Vaskó Leventével a motokrossz versenyek függönye mögött ;) - tesztmotor.hu
Csatlakozz hozzánk

Blog

Vaskó Leventével a motokrossz versenyek függönye mögött ;)

Nyáregyházi versenybeszámoló

Közzétéve

ekkor

MotoStar

Az elmúlt hétvégén rendezték a MAMS Nemzeti Nyílt MX OB és Kupa első fordulóját Nyáregyházán. Ahogy azt az elmúlt évek során megszokhattuk, a szezonnyitó motocross versenyeket mindig nagy érdeklődés kíséri! Az egykoron Világbajnoki futamot is vendégül látó nyáregyházi pálya most sem szűkölködött lelkes motorsport rajongókban, akik alaposan megtöltötték a “külső íveket”. 🙂

Ez elsősorban köszönhető volt a versenyen induló nagyszámú, elismerten gyors motokrosszos részvételének: többek között a HTS Team Szvoboda Bence vezetésével, az ismét hazai közönség előtt versenyző Kovács Ádám Zsolttal, aki idén a világ legrangosabb 125-ös sorozatában az MX. Gp. keretein belül megrendezett 125 Európa Bajnokságban szerepel, Cseh Kovar Vaclavnak, aki szintén nem ismeretlen az MX GP mezőnyében!
Ilyen nevek hallatán borítékolható volt egy fantasztikusan izgalmas és látványos verseny, az amúgy teljesen ideális időjárással párosuló vasárnapon!

A Nemzeti MX bajnokság több kategóriának ad otthont: Élsport, Élsport II.osztály, Tömegsport III. osztály. Ezért most rendhagyó módon az Élsport II. osztály általunk korábban bemutatott, versenyzője a MAMI Team Fehér színeiben induló Vaskó Levente mesél arról, milyen is egy ilyen verseny ” belülről”! 

“Már nagyon vártam ezt a versenyt, mert az elmúlt hónapokban rengeteget készültünk, hogy ebben az évben a teljes bajnoki szezont minél jobb eredménnyel tudhassam majd magam mögött.
A verseny reggele szokásosan telt, utazással. Mivel a nyáregyházi pálya nincs túl messze,
így elég volt beállítani a vekkert 6:00-ra, majd egy órányi autóutat lezavarni.
Az idei évtől a Szövetség újításának köszönhetően lehetőség van az online nevezésre,
és a nevezési díj előre utalására, bár a reggeli sorban állást nem sikerül így sem megúszni,
de legalább megnyugtatott a tudat, hogy a nevezés java része el van intézve!
Ezután a szokásos protokoll: a tavaly óta nem látott versenytársakkal pacsizás, ezt követően pályabejárás. A megfelelő adrenalin szint elérése az öltözéssel kezdetét vette, majd ezt követően egy alapos bemelegítés várt rám.
Addigra Apu már a kellően megmelegített 125- ös Yamahámmal a”kezében” várja, hogy neki is elérje a megfelelő szintet az adrenalin termelése! 😀

A szabadedzésen edzőmmel megbeszéltek szerint próbáltam több ívet is kipróbálni, a meglévő nyomokat megnézni. Néha alaposan, tehát jó közelről (háromszor bedőltem arccal a finom nyáregyházi homokba) egyesével elemeztem a homokszemeket, de mindezek ellenére sikerült eltalálnom a pályán! 🙂

Az időmérő edzésen igyekeztem az elsők között indulni, mert úgy könnyebben lehet “tiszta kört” futni, amikor nem kell egy lassabb embert kerülgetni! Apróbb hibákat leszámítva egy abszolút 7. időt sikerült motoroznom. Ez azt jelenti, hogy a rajtgépnél 7.- ként választhatom meg honnan rajtoljak!
Kvali után gyors folyadékpótlás, némi kaja, és sprint a pálya széléhez, mert nagyon kíváncsi voltam az elit mezőny tempójára, nyomválasztásaira! Meg kell hagyni, zúztak a srácok elég rendesen!
Az első futam rajtjára készülődve úgy éreztem, ma bennem van egy jó eredmény. A rajtgépben állva az 5mp-s tábla felmutatásakor még erősebben éreztem mindezt……….rajt!
Hát mit mondjak nem életem “holeshot” -ja lett! Kb 28- 30.- nak fordultam az első ugróra! :/
Ha már ilyen rosszul rajtoltam, gondoltam legalább kipróbálom milyen keresztülverekedni magam a mezőnyön, ahol szinte csak erősebb 250, és 450- es motorok szórják az arcomba a finom talajt!
Végig koncentrálva az általam biztosan tudott tempót motorozva, végül az 5. helyig sikerült feljönnöm! Ez a kategóriámban az MX2. harmadik helyet jelentette!
A pályáról lejőve következett egy itenzívebb pihi, amit egy alapos stretching előz meg. Nagyon fontos, hogy a sok kalóriát felemésztő sportfoglalkozás után az energiapótlás meg legyen. Ilyenkor igyekszem könnyen emészthető, de energiát adó ételt enni, és rengeteget inni. Általában pihenéskor fejhallgatóval zenét szoktam hallgatni és próbálok relaxálni, hogy harcra kész állapotban lehessek a következő futamra.
A második futam rajtja ismét nem kerül a legszebb emlékek polcára! 🙁
Ezúttal sikerült tök utolsónak befordulnom a rajtegyenes végén! Maradt az első futamban bevált koreográfia: valahogy felzárkózni az elejéhez! A pálya már erősen kigödrösödött, állapota nem igazán könnyítette meg a dolgomat, de végül a 8. helyig, kategóriámban a 4. helyre sikerült bejönnöm!
Ez az MX2. Dobogó legalsó fokára lett elég.
Összességében elégedett vagyok, összejött amit elterveztem, mikor reggel a frissen meghúzott pályán sétáltam, hogy én itt ma pódiumra fogok állni.
Fárasztó nap volt, de rengeteg hasznos tapasztalat és információ birtokában indultunk hazafelé! Kezdődhetett a hazaút, kis kitérő egy étterembe a barátokkal, majd kellemesen elfáradva már nyomtam is rögtön otthon a szundit.
De az élet nem játék és mese, ezért reggel suli, utána egy nap pihenés, aztán dolgozunk tovább,
hogy legyen még fényesebb is ez az érem!”
“Köszönet az áldozatos munkáért az edzőimnek Szaki mesternek (Szakály Gábor), kondiedzőmnek Pócsföldi Ottóbá- nak, a csapatomnak MAMI Team Fehér, Apunak az éjszakai szerelésért 🙂 .
A támogatóimnak: Fehérmotor, Szertár kávézó és étterem Budaörs, Motopartshop.hu, Universalmotor, Budaörs, Gulf olaj, Budaörsi Triatlon Klub.”

 

MentésMentés

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

KTM

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Husqvarna

Trending