Csatlakozz hozzánk

Blog

Vége a szezonnak – biztosan?!

Tényleg vége lenne a szezonnak? A városi robogózás az első hóig él, kompromisszum kérdése…

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Balra a Costa-féle, jobbra pedig a gyári szett

‘2012-11-28’-i hírlevelünkből

Tulajdonképpen nem is az időjárásról vettem észre, hogy véget ért a szezon, hanem hogy rajtam kívül már csak a futárok robogóznak Pesten. Annak ellenére, hogy volt pár nulla fok közeli nap novemberben, valójában enyhébb volt a idő, mint amire a 11. hónapban számíthat(t)unk. Ha nem is egy ajándék-idő, de merem állítani, hogy az ősz második fele is alkalmas volt a városi motorozásra. Hogyne merném, hiszen teszteltem…

Persze ez már rég nem az örömmotorozások időszaka, hiszen hideg az aszfalt és a menetszél is egyre kellemetlenebb, viszont a nagyvárosi közlekedésnek továbbra is ez a leghatékonyabb módja: nincs dugó- vagy parkolás-problémád, és még a beöltözéssel/melegítéssel együtt is gyorsabb vagy, mint kocsival, vagy akármivel. Mielőtt azonban kipróbálod, be kell vetned pár praktikát, hogy ne menjen el a kedved az első cidris kör után…

Egy jó thermo-cucc elengedhetetlen, hogy ne kelljen négy kapucnis pulcsit magadra pakolnod, mint nekem a múltkor, mikor otthon hagytam… A praktikus aláöltözettel felvértezve nem kell Michelin babának kinézned, és a magas házak között jó eséllyel nem fúj csontig a szél benne… A téli kesztyű evidens, ahogy a jó dzseki is (lehetőleg a derekunknak kedvező “háromnegyedes” kivitelben, ilyenkor már ne divatozzunk). A csípős hidegben szó szerint lefagy az arcunkról a mosoly, ezért egy jó arcmaszkkal sokat segíthetsz magadnak.

A maszk azért is jó, mert a védtelen nyakunkon is segít, hogy ne torokgyulladás legyen a menet vége. A csúszós-taknyos úton hasznos lehet az olyan extra, mint a biztonságot nyújtó kombinált fék, amikor elfagyott ujjainkkal már kevésbé érezzük a csúszáshatárt… Számomra a Szofi helyett a PCX125-ös tartósteszt Honda a társ a mindennapokban, amelyre a Tommot üléstuning óta egy téli extra is felkerült, az ülésfűtés formájában. Természetesen már 2 hónapja egyfolytában kettes fokozatra van állítva, és a tapasztalat az, hogy enyhén hidegben kellemes, nagyon hidegben meg már jobban fáznak azok a részeink, amiket nem ér az nyereg melege… Talán egy markolatfűtés helyrehozná a “termikus egyensúlyt”?


Utcai Safety-Hungary… A hidegben a motor mellett magunkat sem árt bemelegíteni, hiszen ki tudja, milyen meglepetés vár a következő kereszteződésben – tompa, “elfagyott” reflexekkel veszélyes bemenni a “sűrűjébe”…

Hamarosan egy nem szép, de meglehetősen csúnya magas plexi is felkerül a gépre, ami nagyon jól fog jönni az ilyenkor már nem hiányzó menetszéllel szemben. És persze a hűvösebb időjárás és az állandó öltözködés megpróbáltatásaira vigaszt jelent a “versenytempóban”, ülésfűtéssel és utassal is három liter alatti fogyasztás – ami nagyon nem mindegy mostanában. Igaz, legutóbb 399 forintért tankoltam, tehát pontosan két és fél litert kaptam egy ezresért – rég volt már ilyen… Kár hogy nem akkor, amikor a ZZR1400-asba kellett csurgatni, Brnóba menet…

Szóval annyi mondanivalóm lenne ebben a levélben, hogy ha nagyon akarjuk, vagy nagyon muszáj, akkor ki lehet tolni a motoros szezon határait. Üzemanyaggal és parkolódíjakkal együtt több tízezer forintot spóroltam azzal, hogy robogóval jártam kocsi helyett plusz egy hónapig – és akkor az idő-tényezőről még nem is beszélve. Nem mondom azt, hogy nem esett jól beülni a navis-rádiós-ülésfűtős tesztautóba, de amikor a belvárosban addig kerestem vele parkolót, majd jegyet, amennyi idő alatt a robogóval már oda-vissza megjártam volna… Akkor szívesen visszaültem volna rá, a 8 fok ellenére is. Csak vigyázzunk magunkra, mert az új 7-es bömösös csak rámhúzta a kormányt index nélkül a Kálvin téren! Még szerencse, hogy a PCX jól veszi a lapot, és kihúzott magával a slamasztikából…

Találkozzunk továbbra is az utakon, de csak óvatosan.. 😉

Aktuális hírlevelünkből idéztünk, amire ITT iratkozhattok fel – hetente legfeljebb egyet küldünk.

A művelet megkoronázása az optikai tuning, a matrica felragasztása…


Ilyen időben az autó már vitathatatlanul kényelmesebb – kérdés, hogy van-e rá idő és pénz a városban?

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending