Újdonság

Újdonság: részben szinter fékbetétek

ebc v-pad semi sinter
A világ legnépszerűbb utángyártott-márkája, az EBC különleges fékbetétei két világ előnyeit egyesítik - kiknek, milyen motorokhoz ajánlható a V-Pad sorozat?

Az Egyesült Királyságban készülő EBC fékbetétek új termékcsaládja ún. semi-metal összetételű, ami azt jelenti, hogy 30 százalékban szinter, és 70 százalékban organikus (karbon-kevlár) anyagokból épül fel – mindez minimális tárcsa- és betétkopást eredményez. Ez a házasság elsősorban tartósságot jelent, ugyanakkor “lágyabb fékérzetet” is, amit elsősorban a túramotorosok szeretnek. Mondjuk úgy, hogy hagyományos (karbonkevláros) a fékérzet (de persze kiváló a fékhatás), de sokkal tovább tart a betét.

Például egy Bandit vagy Burgman tulajdonosnak tökéletes választás lehet (robogókhoz is kapható), akárcsak a csopper és cruiser kedvelőknek. Mivel a V-Pad sorozat nagyrészt organikus alkotóelemekből áll, ezért különösen kíméli a tárcsát, ami köztudottan drága fék-alkatrész. Az ára természetesen olcsóbb a full-szinter betéteknél, a minőségre pedig garanciát jelent az EBC márkanév.


– az EBC Brakes oldalán kiváló, gyors keresőjével pillanatok alatt megtudhatod, hogy kapható-e a motorodhoz, és mennyiért  V-Pad szemi-szinter betét!

Fontos még megjegyezni, hogy az integrált fékes rendszerrel szerelt motoroknál egyszerre cseréljük az összes betétet, és lehetőleg azonos márkát tegyünk előre és hátra is, mert az biztos, hogy ugyanolyan lesz – ezek a fékrendszerek érzékenyek lehetnek az ilyen “kis” eltérésekre is.

EBC FA-V V-Pad Semi Sintermetal (részben szinter) fékbetét sorozat

Több gyártónak van olyan fékbetéte, ami tartalmaz valamilyen keverési
arányban szinter és organikus elemeket. A közelmúltban az EBC Brakes
mérnökei is előrukkoltak egy hasonló termékkel. Tanulva a többi gyártó
által készített termékek gyengéiből, viszont a jó tulajdonságaikat
átvéve és továbbfejlesztve elkészült a V-Pad. Rengeteg kísérlet és
tesztkilométer után piacra került a Magyarországon 2013-ban debütált
“részben szinter” EBC-betét, amik jellemzően csopper, cruiser és túra
épekhez kaphatók. Súrlódási tényezőjének értéke eléri a (m-0,41) relatív
mértéket és tartósan 400C, rövid periódusokban pedig 600C-ig terjed az
üzemi hőmérséklete. Hosszú élettartamát a szinter alkotóinak (30%),
tárcsakímélő tulajdonságát pedig a karbon részecskéknek (70%)
köszönheti.


– további információ és árak az EBC Brakes oldalán

Comments

comments