Csatlakozz hozzánk

Hírek

Újra Motokrossz EB volt Kiskunlacházán

Két napon át döngicsélt fülünkbe a mámorító szimfónia, a hajdani bajnokok útvonalán

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

10 év után tavaly óta újra belevették Magyarországot a motokrossz világverseny helyszínei közé, azon belül is a híres Kiskunlacházai pályát, ami Budapesttől 40 km-re található. Az ódon hangulatú pálya 1800 méter hosszú, amin 15 ugrató és 17 kanyar helyezkedik el.

A pálya nem csak hogy (a hazai pályák közt) a legjobb felépítéssel rendelkezik, de a rendszeres karbantartásnak köszönhetően öröm belevágni a nyomvonalat. Ezen a kétnapos rendezvényen is ügyeltek a rendre, többször volt pályakarbantartás, ami idő alatt szépen belocsolták, had tapadjanak azok a kerekek. Ez nem csak azért fontos, hogy ne vigyünk haza emlékbe egy maréknyi homokot magunkon, hanem főleg azért, mert mikor még nedves, sokkal motorozhatóbb a pálya.

Persze van hátránya is … mikor nem te mész elől … 🙂

Csendélet

Tehát mindenki nagy örömére, ezen a zavartalanul napsütéses hétvégén is újra felsorakozott a rajtrácsra számos országból a bütykös gumik tengere. A 65 cm3, a 85 cm3 és az MX OPEN nagy gépek lovasai közt a magyarokon kívül képviselte magát ukrán, cseh, horvát, orosz, szlovák és szlovén versenyző is. Az edzéseket és a kvalifikációs futamokat szombaton tartották, ahol a szünetekben sem volt csend, retro motokrossz show futamokban lehetett gyönyörködni.

Fotó: Nagy Norbert

A vasárnapi Warm Up után következett az Ünnepélyes megnyitó, majd váltakozva követték egymást a köbcentik küzdelmei, és mint ezer ló vágtázása – feldübörögtek az MX1- MX2 meghívásos verseny gépei is. A kisebb-nagyobb zümmögések után ettől indult be igazán az én szívem, félelmetesen könnyen szerelembe lehet esni karizmatikus hangjuktól.

Az ugrató alatt

És felett …

A hasunkat mennyei illatok csalogatták a frissen sült ételekkel teli bódék felé, a pénztárcánkat a motokrossz ruhás és csecsebecsés sátrak…

…a gyermekek kíváncsiságát pedig a CL4 Offroad Motoros Iskola kis elkerített pályája, ahol bármelyik csemete belekóstolhatott ifj. Czuni László ötszörös magyar motokrossz bajnok új iskolájába (aminek egyébként pont ezen a pályán van a székhelye), és kipróbálhatta milyen nem csak nézni, hanem húzni a gázt egy kis krosszmotoron. Az iskola edzője (és segítői) most is mindenkit szakszerűen a szárnyuk alá vettek, egy percet sem unatkoztak a fiúk.

Mester és tanítvány 🙂

Az iskolát természetesen bármikor fel lehet keresni, hiszen sosem késő elkezdeni ezt a sportot, mert lám, micsoda eredményeket tudunk elérni mi magyarok!

A kisebb csapatok közt, természetesen hazánk legjobb csapata is képviselte magát a HTS Team színeiben. Sajnos a tavalyi királykategória győztese Szvoboda Bence (#521) a német bajnokságon csuklótörést szenvedett, így bár nem versenyezhetett, begipszelt kézzel szakkommentátorként jelen volt és végigkísérte mindenkivel együtt, ahogy Hugyecz Erik (#141) hatalmas csatában éppen hogy csak lecsúszott a felső dobogóról Michekkel szemben.

Hugyecz Erik és testőre Nagy Norbert 🙂

Szvoboda Bence begipszelt kézzel sem hagyja el csapatát

Természetesen vasárnap is megcsodálhattuk kiállítva a retro krosszmotorokat,

Kiváló állapotban sorakoznak a retro krosszmotorok

és még pár veterán motorcsodát is találtunk pihenni az árnyékban, ahova az én kis hűséges társam egyből be is fészkelte magát. 🙂

2018-ban végül két magyar, és egy cseh bajnoka lett a hazai EB-nek:
a junioroknál 65 cm3 kategóriában Grósz Gergő (#2),
85 cm3 kategóriában Técsi László Márk (#40),
és az MX OPEN dobogójára pedig a cseh származású Martin Michek (#232) állhatott.

Fotó: Nagy Norbert

Fotók: Filep Zoltán

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending