Egyéb
A vadonatúj HONDA XL750 Transalp és az EM1 elektromos robogó
A vadonatúj XL750 Transalppal és az EM1 e: elektromos robogóval válik teljessé a Honda jövő évi termékkínálata
Published
11 hónap agoon
By
Boross Évi
- Az ünnepelt Transalp visszatér a Honda kínálatába egy vadonatúj középkategóriás kalandcsomaggal
- Bemutatkozik a Honda első európai elektromos modellje, az EM1 e:, amelyet a tartós és hatékony Honda Mobile Power Pack e: hajt
- Az új CL500: retró külső, modern technikával felvértezve
- A Rebel család bővül az új CMX1100T Rebel bemutatásával, amelyet azért fejlesztettek ki, hogy a hosszabb utakat még nagyobb kényelemben tölthesse a vezető
- A Forza 125 és a Forza 350 új külsőt kap, összhangban a kínálat csúcsát jelentő Forza 750-nel
- Az MSX125 Grom új fényezéssel köszönti a következő szezont

23YM CB750 HORNET
A Honda már korábban bejelentette az ikonikus Hornet visszatérését, a nagyérdemű közönség most szemügyre is veheti milánói motorkiállításon (EICMA) a jövő évi modellekkel együtt. Ezek közül kiemelkedik egy másik Honda legenda visszatérése, egy vadonatúj városi naked bemutatása, valamint a Honda első európai elektromos kétkerekűjének leleplezése.
-
XL750 Transalp
A vadonatúj Honda XL750 Transalp az eredeti Transalp-koncepciót viszi tovább, azaz mindegy, hogy a várost vagy a Földet kell-e megkerülnie, mindig készen áll a kalandra. Megújult formavilágának és műszaki alapjainak köszönhetően a motorosok legújabb generációja is ideális partnerre lelhet benne, azaz élvezetesen és biztonságosan érhet célba, bármerre is visz útja.

23YM HONDA TRANSALP
A vadonatúj 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrás csúcsteljesítménye 67,5 kW (91,8 LE)/9500 f./perc, a legnagyobb forgatónyomaték 75 Nm/7250 f./perc. A 270º-os főtengely-elékelésből és a szokatlan gyújtássorrendből fakadóan a kéthengeres erőforrás karakteres, mély hangon pulzál az alsó fordulatszám-tartományban és rekedtes hangon „ordít” a felső régióba pörgetve.

23YM HONDA TRANSALP
Elektronikus Gázmarkolat (TBW) alkalmazásával minden helyzetben precízen és biztonságosan, a vezető elvárásainak megfelelően aknázható ki a motor ereje hiszen 5 menetüzemmód közül választhat a pilóta, állíthatja ezzel a teljesítményleadást (EP), a motorfék intenzitását (EB) és a nyomatékszabályzót (HSTC), melybe integrálták az Egykerekezés-gátlót.

23YM HONDA TRANSALP
Az XL750 erőforrása egy hihetetlenül könnyű, strapabíró, acél hídvázba került, ennek köszönhetően minden helyzetben kihasználható a motorban szunnyadó erő és precízen, magabiztosan irányítható. A hosszú rugóutakkal felvértezett, kimagasló ütéselnyelő képességű felfüggesztésekkel lazán és kényelmesen motorozhat a pilóta aszfalton, és biztonságosan haladhat terepen. Előre 43 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított, szeparált működésű, patronos Showa SFF-CATM teleszkópvilla került. A 21”-os első és 18”-os hátsó, rozsdamentes küllős kerekek kombinációja biztosítja a sokoldalúságot minden terepviszonyon.

23YM HONDA TRANSALP
A gazdag felszereltség ékköve kétségtelenül az 5”-os, színes, folyadékkristályos műszeregység, ami éles, egyszersmind élénk képernyőn jeleníti meg az adatokat, s arra is lehetőséget ad, hogy a felhasználók csatlakoztassák Android- vagy iOS-alapú okostelefonjukat. Ha a készülék csatlakozott a műszeregységhez, a Honda Smartphone Voice Controlt kihasználva hangutasítássokkal is vezérelheti a rendszert a vezető. A világítási rendszer természetesen minden elemében LED, és az önműködően kikapcsoló irányjelző, valamint az erőteljes fékezésnél aktiválódó Automatikus Vészvillogó (ESS) is szériatartozék.

23YM HONDA TRANSALP
A Transalp magával ragadó formavilágát a Honda római K+F központjának munkatársai álmodták meg – a koncepció a „Barátságos keménység” nevet kapta – azt tűzve ki célul, hogy aerodinamikai hatékonyság és időjárás-védelem terén egyaránt a legtöbbet nyújtsa, ugyanakkor könnyed és szabad irányítást tegyen lehetővé kis sebességnél. Az eredmény pedig egy letisztult, túlzásoktól mentes idomzat lett, amelyet céltudatos megjelenés és kisugárzás, valamint minőségi, strapabíró kivitelezés jellemez.

23YM HONDA TRANSALP
A Transalp három színben kerül az európia Honda szalonokba – Matt Iridium Grey Metallic, Matt Ballistic Black Metallic és a klasszikus Ross White Tricolour – mely utóbbi az eredeti XL600V előtt tiszteleg
-
EM1 e:
Várhatóan 2023 nyarán érkezik a szalonokba a Honda első európai elektromos kétkerekűje, az EM1 e:. Bemutatkozásával új időszak veszi kezdetét a márka történetében, ugyanis – a tervek szerint – 2025-ig további 10, sőt még több elektromos motorkerékpár bevezetését tervezi a vállalat az öreg kontinensen. Az újdonság leleplezésével újabb fontos lépést a Honda célja felé, miszerint 2040-ig teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbonsemlegessé tenni.

23YM HONDA EM1e Location
Az EM betűszó az Electric Moped kifejezést takarja, maga az EM1 e: pedig azon fiataloknak készül, akik könnyen kezelhető és szórakoztató városi közlekedési eszközt keresnek maguknak. Kompakt, síkpadlós kialakításával és kifinomult stílusával ideális partner a mindennapokban, egyedi megjelenésével pedig a Honda választékában is különlegességnek számít. Tökéletes a rövid utakra, illetve iskolába, edzésre járni, s mivel csendes és nem bocsát ki károsanyagot, minden szempontból megfelel a modern városi közlekedésről alkotott elképzeléseknek.

23YM HONDA EM1e Location
Az EM1 e: hajtásától a Honda Mobile Power Pack e: névre keresztelt akkumulátorcsomag gondoskodik, amelynek tervezésekor hosszú élettartamra, megbízhatóságra és kiváló minőségre törekedtek a Honda szakemberei. Egy feltöltéssel nagyjából 40 km-es hatótáv érhető el, a Mobile Power Pack-ot (MPP) pedig úgy alakították ki, hogy ellenálljon a különböző hőmérsékleteknek, páratartalomnak, ütéseknek és rezgéseknek. Miként neve is sugallja, az MPP könnyedén kivehető a motorból, tehát otthon is kényelmesen tölthető.
-
CL500
Az 1962-ben bemutatott CL72 inspirálta CL500 az eredeti koncepcióját emeli át a jelenkorba, tökéletes alternatívát teremtve mindazoknak, akik valami különlegességre vágynak. Azoknak a fiatal motorosoknak, akik ki akarnak tűnni a tömegből, akiknek passzol a mindennapi életviteléhez, akik olyan kétkerekűt keresnek, amely alkalmas a mindennapos ingázásra, hosszabb hétvégi kalandokra és off-road kiruccanásokra.

23YM HONDA CL500
A Honda CL500 motorja igazán sokoldalú és energikus, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, soros, kéthengeres, 471 cm3-es hajtóműve 34,3 kW-os (46,7 LE) csúcsteljesítménnyel és 43,4 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékkal kápráztatja el használóját. Az ECU különleges, típusspecifikus beállításokat kapott, a végáttételek rövidebbek, így a motor dinamikusan gyorsul álló helyzetből. A hatfokozatú váltó kezelését kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló könnyíti meg.

23YM HONDA CL500
A vízszintesen és igencsak látványosan megrajzolt vonalak hatására egy ergonomikus utcai scrambler született, amit minden helyzetben könnyen és magabiztosan irányíthat vezetője. A letisztult, gömbölyded üzemanyagtartály és a magasra húzott, rozsdamentes védőelemmel borított, dupla kipufogó bámulatos megjelenést kölcsönöz a modellnek. Akárcsak a többi szeretni való részlet, beleértve a kerek LED fényforrásokat, tankvédőket, a teleszkópvédő harmonikákat, a Honda logóval látványosabbá tett, puha bőrrel borított ülést és a magasra emelt kormányt is. Elöl hosszú rugóúttal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóp, hátul állítható rugóstag teszi izgalmassá a motorozást a 19”-os első és 17”-os hátsó kerkeken, melyek mélyen barázdált abroncsokat viselnek.

23YM HONDA CL500
A CL500 négy szemet gyönyörködtető színben – Candy Energy Orange, Matt Laurel Green Metallic, Candy Caribbean Blue Sea és Matt Gunpowder Black Metallic – rendelhetik meg a vásárlók, melyhez Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka kínálja garantálja, hogy minden vásárló saját ízlésére és igényeire szabhassa a CL500-at.
-
CMX1100T Rebel
A Honda népszerű és igencsak feltűnő custom motorkerékpárja a CMX1100 Rebel egy klasszikus, túlzásoktól mentes bobber, mely megnyugtatja, ugyanakkor tűzbe is hozza gazdáját. Két személyisége van. Egyikhez a kényelmes, pihentető cirkálás, másikhoz az izgalmakkal teli kanyarvadászat áll közel. Hogy melyik arcát mutatja, csak a pilótán múlik. Erőtől duzzadó, 1084 cm3-es, soros, kéthengeres motorja hátborzongató szólamokkal nyűgözi le környezetét a főtengelyfordulat növekedésével.
Új, túrázásra szánt taggal bővül a Rebel család, azaz megjelent a kínálatban a CMX1100T, ahol a T a túra rövidítése. Az új modell áramvonalas fejidomot kapott, így még kényelmesebb és izgalmasabb kalandokat ígér az utazás szerelmeseinek, mint az alapmodell.
A Gunmetal Black Metallic színben pompázó modell széles, áramvonalas fejidommal, extra szélvédelemmel és mind a két oldalon elhelyezkedő, keményfalú, felülről nyitható oldaldobozokkal rendelkezik, amelyek tökéletesen illeszkednek a megjelenéséhez és 35 literes tárolókapacitást biztosítanak.
-
Forza 125 és Forza 350
A Forza már jó ideje a Honda kínálatának meghatározó tagja hiszen egyrészt sportos, GT stílusú, másrészt hosszabb utakra is tökéletesen alkalmas robogóként tündököl. Mind a Forza 350, mind a Forza 125 gazdag alapfelszereltséggel büszkélkedhet, beleértve a kipörgésgátlót (Honda Selectable Torque Control – HSTC), az elektromosan állítható szélvédőt, az USB-C csatlakozóaljzatot, a két, teljesértékű bukósisak befogadására alkalmas tárolórekeszt, a LED világítást és az okoskulcsot (Smart Key). A két kisebb Forza mellett 2020-ban a Honda kínálatában megjelent a prémium kategóriás Forza 750. A Forza 125 2012-es megjelenése óta a meggyőző Forza-család több mint 160 000 vásárlót vonzott.

23YM HONDA FORZA 350
A következő modellévben a vadonatúj első sárvédő még elegánsabb és kifinomultabb megjelenést kölcsönöz mind a Forza 350-nek, mind a 125-nek, mely stílusjegyeket közvetlenül a csúcskategóriás Forza 750-től vették át. Az új, kettős LED fényszórók markánssá teszik az új orr-részt, ami energikusságot és sportosságot sugall. Az áttervezett műszeregység vonzóan vegyíti az analóg és digitális kijelzőket.

23YM HONDA FORZA125 SE
A jövő évi kínálat bővül az új Forza 125 Special Edition modellel. Feltűnő, metálszürke (Matt Cynos Grey Metallic) fényezésének aprólékosan kidolgozott, eltérő színű részletek adnak kontrasztot: a kerekek, az ülésvarrások, a műszerkeretek és a logók egyaránt pirosban pompáznak. Ugyancsak a Special Edition különlegessége, hogy az utas lábtartói fekete bevonatot kapnak, a lábtartóra pedig rozsdamentes borítást szereltek a Honda mérnökei.
-
MSX125 Grom
A Honda már korábban bejelentette, hogy megannyi modell – a városi kedvenc SH125-től a túramotorozás csúcsáig, a GL1800 Gold Wingig – színeiben megújul a 2023-as szezonra, akárcsak a Neo Sports Café legkisebb tagja vagy a CB család, de kisebb-nagyobb változásokat is eszközöltek a CRF1100L Africa Twin-t és az NT1100 modelleknél.

23YM HONDA GROM
A legújabb gép, amely új külsőt kapott, a Honda apró örömmotorja az MSX125 Grom. Két új színt kap jövőre: Splendid Blue és Matt Dim Grey Metallic, amely egyedi arany kerekekkel és nagy logós grafikával nyűgözi le a modell szerelmeseit. A Gromot gyorsan levehető karosszériaelemekkel, az LCD műszeregységgel, a léghűtéses motorral és az ötfokozatú sebességváltóval szerelték föl, így folytatva jövőre útját üde színfoltként Európa-szerte.
You may like
-
Bemutatták a Honda első európai, fiataloknak szánt elektromos motorkerékpárját
-
A Honda CB650R és CBR650R új fényezést kap jövőre
-
Honda ADV350 – Forza 350 összehasonlító teszt
-
Honda CB500X teszt – Kaland a (A2) négyzeten
-
Már több mint száz zöld rendszámos motor fut a hazai utakon
-
10 perces töltést és megnövelt akkukapacitást ígér a Horwin
Kövess bennünket az Instagramon is!