Csatlakozz hozzánk

Hírek

Vadállat lesz az új Ducati superbike

Ősszel érkezik az olaszok csúcsmodellje. A neve 1199, Superquadrata, Extreme vagy X-Treme lesz.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Fotó: Luca Bar, Ben McGinley, Motorcyclist, InMoto

Egyre több információ lát napvilágot a Ducati új superbike-járól, amely marad ugyan V2-es, de számos technikai megoldását a márka MotoGP-gépeitől örökli. A hírek szerint 190 lóerőre és 162 kg-os száraztömegre számíthatunk. Nyamm!

A Ducati néhány hete Mugellóban tesztelte a 1198 utódjául szánt sportmotorját, s a lesifotókra alapozva máris több rajz és montázs jelent meg arról, hogyan néz majd ki a várva várt újdonság. A formát illetően azonban még csak találgat a szaksajtó, ahogyan a típusjelzéssel kapcsolatban is. A logikusnak tűnő – és a hagyományokat folytató – 1199 számkombináció mellett felmerült, hogy az olaszok Superquadrata, Extreme, esetleg X-Treme néven dobják piacra eddigi legdurvább superbike-jukat. De az is lehet, hogy egyszerűen 1200-nak hívják majd.

A lehetséges típusnevek többsége arra utal, hogy a várhatóan ősszel, Milánóban bemutatkozó gép különleges lesz és sok tekintetben szakít a Ducati tradícióival. Az egyik legfontosabb változás az acélcsövekből összeállított térhálós váz nyugdíjazása. A 1199-nek (maradjunk ennél a változatnál) nem lesz hagyományos értelemben vett váza: a gép központi eleme a blokk, ehhez kapcsolódik elöl a villanyak, az airbox, a teleszkópok, valamint a műszerfal és az idom tartókonzolja, hátul pedig a segédváz, a rugóstag és a lengőkar.

A Ducati a 2009-es GP-motorjánál mutatta be ezt a konstrukciót, de míg ott szénszálas vázelemeket használtak, addig a 1199 esetében – legalábbis az alapváltozatnál – várhatóan alumíniumot alkalmaznak majd. A közvetlenül a blokköntvényhez kapcsolódó egyoldali lengőkar nagyon hosszú lesz, ami jó tesz a tapadásnak és a stabilitásnak. Meglepő újdonság a központi rugóstag vízszintes és kissé balra tolt elhelyezése.

Az erőforrásnál ugyanilyen radikális változások várhatók. Marad ugyan a 90°-os, kéthengeres felépítés, de a blokkot hátradöntik, azaz az első henger nem vízszintesen áll majd, hanem néhány fokkal felfelé néz. Ennek köszönhetően közelebb lehet tolni a V2-est az első kerékhez, amitől a mérnökök jobb tapadást várnak. Az új motor extrém furat-löket aránnyal rendelkezik majd, a jelenlegi 106 x 67,9 mm helyett 112 x 60,6 mm-re számíthatunk. A nagyon rövid löket eredményeképpen állítólag 14 ezret is foroghat a főtengely percenként, ami csillagászati érték egy 1,2 literes kéthengeres esetében. A vezérműtengelyeket a megszokott szíj helyett fogaskerekek hajtják majd, a szikráról hengerenként két gyújtógyertya gondoskodik, a gázok pedig a hasidom alatt (és talán a faridomban elhelyezett másik) kipufogódobon keresztül távoznak.

A változtatások eredményeképpen a 1199 már alapváltozatban is 190 lóerő körül teljesít majd, a súlya pedig körülbelül 9 kg-mal csökken, azaz szárazon nagyjából 162 kg-ot nyom majd a mérlegen. A Ducati legendás versenyzője, a háromszoros SBK-világbajnok Troy Bayliss nemrég három napon át nyúzta a gép superbike és superstock változatát Mugellóban, s a teszt után a következőt írta ki facebook-os üzenőfalára: „Annyit mondhatok, hogy ez a motor egy vadállat. Jobb, ha már most megrendelitek, mert nagyon kapós lesz.” Úgy legyen!



MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending