Csatlakozz hozzánk

Hírek

Újrahasznosítva: Honda CBR1000F

Nyugdíjas és meztelen, mégis nagyon jól néz ki!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Íme egy történet arról, hogyan lehet újrahasznosítani a megunt, divatból kiment, korszerűtlen nagymotort. A helyszín nem Kelet-Európa, hanem a fogyasztói kultúra őshazája és első számú képviselője, az Amerikai Egyesült Államok.

Bainbridge Islanden járunk, az USA északnyugati csücskében, Washington államban, Seattle tőszomszédságában. Körös-körül mindenütt kék tenger és sűrű, zöld fenyőerdő nyugtatja a szemet, a romantikus lelkületűek és a kiábrándultak az ilyen táj láttán határozzák el, hogy felhagynak korábbi életükkel és elmennek Kanadába favágónak. Persze ilyesmiről jellemzően azok álmodoznak, akik nem itt élnek; akinek ez az otthona, más terveket sző, például a híres kaliforniai és floridai motorépítő májereket próbálja lepipálni – egy újrahasznosított, 22 éves motorral.

A Rogue Motorsports honlapja és a moci készítéséről írt fórumbejegyzés alapján úgy tűnik, hogy amatőr vagy legalábbis kezdő vállalkozásról van szó, az alkotók több technikát most próbáltak ki életükben először. De kit érdekel, ha egy kicsit sufnituning szaga van az építési folyamatnak, ha az eredmény ennyire profi? Az alapot egy kivénhedt, 1987-es évjáratú Honda CBR1000F adta, amelyről első körben lekapták a gyári idomokat és a hátsó segédvázat, majd a garázs egy sötét sarkába dugták őket, hogy lehetőleg soha ne kerüljenek elő. A szétszabdalt tankot jelentősen átformálták, az eredetiből elég kevés maradt meg, a tartály hátulját pedig magasabbra emelték, hogy meredekebb, sportosabb szögben álljon.

Az ülés és a faridom rögzítéséhez alumíniumcsövekből álló segédvázat szerkesztettek. Mivel a CBR1000F főváza nem a szépségéről híres – eredetileg teljesen el is takarta az idom –, ügyes álcát készítettek alumínium takarólemezekből, amelyek egy modern könnyűfém hídvázat imitálnak. A fej- és faridom, a kézvédők, a hűtő és a teleszkópok oldalsó borítása, valamint a trükkös sárvédők szintén alumíniumlemezből készültek. A CBR egyszerű lengőkarját felső háromszög-merevítéssel látták el, így sokkal pofásabb lett, modernebb benyomást kelt. Az első lámpatest egy Suzuki GSX-R750-ről érkezett, a rövid faridomban és a kézvédőbe épített irányjelzőkben LED-ek világítanak. Igazán eredeti ötlet, hogy a szabadon hagyott légszűrők az ülés alól kandikálnak ki, az üzemanyagszint és a vízhőfok kijelzője pedig a felső villahídra került. Ami a műszaki tartalmat illeti, a 21. századot egyedül a Veypor márkájú adatrögzítős műszerfal idézi, minden más maradt úgy, ahogyan a Honda mérnökei annak idején elképzelték.

Az átépítés költségeiről nincs információnk, de valószínűleg ez az egyik legolcsóbb módja annak, hogy egyedi motorral parádézz a barátok előtt. És közben még a környezetet is kíméled, hiszen egy olyan gépnek adsz második életet, amely egyébként hamarosan a bontóban fejezné be pályafutását.

Galéria

Az építés folyamatáról itt találtok további képeket.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending