Csatlakozz hozzánk

Hírek

Vadállat lesz az új Ducati superbike

Ősszel érkezik az olaszok csúcsmodellje. A neve 1199, Superquadrata, Extreme vagy X-Treme lesz.

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Fotó: Luca Bar, Ben McGinley, Motorcyclist, InMoto

Egyre több információ lát napvilágot a Ducati új superbike-járól, amely marad ugyan V2-es, de számos technikai megoldását a márka MotoGP-gépeitől örökli. A hírek szerint 190 lóerőre és 162 kg-os száraztömegre számíthatunk. Nyamm!

A Ducati néhány hete Mugellóban tesztelte a 1198 utódjául szánt sportmotorját, s a lesifotókra alapozva máris több rajz és montázs jelent meg arról, hogyan néz majd ki a várva várt újdonság. A formát illetően azonban még csak találgat a szaksajtó, ahogyan a típusjelzéssel kapcsolatban is. A logikusnak tűnő – és a hagyományokat folytató – 1199 számkombináció mellett felmerült, hogy az olaszok Superquadrata, Extreme, esetleg X-Treme néven dobják piacra eddigi legdurvább superbike-jukat. De az is lehet, hogy egyszerűen 1200-nak hívják majd.

A lehetséges típusnevek többsége arra utal, hogy a várhatóan ősszel, Milánóban bemutatkozó gép különleges lesz és sok tekintetben szakít a Ducati tradícióival. Az egyik legfontosabb változás az acélcsövekből összeállított térhálós váz nyugdíjazása. A 1199-nek (maradjunk ennél a változatnál) nem lesz hagyományos értelemben vett váza: a gép központi eleme a blokk, ehhez kapcsolódik elöl a villanyak, az airbox, a teleszkópok, valamint a műszerfal és az idom tartókonzolja, hátul pedig a segédváz, a rugóstag és a lengőkar.

A Ducati a 2009-es GP-motorjánál mutatta be ezt a konstrukciót, de míg ott szénszálas vázelemeket használtak, addig a 1199 esetében – legalábbis az alapváltozatnál – várhatóan alumíniumot alkalmaznak majd. A közvetlenül a blokköntvényhez kapcsolódó egyoldali lengőkar nagyon hosszú lesz, ami jó tesz a tapadásnak és a stabilitásnak. Meglepő újdonság a központi rugóstag vízszintes és kissé balra tolt elhelyezése.

Az erőforrásnál ugyanilyen radikális változások várhatók. Marad ugyan a 90°-os, kéthengeres felépítés, de a blokkot hátradöntik, azaz az első henger nem vízszintesen áll majd, hanem néhány fokkal felfelé néz. Ennek köszönhetően közelebb lehet tolni a V2-est az első kerékhez, amitől a mérnökök jobb tapadást várnak. Az új motor extrém furat-löket aránnyal rendelkezik majd, a jelenlegi 106 x 67,9 mm helyett 112 x 60,6 mm-re számíthatunk. A nagyon rövid löket eredményeképpen állítólag 14 ezret is foroghat a főtengely percenként, ami csillagászati érték egy 1,2 literes kéthengeres esetében. A vezérműtengelyeket a megszokott szíj helyett fogaskerekek hajtják majd, a szikráról hengerenként két gyújtógyertya gondoskodik, a gázok pedig a hasidom alatt (és talán a faridomban elhelyezett másik) kipufogódobon keresztül távoznak.

A változtatások eredményeképpen a 1199 már alapváltozatban is 190 lóerő körül teljesít majd, a súlya pedig körülbelül 9 kg-mal csökken, azaz szárazon nagyjából 162 kg-ot nyom majd a mérlegen. A Ducati legendás versenyzője, a háromszoros SBK-világbajnok Troy Bayliss nemrég három napon át nyúzta a gép superbike és superstock változatát Mugellóban, s a teszt után a következőt írta ki facebook-os üzenőfalára: „Annyit mondhatok, hogy ez a motor egy vadállat. Jobb, ha már most megrendelitek, mert nagyon kapós lesz.” Úgy legyen!



MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending