Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új YZ450F: hátra arc?

A pletykák szerint a 2010-es modell blokkja megfordítva kerül a vázba.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Az interneten terjedő pletykák szerint a Yamaha igazi technikai csemegével látta el a 2010-es modellévre tervezett YZ450F-et: a japánok legnagyobb krosszgépe menetiránnyal szemben beépített blokkot kap.

A hír alapja egy Powerpoint prezentációról készített lesifotó, amelyen a majdani motor (egészen pontosan egy interim version, azaz ideiglenes változat) és a hozzá kapcsolódó újdonságok egy részének leírása szerepel. Az erőforráshoz nem tartozik magyarázó szöveg, de látható, hogy az egyhengeres menetiránnyal ellentétesen áll a vázban, kissé hátrafelé döntve. Ennek a kialakításnak több előnye is lenne: az előrébb beépített blokk és az alacsonyabban elhelyezkedő főtengely javítana a súlyelosztáson és a kezelhetőségen, a szívótraktusban a befecskendezőtől nyílegyenesen haladhatna a benzin-levegő keverék az égéstérbe, és a kipufogócsőnek sem kellene a henger körül kanyarognia.

A feliratok szerint nemcsak a blokk, hanem szinte az összes alkatrész vadonatúj lesz a 2010-es YZ450F-en. Friss fejlesztésű alumíniumvázat és segédvázat kap a masina, lecserélik az első teleszkóp alkatrészeit és a hátsó rugóstagot, új helyre kerül a hűtő, valamint új lesz a légszűrőház, az idomok, a rajtszámtáblák, a sárvédők, az ülés és a kormánykiemelő is.

A lesifotó és a hozzá kapcsolódó hírek számos internetes oldalon, köztük az angol Motorcycle News-on is megjelentek. Az MCN azonban néhány óra elteltével levette a hírt az oldaláról, ami több mint gyanús, hiszen az angolok általában nem szívbajosak, minden pletykának, híresztelésnek helyet adnak. Tán csak nem a Yamaha kérte őket erre, nyilván azért, mert az információ bizalmas (ahogyan a képen is írják: confidential) és a hírnek van alapja?

Egy ilyen radikális krosszgép egyébbként illene a Yamaha kínálatába, ugyanúgy a csúcstechnológiát reprezentálná, mint a trükkös gyújtássorrendű R1 vagy az elektronikus gázkarral felszerelt R6. És még történelmi előzményük is lenne házon belül, a hangvillások ugyanis egyszer már építettek fordított blokkos krosszgépet, csak az kétütemű volt és TZ250A-nak hívták.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending