Csatlakozz hozzánk
KTM

Hírek

Végre: itt az új “Gixxerezer”

Bár az L2-es GSX-R1000 új modell, de csak óvatosabb újításokkal “támad” a Suzuki

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Képek: MCN

Van egy olyan mondás, miszerint a spontán dolgok a legjobbak, amit meg tűkön ülve vársz, az gyakran csalódást okoz. A K9-es ezres Gixxer utódját vártuk, mint a Messiást, és úgy tűnik, el is marad a tűzijáték. Bár jön az új GSX-R, de csak viszonylag óvatos változtatásokkal. Ettől még biztosan nagyon jó gép lesz, de – a konkurencia ismeretében – nagyon keményen meg kell küzdenie, hogy a legjobb lehessen.

A Suzukinak a régi iskola szerint már tavaly be kellett volna mutatnia literes sportolójának megújult változatát, de ez – feltehetően a válság miatt – 2010-ben elmaradt. Az L1-es “kisGixerek” is késve érkeztek, és most követi őket a nagytesó is: megkésve bár, de törve nem(?), íme az új GSX-R1000.

A K9-es széria, vagyis 2009 óta változatlan formában kapható a hamamatsui gyártó ezres sportmotorja, és év közben felröppentek olyan pletykák is, miszerint még az L2-es, vagyis a jövő évi modell is ugyanaz marad. Egyszerűen anyagi megfontolásból, mivel a Suzukinak nem (vagy sem) úgy megy a szekér, mint kéne – mint pár évvel ezelőtt, “békeidőben”. Szerencsére ezt most meg tudjuk cáfolni, mert napvilágot láttak az első képek és infók a felfrissített “Gixerezerrel” kapcsolatban. Igen, frissített: aki radikális lépésekre számított a Suzukitól, az most csalódni fog. A kemény konkurencia ellenére mondhatni óvatosan nyúltak hozzá a GSX-R-hez: se kipörgésgátló, se drasztikus teljesítménynövelés. Vannak viszont Brembo monoblock nyergek a sokat kritizált Tokicók helyén (a kistesók után szabadon), erősebb a blokk közepes fordulaton, valamint két kilóval könnyebb lett az egész gépezet – és ezzel ki is merítettük a legfőbb változtatásokat.


Brembo fékek, erősebb középtartomány, -2kg – dióhéjban az új “Gixxerezer”

Még az is lehet, hogy az említett súlycsökkentést mindössze a bal oldali kipufogó elhagyásával érték el – így újra csak egy dob figyel az Ezresen. Faragtak még a rugózatlan tömegből, illetve a blokk kisebb átalakításaival nyolc százalékos fogyasztáscsökkenést sikerült elérniük a mérnököknek. További részleteket a novemberi milánói motorshow után tudhatunk meg, ahol hivatalosan is felfedi bájait az L2-es GSX-R1000. Mindenesetre az eddigiekből úgy tűnik, hogy az új Gixxer legnagyobb ellenfele a 20. évfordulóját ünneplő Honda Fireblade lesz, amely szintén csak (viszonylag) óvatosabb beavatkozásokon esett át. Ellentétben a megújult R1-es Yamahával, ami immáron – többek közt – TC-vel szerelve kívánja felvenni a versenyt a BMW bajnokával, az S1000RR-rel, vagy éppen a ZX-10R-rel. Nem lesz könnyű dolga a hangvillásoknak, mert szinte még mindig cseng a fülünk a SezeRR zajos sikerétől, de Münchenben már 2012-re tovább finomították az RR-t!

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending