Blog

Véget ért Checa és a Ducati (siker)története?

Kérdések Carlos Checa körül: mennyi időre sérült le?! Miért nem megy jól a Panigale a WSBK-n?! Mi lesz így a tapasztalt Matadorral?! Na és a Ducatival?!
Euromotor2
MotoStar

Szöveg: RSVRocky Képek: Ducati

Az elmúlt hétvégén a Superbike vb első törökországi versenyét teljesítette, ahol a gyári Ducati versenyzője, Carlos Checa már a pénteki szabadedzésen hatalmasat bukott és csípőtörést szenvedett… A mezőny legtapasztaltabb pilótája az elmúlt napokban váratlanul bizonytalan helyzetbe került… minden bizonnyal ki kell hagynia az idei év hátralévő futamait, sőt az is kérdéses, mi lesz vele a következő évben.

Pár napja ugyanis a katalán versenyző bejelentette, az év végén elhagyja az olasz alakulatot. Checa és a Ducati története még 2005-re nyúlik vissza, amikor a MotoGP keretein belül töltöttek együtt egy nem túl sikeres szezont. A Desmosedici akkoriban is a legvezethetetlenebb motorok hírében állt, így Checa év végi kilencedik helyezése nem volt meglepetés, viszont az év végén el is váltak útjaik a csapattal. Öt évvel később azonban elindult egy sikertörténet, a katalán leszerződött az Althea Superbike csapathoz.

GP: a Desmosedici sem volt az a könnyen kezelhető fajta…

A gyári Ducati csapat nehéz időket élt meg ekkoriban, ezzel szemben Checa kiváló tempót motorozott privát 1098-asán és az összetett harmadik helyet szerezte meg. A gyári olasz csapat a következő évben el is hagyta a sorozatot, így a rengeteg ducatista úgy hihette vége imádott gyártójuk sikertörténetének a sorozatban. Checa viszont bearanyozta az évüket. Az Althea privát csapattal karöltve rendszeresen képes volt dobogóra állni, begyűjtött 15 győzelmet és bezsebelte a bajnoki címet.

Voltak, akik a kéthengeresekre vonatkozó szabályokban látták a hihetetlen teljesítmény okát, így 2012-re szigorúbb feltételek mellett kellett versenyezniük. Checa még így is megnyert 4 futamot és az év végén a ponttáblázat negyedik helyén sikerült végeznie.

1098R – ekkor még minden rendben volt

A 2013-as év új reményekkel indult a Checa-Ducati kombináció számára, mivel egy új modellel, az 1199-es Panigaleval vágtak neki a szezonnak, immáron új gyári alakulattal – elhagyva az Althea csapatot – az Alstare színeiben. Sajnos a várt eredmények már az első versenyhétvégén elszállni látszottak, amikor Checa az első ausztrál nagydíjon bukott, elvesztette eszméletét és habár nem törött csontja, ez az esés kihatással volt a következő futamaira is. Legalábbis ezt hittük, mivel a katalán nagyon visszafogott tempót mutatott a szezon első felében, ezután azonban rá kellett jönnünk, más bajok is vannak.

A Panigale nehezen irányítható versenygép lett, a váz hiánya több problémát okozott, mint amekkora előnyre számíthattak a tervezők. Checa és csapattársa Ayrton Badovini rendszeresen tapadásbeli gondokkal küzdött, így az esések a szabadedzéseken és az időmérőkön már nem is mentek meglepetés számban. A legutóbbi törökországi “highside” esés végül feltette az i-re a pontot.

A Panigaléval gondok vannak, legalábbis (vb-szintű) versenykörülmények között

Hogy mi lesz Checa jövője, azt még nem tudni. Természetesen már elindultak a pletykák és a lehetséges tárgyalások több csapattal is, azonban mindez nagyban függ a versenyző regenerálódási folyamatán is. Checa minden bizonnyal jó kezekben lesz, viszont napokon belül betölti 41-edik életévét, és minden bizonnyal elgondolkodik a visszavonulás lehetőségén is.

SuperPole winner: egy-egy körön azért még mindig nagyon gyors volt a Matador

Comments

comments