Csatlakozz hozzánk

Hírek

Újabb slágergyanús szerzemény: itt az új Swift

Már kapható a 3. generációs Suzuki Swift – bár nem motor, de a mienk…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Forrás: Suzuki

A Párizsi Autókiállitáson nemrégiben bemutatkozott a sorozatgyártott új Swift, amelynek esztergomi világpremierjére – mint első autós eseményünkre – mi is meghívást kaptunk. A modell franciaországi sajtótájékoztatóját követően elkezdődött az autó kereskedelmi forgalmazása, a magyar közönség már találkozhat is a márkakereskedőknél az új Swifttel.

A Suzuki egykor a Swifttel indította el globális stratégiáját, a modellt világszerte hét üzemben gyártották, s több mint 100 országban és régióban forgalmazták. A modell rendkívüli sikerre tett szert, 19 országban 63 “Az év autója” díjat zsebelt be és a Suzuki minden más modelljénél rövidebb idő alatt érte el az egymillió darabos értékesítést.

A Suzuki most továbbfejlesztette a Swift teljesítményét és megjelenését, csökkentette az üzemanyag-fogyasztást és az új modell még az eddiginél is környezetbarátabb lett. Olyan kisautót készítettek a japánok, amely minden tekintetben ideálisan megfelelhet a mai igényeknek. Tovább növeli a típus iránti bizalmat, hogy az autó nemrég megkapta a maximális, öt csillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén (ez valóban megnyugtató az 1. generáció “eredménye” után, amit az Euro NCAP nem is értékelt… – a szerk.)

A nagysikerű Swift legújabb, 3. generációja elődjénél valamivel sportosabb, elegánsabb megjelenésű. A Swiftre jellemző kis tengelytáv az új generáció esetében is megmarad, az első és hátsó felfüggesztés nagyobb szilárdsága ugyanakkor javítja a kormányozhatóságot. A karosszéria a megnövelt szilárdságú acélnak köszönhetően merevebbé, egyszersmind könnyebbé válik, ami várhatóan stabilabbá és kényelmesebbé teszi majd a kocsit. A vállalat évi 100 ezer darab értékesítésére számít az őszi bevezetést követően.


A laikusok könnyen összekeverhetik az előző generációval, leginkább a hosszabb fényszórókról ismerhető fel a legújabb Swift

A 3 ajtós 1,2 benzinmotoros GC AC (ESP-vel szerelt, 6 légzsák + 1 térdlégzsákos alapváltozat) ára 3.157.000 forint, míg az 5 ajtós 1,2 benzines GLX AC (ESP, CD/MP3+USB / 6 légzsák + 1 térdlégzsák) gazdagabb felszereltségű változat 3.699.000 forintba kerül. A belföldi piacon a kezdőmodell az 1,2 literes benzines Swift lesz, kézi váltós és automata kiadásban, de a későbbiekben más változatokat is értékesítenek majd.

A Suzuki szerint szerény mérete ellenére az új Swift teljesítményét, az általa nyújtott vezetési élményt és összes egyéb fontos tulajdonságát tekintve élvezetes vezetést biztosító és minden igényt kielégítő autó, amely egyszersmind kevésbé terheli a környezetet. Az új modell jól láthatóan az előző generáció továbbfejlesztett változata, és a gyártó szerint az eddiginél is jobban tükröződik benne a Suzuki azon törekvése, hogy a mai életmódnak és igényeknek tökéletesen megfelelő kisautót kínáljon.


Igényesebb benyomást kelt az új vezetőhely – a belső tér nagyobbat változott, mint a külső
A harmadik generációs Suzuki Swift legfőbb jellemzői

Dizájn
• Sportos és elegáns külső
• Sportosabb, dinamikusabb belső dizájn, rengeteg felhasználóbarát megoldással és szolgáltatással
• Széles nyomtáv, rövid tengelytáv

Külső
Elődjétől örökölt vonásai révén a rövid, széles, kompakt karosszéria most is egy méregzsák érzetét kelti – elegáns ruhába bújtatott, sportos, atletikus test…

Belső kialakítás
Az utastérben megmutatkozik az a tapasztalat, amit a Suzuki a kompakt autók belső terének gazdaságos kialakításában szerzett. A Swiftben – kompakt méretei dacára –  van hely a hátul ülők és a csomagok számára is. A beltér látványa is markáns, dinamikus, a sportos formák és a kifinomult kivitel nagyban hozzájárul az atletikus vezetési élményhez.

Méretek
A Swift fürgeségének és kezességének, könnyű irányíthatóságának kulcsa részben a széles keréktáv és a rövid tengelytáv. Az új Swiftnél a Suzuki továbbfejlesztette és finomította ezeket az alapvető tulajdonságokat. A méretek és a hátsó felfüggesztés megnövelt szilárdsága nagyobb stabilitást biztosít mind az egyenes haladásnál, mind pedig a kanyarokban.

Alapméretek
                       Új Swift    (előző Swift)
Teljes hossz:                     3850mm    (3760mm)
Teljes szélesség:             1695mm    (1690mm)
Teljes magasság:            1510mm    (1500mm)
Tengelytáv:                         2430mm    (2380mm)


A modellváltás mértéke korántsem akkora, mint az első és a második generációs Swift esetében – de tegyük hozzá, nem is volt szükség ekkora változtatásra

Kezelhetőség
• Új fejlesztésű, még érzékenyebb kormányrendszer
• Merevebb elülső és hátsó felfüggesztés
• Könnyebb, komolyabb biztonságérzetet keltő fékezés
• Lágyabb, ötsebességes kézi és négysebességes automata sebességváltó
• Továbbfejlesztett, könnyű, merev karosszéria

Kormányzás
A különlegesen kifejlesztett, kis holtjátékú csuklókkal szerelt kormányoszlop-tengelynek köszönhetően stabilabb a kormányzás. Az új Swiftnél új típusú, változó kormányáttételt vezettek be. A középállásnál a rövid áttételnek köszönhetően az autó igen gyorsan reagál a kormány elfordítására. A kormány szélső kitéréseinél ugyanakkor nagyobb az áttétel, aminek köszönhetően csak kisebb erőfeszítésre van szükség a nagyobb kanyarokhoz. Mindezek eredményeként az új Swift minden kormánymozdulatra készségesebben reagál.

Felfüggesztés
Az elülső felfüggesztés (spirálrugós MacPherson), a továbbfejlesztett lengőkar és spirálrugó-elrendezés eredménye a jobb menetstabilitás, anélkül, hogy a súly jelentősen megnövekedett volna. A hátsó felfüggesztésnél (torziós rudas, spirálrugós) a torziós rúd perselyének fokozott dőlése jóvoltából 50%-kal megnőtt a futómű oldalsó stabilitása, s ettől kevésbé deformálódik a futómű. A torziós rúd új felépítése kisebb súlyt és jobb menetstabilitást tesz lehetővé.

Fékek

Az újonnan bevezetett, 15 colos hűtött első tárcsafékek (16 colos kerekekhez) mellett új, alumíniumötvözet féknyerges hátsó tárcsafékekkel szerelik fel az új Swiftet. Ezenkívül az autót 14 colos, hűtött tárcsafékkel (15 colos kerekekhez) is gyártják, amelyek kapacitása nagyobb, mint az előző Swift esetében, mégpedig annak köszönhetően, hogy a féktárcsa vastagsága 20-ról 22 milliméterre nőtt.

Erőátvitel
Az új Swift ötfokozatú kézi sebességváltójánál alkalmazott új rásegítő rendszer jóvoltából kisebb erő szükséges a váltó kezeléséhez. A sebességváltó optimalizált járatkialakítása szintén a lágyabb váltást szolgálja. Az új Swiftet szintén új, lineáris, négysebességes automata váltóval is gyártják.

Karosszéria

Az új Swift karosszériája a nagyobb szilárdságú acél kiterjedt alkalmazása nyomán merevebb, ugyanakkor könnyebb elődjénél. A karosszéria magasabb fokú szilárdsága és alacsonyabb súlypontja lágyabb felfüggesztést tesz lehetővé, anélkül hogy labilisabbnak éreznénk az autót.

Környezetvédelem
• Könnyebb, kompaktabb motorok – nagyobb teljesítmény, kedvezőbb károsanyag-kibocsátási mutatók
• Újonnan bevezetett Engine Auto Stop Start system (automatikus motorleállító- és indító rendszer)

Motorváltozatok
Az új Swift motorjai – az 1,2 literes benzinmotor változtatható szívó- és kipufogószelep-vezérléssel (VVT), valamint az 1,3 literes  DDiS dízelmotor alkalmazásánál a Suzuki a környezetbarát működést is figyelembe vette. Mindkét motorváltozat kevesebb üzemanyagot használ fel és kevesebb károsanyagot bocsát ki, míg teljesítményük és nyomatékuk nagyobb a korábban alkalmazott motorokéinál.

Biztonság

• Átfogó biztonságtechnikai megoldások
• A nagyobb stabilitás érdekében az alapcsomag része az ESP
• Hét légzsák az alapcsomagban

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending