A fenti értékelés a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének legutóbbi közleményéből származik. A publikáció kitér az ágazat eredményeire, ezek szerint idén novemberben 71 darab új, rendszámos motor vagy robogó talált gazdára, ami 18,3 százalékos növekedést jelent. Ugyanakkor az egész évre kivetítve, 2014. első 11 hónapjában 2,3%-os visszaesés tapasztalható: szám szerint 1797 új kétkerekűt helyeztek forgalomba idén, eddig.
A személygépkocsik hazai piacát tekintve azonban (határozottabb) növekedés látható: 21,8%-kal több új autót helyeztek forgalomba novemberben, illetve szintúgy 21%-kal többet az egész évben, a 11. hóig számolva. Ebbe a céges autók is beleszámítanak, sőt az eredmény döntő hányadát adják. Ezt a jogi környezet változása is segíti (a cégautó javítási ÁFA fele visszaigényelhető), ami már érzékelhető elmozdulást jelentett a szervizelés terén, a “legális” (márka)szervizek irányába.
A gyártók már kiheverték? Kínálat már van, kereslet még nem annyira, legalábbis hazánkban (Kép: EICMA, Milánó)