam GP125 kategóriában, de szponzori támogatás híján abbahagytam a versenyzést. Most úgy döntöttem, hobbiból benevezek ide, hogy megnézzem, mit tudok még. Az euroringi fordulón pattantam újra nyeregbe, ott harmadik lettem. Azzal összevetve ez egy nagyon kanyargós, technikás pálya, szóval agyban hamar elfáradtam, ennek ellenére sikerült az összesített harmadik helyen végeznem. A legjobban a rajt előtti pillanatokat szeretem, mikor bármi történhet, no és persze utána a küzdelmeket. Igazából már csak a saját és a családom szórakoztatásomra csinálom, de hát ki tudja, láttunk már nagy visszatéréseket…”

Horváth Attila

Horváth Attila (Classic OB, Yamaha RD350) :

“Nem annyira régen, nyolc-tíz éve kezdtem versenyezni, az Alpok-Adria bajnokságban sikerült is szép eredményeket elérnem, de aztán túlságosan elszálltak a költségek ott, ezért továbbálltam. Ezen a kupán körülbelül hat éve veszek részt, anyagilag sokkal kedvezőbb és még élvezetes is. Amikkel a kategóriában indulunk, már bőven harminc év feletti motorok, a futóművük hagy kívánni valót maga után, de pont az a kihívás, hogy olyat tudj belőle alkotni, amivel valóban motorozni is lehet, és a szabályok keretein belül a lehető legjobbat hozd ki belőle. Ezt a pályát nem annyira kedvelem, ennek ellenére sikerült megszereznem a győzelmet, így azt mondhatom, jól sikerült a hétvége.”

Összesített végeredmény – MAMI Kupa – Kakucs Ring

MZ Széria OB

  1. futam
  2. Kispataki Viktor
  3. Irmai Zoltán
  4. Szilágyi Zoltán

 

  1. futam
  2. Kispataki Viktor
  3. Irmai Zoltán
  4. Krizsány Gábor

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Racing A

  1. Dede István (Piaggio ZIP SP)
  2. Molnár Zsolt (Piaggio ZIP SP1)
  3. Nagyfalusi Zoárd (Piaggio ZIP SP2)

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Racing P

  1. Ráski Róbert (Piaggio ZIP SP)
  2. Czigány Zsolt (Piaggio ZIP SP)
  3. Szöllősi Benedek (Piaggio ZIP SP)

 

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Sport A

  1. Szabados Richárd (Piaggio ZIP SP2)
  2. Nagy Tamás (MBK Fizz)
  3. Mihály Dániel István (Yamaha Jog RR)

Trofeo Motorline Kupa

Robogó Sport P

  1. Gáspár Attila (Piaggio ZIP)
  2. Aszalós Ádám (Piaggio ZIP SP2)
  3. Aszalós Zoltán (Piaggio ZIP SP)

 

Livewire Team Supermoto OB

  1. Ónodi Benjamin (Husqvarna 450)
  2. Ádám Mihály (Aprilia MXV450)
  3. Gomba Dániel (KTM SMR450)

 

Super Monkey Supermoto Kupa

  1. Hartmann Ferenc (KTM SMR450)
  2. Varga Tamás (Husqvarna)
  3. Zsubori László (KTM SMR450)

 

YT90 OB

  1. Farkas Lajos (Aprilia RS)
  2. Vrbovszki András (Simson)
  3. Pátkai Miklós (Derbi)

 

YT 125 4T OB

  1. Ernszt Norbert (Yamaha YZF125R)
  2. Templom Vendel (Yamaha YZF125R)
  3. Lakatos Herman Csaba (Yamaha YZF125R)

 

YT125 4T Honda CBR 125

  1. Kulcsár László
  2. Siket Csaba
  3. Varga Zsolt

 

YT125 2T OB

  1. Gudmon Zoltán (Aprilia RS125)
  2. Kőházi Pál (Cagiva Mito 125)
  3. Báncsiki László (Aprilia RS125)

 

Classic OB

Classic 1.

  1. Farkas Lajos (Honda CB350)
  2. Sándor Balázs (Malanca 125)
  3. Cserepkai Viktor (Yamaha RD250)

 

Classic 3.

  1. Horváth Attila (Yamaha RD350)
  2. Burián József Gábor (Yamaha RD350)
  3. Neumann László (Yamaha RD350)

 

A részletes időeredmények ide kattintva érhetők el.

 

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending