Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Blog

Újabb 1000 kilométer a Banditába!

Szorgosan falta a kilométereket tartósteszt Banditunk, leginkább a Budapest-Kunmadaras-Szeged háromszögben

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Az utóbbi hetekben alaposan bejártuk a Suzukival a szép magyar rónaságot: Kunmadaras felé már ismerte a járást Bandika, de pár nappal később az 5-ös utat is megmutattam neki, egészen Szegedig. Majd a síkság csöndjét a mogyoródi dombokkal törtük meg, a Hungaroringre is kilátogattunk, zsinórban kétszer.

Az ezen események közötti kisebb menetekkel együtt több, mint ezer kilométert szaladt a GSF, amíg nálam vendégeskedett. Bandikát már családtagnak tekintjük, mondanom sem kell, hogy nagyon jól kijövünk vele: könnyen kezelhető személyiség, segítőkész és enni sem kér túl sokat. Egyedül talán az Astra nem kedveli annyira, mert vendégszoba hiányában elfoglalja a garázst, így ő kénytelen a szabad ég alatt aludni…

A kunmadarasi fordulókat eddig is nagyon vártam, most pedig különösen, hogy “bandita-módjára” vehetek részt rajtuk. Nehogy egy gyengébb pillanatomban benevezzek vele a Közönség kategóriába, persze csakis miattatok, hogy hiteles gyorsulási adatokkal tudjak szolgálni. Szerintem kategóriájának szellemében nincs semmi baj a Bandit gyorsulásával, viszont a fékezése az olcsó középosztályt képviselve is meglehetősen halovány. Azt hiszem, a több mint nyolcezer kilométer az órájában és az ABS-felirat az első sárvédőn sem jelent kibúvót neki, bár mindenképp kíváncsi lennék a blokkolásgátló nélküli verzió teljesítményére. Nagyon szeretem az “egyujjas” fékeket, de némi rosszindulattal a Bandit első satuja “kétujjasnak” sem nevezhető és a hátsó egység is mintha csak azért lenne felszerelve, mert anélkül furcsán nézne ki. Félreértés ne essék, meg lehet állni a Bandittal, gyorsan és biztonságosan, de a fékrendszer kissé beárnyékolja a 650-es kiegyensúlyozott kvalitásait.


A kunmadarasi hangárakban ma már leginkább gabonát tárolnak – no meg a “hangár bulik” helyszínei…

A másik markolat tájékán is támadt egy kis probléma, a kuplungkar konzolja egy kis repedés mentén eltört. Ettől függetlenül használható a vas, de mintha kicsit változott volna a holtjátéka és máshol fogna, mert most először sikerült lefullasztanom a technikát. De ekkorra már közös kalandunk vége fele tartottunk, mert vittem vissza a vasat, így nem foglalkoztatott nagyon a téma. Viszont kezdjük inkább az elején a történetet: szóval ismét sikerült lenyúlnom a Bandita kulcsait BenZso-tól, pontosabban a Full-Gas munkatársától, akiknél tesztnapon volt a tartósteszt motorunk. El is felejtettem megkérdezni, hányan voltak rá kíváncsiak és mi a véleményük – érdekelt volna. Ennél is jobban érdekelt, meddig jutok a csalóka, villogó benzinkutacskával a kijelzőn, de szerencsére pozitív csalódás ért a kútnál: volt még benne bőven. Hazafelé az 5-ösön – újabb meglepetésként –  minden komolyabb gázadásnál szépen lekonyult a Bandika bal füle, pont mint az előttem haladó Porsche Panamera hátsó szárnya, csak épp fordítva – mondjuk az nem hiszem, hogy a kilazult imbusz miatt.


Hosszú úton is kényelmes, bár ha teheted, hátizsák helyett szerezz be egy tanktáskát

Másnap irány Kunmadár, az első kunmadarasi túránkhoz hasonlóan két személlyel. Bátyámmal felváltva fogtuk Bandika jobb kezét, illetve húztuk a gázt. A május eleji motorozás beszámolójában már megosztottam Veletek a tapasztalataimat a Suzukival kapcsolatban, amihez annyi pontosítást fűznék hozzá, hogy ismét számoltunk egy fogyasztást: ez alkalommal nagyjából öt és fél liter fogyott a tankból száz kilométer alatt, igaz, talán a tempó is visszafogottabb volt. Kunmadarason most nem volt akkora zsongás, mint a Dragbike EB hétvégéjén, ami érthető is, mivel “csak” a hazai bajnokság autós és motoros futamai voltak, de aki kilátogatott, garantáltan jól szórakozott. Láthatta például Magyarország legjobb motorsport-közönsége Erdős Csabát új dragsterével egykeréken! rajtolni, vagy Borsay Szabolcs és Matusik Andi új dragját is. Igen, jól olvasod, ő az első hazai női dragbike versenyző, de talán nincs egyedül, Európában van még egy kollégája, ill. kolleganője. Ráadásul Andi vatta-új (előző nap hozták haza!) gépével meg is nyerte kategóriáját, amiről nemsokára bővebben is mesél Nektek, egy interjú keretében! Ezen a napon – a motorok mellett, persze – a spéci és utcai versenyautók jelentették a látnivalót – amiből Kunmadáron szokott akadni rendesen.


Zárva Szeged motoros szempontból legjobb része, a rakpart… Az ABS esős időben nagyon hasznos lehet

Kis túlzással még kattogott a Bandit blokkja a hőtől, amikor egy újabb szegedi kirándulásra invitáltam. Szinte ugyanabból az okból, amiért a Kawa GTR-t elvittem a Napfény Városába – és nagyjából ugyanolyan esős-szeles időjárási viszonyok között… A különbséget egy potyautas jelentette, ugyanis lakótársamat is magammal vittem, aki még nemigen ült motoron. Saját bevallása szerint király volt, pedig tényleg rossz idő volt és időre mentünk… Olyannyira, hogy már egy naked Bandit vásárlásának gondolatával is eljátszott, pedig előtte nemigen ábrándozott ilyesmiről. Nem csak az Attila álmát testesítik meg ezek a középkategóriás Suzukik, rengeteg józan gondolkodású embernek jelentenék az ideális választást. Azoknak az embereknek, aki a motorozás tiszta élvezetét egy megbízható, akár mindennapi társban keresik. A Szegedre vezető út legjobb része egyértelműen a Kecskemét-Kiskunfélegyháza közötti szakasz volt, ahol a mi sávunkban egyetlen autóval sem találkoztunk a két város között… Visszafele viszont pont ez volt a legrosszabb etap, hiszen itt már nem csak lógott az eső lába, hanem le is ért az 5-ös főútig… Előtte viszont varázslatos napsütéses szakaszban volt részem, ami – a több napos szürkeség után – valósággal bearanyozta a menetet. Szegeddel kapcsolatban érdemes megemlíteni az új, lámpás! körforgalmat a rókusi városrészen, amit állítólag közvetlenül az átadás után nemigen tudtak mire vélni az emberek. Először én sem igazán tudtam, ki kivel van, de aztán az aszfaltba épített, a sávok közötti ledek felvilágosítottak, a szó szoros értelmében. És ha ez még nem volna elég, két villamosvonal is keresztezi ezt a Magyarországon egyedülálló közlekedésimérnöki megoldást… Pár nappal később kigurultunk a Hungaroringre is a Bandikával, a Road and Ride kétnapos bulijára, de a pályára, a sportmotorok közé azért nem mentünk fel. Bár volt, aki supermotoval, sőt, csoperrel próbálkozott, szóval elfértünk volna a tömegben. Egyre kíváncsibb vagyok ugyanis a GSF kanyarodási képességeire, amire a mogyoródra vezető út pár kanyarja még nem adott kielégítő választ. Lehet, hogy a következő alkalommal a KakucsRingen utána járok…


A Bandit – többek között – kiváló kirándulómotor, megbízható útitárs
TCX SS Sport tartósteszt csizma

A Bandithoz hasonlóan TCX csizmámba is került legalább ezer kilométer, ami alatt megint nem sikerült (ki)fogást találnom rajta. Az elmúlt hetek – motoros szempontból nem éppen ideális – időjárása miatt a tisztítás is előtérbe került, ami nem egy körülményes művelet az SS Sport esetében. Mondjuk ehhez valószínűleg a BenZso-tól kapott bőrápoló viasz is hozzájárul, amivel még új korában ápolgattam. Most sem látszik rajta, hogy használt lenne, kezdeti fényét igyekszik megőrizni. Külön öröm, hogy nem csak motorozás közben kényelmes, hanem “utcai-mód”-ban, vagyis járkálás, sétálgatás közben is! A május 30-i kunmadarasi verseny alkalmával egész napon át “teszteltem”, mivel nem vittem váltócipőt – és nem is hiányzott! Nem véletlen ez a komfortérzet, ugyanis e modell sport-és túracsizma is egyben, utóbbi tekintetében pedig kulcsfontosságú a hosszú távú kényelem. A szegedi menet napján is egész nap a lábamon volt, hazaérve mégsem az volt az első dolgom, hogy levegyem – mint mondjuk egy ünneplő cipő esetében. Pedig párszor (rendesen) el is áztam utam során, mégsem kellett önteni a vizet belőle – szintén nagyon hálás tulajdonság túrázáskor. Az utcai (és az utcai sétálgatós…) használat mellett a Hungaroringen is hagytam belőle egy darabot, legalábbis a műanyag koptatóból. Versenypályán is kifogástalan az olasz újdonság, amire az utcai jellemzők után számítani lehetett. Természetesen a műanyag protektorok nagy biztonságérzetet adnak, de azért a tényleges tesztelésüket nem tervezzük… Azt viszont annál inkább, hogy Kirakat rovatunkban nemsokára részleteiben is bemutatjuk az SS Sport csizmát és magát az olasz gyártót, a TCX-et.

Köszönet az Euromotornak a tartósteszt TCX csizmáért:

Euromotor – legjobbak egy helyen
Cím: 1134 Budapest, Lehel u. 17/b.
Telefon: +36 1 877 44 30 , +36 1 877 44 30
Fax: +36 1 877 44 40
Weboldal: http://www.euromotor.hu
E-mail: euromotor@euromotor.hu

LS2 tartósteszt sisak és kabát

Természetesen az LS2 Dream sisak és az LS2 Discovery dzseki is velem tartottak az említett távon és mindketten megbízhatóan teljesítettek. Mindkét LS2-portéka jól működött a túrák alkalmával, és ami hosszú távon megfelelő, az pályán, rövid távon is jól szuperál – ahogy az a Hungaroringen is kiderült. A dzseki alá fel lehet venni gerincvédőt is, és úgy sem kényelmetlen. Bár gyárilag kapott egy kicsi gerincprotektort, de azért az bizonyos helyzetekben már kevés lehet. Nem vittem Szegedre (sem) hátizsákot, így minden cuccom és papírom a zsebekben volt, amelyek sajnos kaptak a zuhiból (talán a Bandit kesztyűtartóiba kellett volna tenni őket…). Ugyanis annak ellenére átnedvesednek a zsebekben a dolgok, hogy mi ebből semmit sem érzünk – ami talán fontosabb. Meg az LS2 szélállósága is jól jön mogorvább időjárás esetén, bár az utóbbi napokban már kiszedtem belőle a bélést és az a helyzet, hogy a kánikulában fordul a kocka: ilyenkor is érezzük, hogy nem fúj át rajta a szél – különösen városban.

Az LS2 bukó szerencsére sok-sok kilométer megtétele után sem válik zajossá, emellett – a dzsekivel együtt – kinézete és minősége is pont olyan, mint null-kilométeres korában! Igaz, egyik sem egy idős darab, bár úgy látszik, hogy a kilazult plexicsavar problémája nem egyedi eset: ismét meglazult a plexitartó konzol, ráadásul mindkét oldalon. Lehet, hogy a tartós nagy sebesség okozza, mindenesetre ez az egyik legkönnyebben orvosolható probléma – a hangos “működéssel” például nehéz volna mit kezdeni. Ennek ellenére nem ad okot elégedetlenségre ez a kis fekete gyöngyszem, formája, minősége – kívül és belül egyaránt – kitűnő, ezáltal a benne való motorozás is minőségi hatást kelt.

Motorparts Motorosbolt

Cím: 1096 Budapest, Soroksári út 16/D
Nyitvatartás: Hétfő, Szerda, Péntek: 10.00-18.00h
                        Kedd,Csütörtök : 10.00-19.00h
                        Szombat: 10.00-13.00h
Telefon: 06 1 878 08 06
Infoline: +36 20 9 745 837
Info@motorparts.hu
www.motorparts.hu
www.ls2.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Trending