Csatlakozz hozzánk

Hírek

Új vírus érkezik: Vyrus 987

A világ legerősebb szériamotorja V2-es Ducati blokkal. Lehetséges ez?

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Új vírus támad jövő tavasszal a motoros világra, de ez ellen szerencsére nincs szükség kétes hírű védőoltásra. Már csak azért sem, mert várhatóan kevés ember lesz kitéve valódi fertőzésveszélynek.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Az olasz Vyrus motormanufaktúra mindig is különleges gépeket alkotott: annak idején a legendás függőcsapszeges konstrukció újjáélesztésével hívta fel magára a figyelmet, a 984 C3 2V típuskódú modell később a Bimota kínálatába is bekerült Tesi 2D néven. A V2-es blokkot természetesen a Ducati szállította, ahogyan később a 985 C3 4V esetében is, csak abba a 999R erőforrása került. A Vyrus azóta újabb mutáción esett át, a hamarosan bemutatkozó 987 C3 4V legerősebb változatában 211 lóerős lesz.

Az angol Motorcycle News közvetlenül a vírusgazdától, azaz a cégvezetőtől, Ascanio Rodorigótól kapott információkat az új modellről, amely várhatóan a milánói motorkiállításon mutatkozik be. A 987 ugyanúgy dupla omegavázat és függőcsapszeges kormányzást kap, mint elődei, viszont új lesz a hátsó lengőkar, illetve módosítják a vázgeometriát és a súlyelosztást.

A 987 hajtásáról a Ducati 1198 erőforrása gondoskodik majd. A 163 kg szárazsúlyú alapváltozat 170 lovacskát mozgósít és már 2010 januárjától kapható lesz, áprilisban pedig érkezik két erősebb verzió. A 158 kg-os R kivitelt valószínűleg a 1098R blokkja hajtja majd, erre utal a 184 lovas teljesítményadat, az igazi brutalitásra vágyók pedig megkaphatják ugyanezt a csomagot kompresszorral felszerelve, 211 lóerősre gyúrva és 154 kg-ra fogyasztva. A hatalmas teljesítmény kordában tartását versenyszintű kipörgésgátló segíti majd, a három motorvezérlési térképet a vásárlók igényeihez igazítják.

Ha a Vyrus állja a szavát és a válság sem tesz keresztbe, akkor ez a gép lehet a világ legerősebb szériagyártású kétkerekűje. Persze a szériagyártás kifejezés erősen reklámszagú túlzás, szerintünk jó, ha néhány tucat készül majd a masinából. Arról nem is beszélve, hogy a kihegyezett V2-es várhatóan olyan szervizigényes lesz, mint egy superbike versenyerőforrás.

Az új olasz vírust sajnos nem lehet könnyen el-, pontosabban megkapni: az alapmodellért nagyjából 12,7 millió forintnak megfelelő összeget kérnek, az R-ért 14,6 milliót, a kompresszoros változatért pedig durván 20,6 millió forintot kell majd fizetni.

Az előd: Vyrus 985 C3 4V


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending