A Suzuki a motorkerékpárok között a japán piacra szánt Hayabusán, az új V-Strom 1000 ABS-en, a 200-as és a 125-ös Burgmanokon, valamint a fejidommal szerelt GW250S-en kívül két tanulmánymotorral is készült a világkiállításra.
Az egyik a Recursion nevet viselő kompakt roadster, mely ötvözi a nagy hengerűrtartalmú gépek motorerejét kívánja ötvözni a közepes motorok könnyű kezelhetőségével és gazdaságos üzemeltethetőségével. Erről egy teljesen új fejlesztésű, soros kéthengeres, 588 köbcentiméteres erőforrás gondoskodik, melyet egy töltőlevegő-hűtővel ellátott turbófeltöltővel szereltek fel.

Ez a különleges blokk takarékosnak ígérkezik a városi forgalomban, de egyszersmind bőséges tolóerőt biztosít a szerpentineken. Szám szerint körülbelül 100 lóerőt ígérnek (8000-es fordulatnál), 100 Nm-es maximális nyomatékkal (4500-as fordulatnál). A masina súlya valószínűleg 174 kiló körül lesz szárazon. A külseje szintén futurisztikusra sikeredett, kíváncsian várjuk, hogy megmarad-e koncepció szintjén ez a fejlesztés, vagy gyártanak majd belőle valójában is.

A Recursion név jelentése rekurzió, ami egy magába visszatérő folyamatot jelent, amivel jelen esetben a motorozás alapjaihoz való visszatérésre akar utalni a gyártó, illetve a motorozás élvezetének eltérő, újszerű megközelítésére.

Másik tanulmánygépük az Extrigger, mely egy elektromos mini motor, ami ugyancsak új magaslatokba emelné a motorozás élményét. Ez a különleges vas elektromos meghajtásának és kompakt építésének köszönhetően olyan egyszerűen kezelhető, akár egy bicikli. Érzésre játékbringának tűnik, és bár az Extrigger kicsi, mégis „nagymotoros” részleteinek köszönhetően valódinak néz ki: alumínium váz, fordított teleszkópvillák, első és hátsó tárcsafék és még sok más.

A nevéből az „EX” az elektromos meghajtásra és a crossover jellegre utal, a „Trigger” pedig ebben az esetben egy esélyt jelent: szeretnének mindazoknak egy esélyt adni, akik érdeklődnek a motorozás iránt.
A Suzuki standját virtuálisan bejárhatod a Tokyo Motor Show hivatalos weboldalán IDE kattintva.
A Kawasaki fejlesztése….
A zöldek már szűkszavúbban nyilatkoztak a fejlesztéseiket illetően, de azt tudni lehet, hogy egy kompresszoros négyhengeres motorral készülnek melyet valószínűleg már a közeljövőben viszont is fog látni a nagyközönség.
A gyártó már régóta foglalkozik a turbó-motorok technológiai fejlesztésével. „Erősségük ezeknek a szerkezeteknek az olyan turbólapátok, melyek megbirkóznak a magas fordulaton pörögés következtében keletkező extrém hővel és rezonanciával. Egy biztos, egy motorkerékpárba szánt kompresszoros erőforrás kivitelezését csak maximális hatékonyságra való törekvéssel lehet megvalósítani.”
