Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Blog

Védtelenek vagyunk – biztosítsuk magunk!

Mint minden gépjárműre, így a motorkerékpárokra is lehet kötni casco biztosítást – ám motorra talán még jobban is kell, mint bármi másra. Ennek egyik magyarázata, hogy…

Közzétéve

ekkor

motor casco
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

…ha egy motorral valami történik, akkor az bizony komoly és drága mulatság, hiszen sem minket sem a gépet nem védi a komoly súly fegyverténye, biztonságos karosszéria, de még légzsák se. Így hiába olcsóbb alapvetően egy motorkerékpár, mint egy négykerekű, a velük történt baleset során az átlagos kárérték jóval drágább, mint a gépkocsik esetében – amit casco híján nekünk kell térítenünk. Sajnálatos módon testi épségünk is jóval nagyobb veszélyben van, mint egy négykerekűben, de a casco biztosítás egy baleset esetén is kihasználható, ugyanis a biztosítás az egészségügyi ellátásunk költségeit is téríti.

Több baleset

Ráadásul balesetek jóval gyakrabban történnek a motorosokkal, mint más közlekedési eszközhasználóval (közlekedési részarányukhoz mérten). Ez igaz volt egész Európára, és tavalyig hazánkra is. Sajnálatos módon itthon nem a motorosok lettek figyelmesebbek, hanem egy másik kétkerekű jármű tulajdonosai, a bringások verekedték fel magukat az első helyre. Az sem túlságosan megnyugtató adat, hogy 2001 és 2011 között egyedül a motoros balesetek száma nőtt az Európai Unióban – méghozzá jobban, mint a motorosok száma. Egyesek ezért a fék nélkül száguldó fiatal motorosokat teszik felelőssé, és a statisztikák némileg igazat is adnak nekik, ezért sok biztosítónál a motoros casco megkötéséhez előfeltételként támasztja a betöltött 25 -26. életévet.

Egy motoros casco biztosítás a többi cascóhoz hasonlóan véd mind az általunk okozott töréskároktól, mind az elemi károktól és a lopáskároktól is. A fenti indokok miatt nem tekinthető olcsónak, ám a biztosítók többsége beépített egy speciális megoldást a motoros cascóba, amivel jelentősen lehet spórolni a díjakon, ez pedig a készenléti időszak. Ennek értelmében azokra a (jellemzően téli) hónapokra, amikor nem használjuk a motorunkat, nem kell csak egy minimális készenléti díjat fizetnünk – elvégre nincs rá esély, hogy a motort komolyabb kár érje. Épp ezért ebben az időszakban a biztosító is csupán lopáskár esetén fizet – hiszen más nem is nagyon történhet szeretett járművünkkel.  (X)

– ha érdekel a motoros CASCO, további infó és segítség ezen az oldalon
Forrás: Aegon Direkt

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending